znowu zatarty silnik.. JAKI OLEJ DO DIESLA NAJLEPSZY ??? Sprinter CDI
Witam,
Posiadam sprintera 2.2 CDI 2004r. 130km.
Te silniki jak kazdy zagłębiony w temat wie, lubią się zacierac dołem...
Moje auto ma przejechane ogólnie ok 700.000km ale na tym silniku który mi teraz padł miał 330.000km.
Poprzedni się rozleciał przy nieco ponad 400.000km. Wtedy zakupilem w niemczech "okularnika" bo nie chcialem kupwac kota w worku. Okular był rozbity ale silnik sprawny z pełnym serwisem do końca. Przebieg 218.000.
Przełożyłem i myślałem że chociaż 200.000 pochodzi. A tu zonk. Po nieco ponad 100.000km padł. To samo. Obrócona panewka. Na pierwszym silniku jezdzilem na mobilu. Na drugim na motulu. Pierwszy byl oryginalny i zrobil 4stówy pod ciężarem a drugi po stówie padł. Prędzej jezdzil w osobowce w automacie... Jestem na etapie szukania kolejnego osobowego mesia w niemczech i zachodzę w głowe JAKIM OLEJEM GO ZALAĆ aby zminimalizować możliwość zatarcia.
Już nie interesuje mnie absolutnie cena oleju. Chcę wlać najlepszy jaki na rynku. Byle chodził.
Przestoj auta kosztuje mnie zbyt wiele aby oszczędzać.
.
Co polecacie ? Jaki olej będzie najlepszy ? Najlepszej klasy?
Auto nie ma lekko, ale zawsze przed trasą odpalone aby silnik popracowal 5-10 min i po trasie to samo aby sie wystudzil. Mechanicy twierdzą że nie uniknę tej usterki bo ten typ tak ma i prędzj czy pozniej wał "chwyci" ale znam osoby które przejechały 800.000 bez ruszania silnika...
Witaj, tutaj olej nie ma nic wspólnego i możesz dalej na mobilu jeździć. A kupując od osobówki silnik to niestety nie mają tyle możliwości od dostawczy aut. Jedyne co możesz zrobić to poszukaj wał korbowy od sprintera, ponieważ mają wzmocnione czyli bardziej twardszy niż od osobówki. Ale 800000 km bez remontu silnika nie chce się wierzyć. Kupując drugi silnik od osobówki, będziesz miał ten sam problem co przy pierwszym i żaden najlepszy olej nie pomoże, no tam parę km więcej. Dla porównania to tak jak z oponami, w busie masz 15 C a osobowy 15 i chyba nie wstawisz do busa opony bez wzmocnienia.
Co ile wymieniasz olej?
Proponowałbym zmniejszyć czasookres wymiany oleju. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
olej wymieniany co 15.000km.
Co do silników to te same motory, schodzą z tej samej taśmy, mają te same symbole a teoria o mocniejszych wałach w sprinterze nie ma pokrycia.
Wiem bo pytałem w serwisie MB. Nawet zamawiając wał, blok czy panewki - do sprintera, c i e klasy dostanę te same częsci o tym samym numerze.
Możliwe, jakie oznaczenie ma wał korbowy bo z tego co wiem to osobowy ma D 22, a sprinter DE 22 , tak samo panewki korbowodowe i korbowe mają też wzmocnione w sprintera. Mogę się mylić ale rozbierałem sprintera to stąd wiem. [/img]
Wszystko zależy od obciążenia. Silnik 2.2l nie jest stworzony do transportowania ciężkich rzeczy. W dowodzie ma napisane ładowność albo 450kg albo 700kg, zawsze jest ładowane więcej. Wtedy wtryski muszą nadrobić brak pojemności i walą paliwa w tłok ile wlezie, turbina, albo turbiny wieją jak wichury no i coś musi paść, zazwyczaj jest to górna panewka na korbie tam gdzie największe obciążenie. Dlaczego ktoś kupuje samochód transportowy z prawie najmniejszym silnikiem mercedesa??? Na pewno nie z oszczędności na paliwie. Moim skromnym zdaniem powodem może być podatek i ubezpieczenie podczas kupowania nowego auta. Jakie jest rozwiązanie? wymiana silnika na większy. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Już kupiłem Okulara w DE po małym pożarze. Przebieg 241.000km. I tak mały.
U mnie obróciły się 2 GŁÓWNE panewki. Korbowodowe są idealne.
Macie racje, te auto nie jest stworzone do duzych ciężarów. Mojego kupiłem w 2008 roku jako 4 latka.
Jak bym wiedział wtedy to co wiem dziś to bym tego silnika nie kupił. Nie mogę przebolec ze zmieniłem z VW LT2.5tdi 1997r 102km.
To była bezawaryjna maszyna. 5 cylindrów. Dopiero teraz rozumiem dlaczego kierowcy cężarówek nie podniecają się mocą tylko iloscią cylindrów.
LTek miał 102km, sprinter 130 ale to inna moc. Lt jest duzo bardziej elastyczny. W sprincie moc wynika z doładowania a tego 5 gara pod górki czasami brakuje....
No nic. W poniedziałek przywioze okulara i wymiana silnika. Zobaczymy ile pojedzi.
Co do ładownosci to mam 1400kg. masa własna 2100.
Auto to plandeka.
Witaj, nie szkodzi zamienić silnik wraz że skrzynią biegów na 2.9 tdi, jest trochę przy nim zabawy ale za to efekt idealny na ciężary. Jakby i ten silnik by zawiódł to polecam właśnie te silniki 2.9 tdi.
Niestety nie da rady. Auto jezdzi za granicę a stary 2.9 nie spełnia normy emisji spalin (euro2).
Jeśli ten sie rozleci to sprzedam auto i kupie 2.7 cdi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.