Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 14 Lut 2015, 23:36
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Sorki wam koledzy, właśnie miałem okazje zobaczyć bliżej i faktycznie nie posiada czujnika tylko sterownik a mieści się ona w przodu po podniesieniu maski przedniej, jeszcze raz sorki. Jak obejrzę dobrze te auto to dam znać.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Jutro spróbuje sprawdzić ten sterownik jak pisałeś. Poszukam też tego przekaźnika.
Te małe kabelki ze sterownika wiatraka idą do komputera tego co jest razem z przepławką.
Wymieniany był czujnik cieczy chłodzącej, ten który jest przy bloku silnika. Z tego czujnika idą przewody jeden się rozdziela i idzie do kabiny (chyba na kontrolke) a drugi idzie już bez rozdziału do komputera. Że od czujnika kable idą do komputera to myślałem, że to jest czujnik który obsługuje i kontrolkę i wiatrak. Nie szukałem czujnika w chłodnicy.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Nie 15 Lut 2015, 12:02
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Mi osobiście nie pasuje ten 1-2V po włączeniu zapłonu. Świadczy to o tym, że coś jest nie tak. Dlatego sprawdź też rezystancję przewodów z czujnika do komputera. Możliwe że jest uszkodzony a komputer interpretuje to jako np podwyższoną temperaturę płynu chłodzącego.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Nie 15 Lut 2015, 13:54
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Dlatego sprawdź sterownik:)
Sprawdź też, czy przewody od wentylatora idą tylko do sterownika wentylatora czy gdzieś jeszcze.
Ponadto sprawdź, dokąd idą te cienkie przewody które wchodzą do sterownika wentylatora. Takie szczegóły mogą pomóc w rozwiązaniu problemu. Im więcej znajdziesz, tym łatwiej będzie mi dojść do rozwiązania problemu.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Te cienkie kable idą do komputera ale pewnie gdzieś jeszcze też idą bo przecież z skądś musie się brać te 1-2V.
Żeby to sprawdzić to musiałbym rozebrać wiązkę a dzisiaj nie miałem na to czasu a auto musi jeździć. Chyba dopiero w sobotę będę mógł się za to zabrać.
A jeżeli chodzi o sam sterownik to podłączyłem pod akumulator piny które mają we wtyczce +12 i masę. Na pinach do których jest podłączony wiatrak pojawia się 0,16V. I jeżeli podłącze te te dwa cienkie kable z wtyczki do sterownika to na tych pinach które idą do wiatraka pojawia się +12 ale po chwili spada do zera albo 1V (ciężko stwierdzić) i rośnie do 12 i tak w kółko. Dosyć szybko pulsuje.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Nie 15 Lut 2015, 19:01
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Z tego co mówisz oznacza że sterownik działa poprawnie. Komputer prawidłowo steruje wentylatorem. Za tą pulsację 1-2V odpowiada komputer jak i za szybką zmianę między 0-12V Także sterownik i sterowanie przez komputer możesz wykluczyć. Jedyne co zostaje to sprawdzenie rezystancji przewodu pomiędzy komputerem a czujnikiem płynu chłodniczego, bądź sam czujnik(lecz to sprawdzałeś, więc odpada...).
Przekaźnika nie musisz sprawdzać, bo on odpowiedzialny jest za doprowadzenie 12V do tej płytki czyli też jest sprawny bo działa ze stacyjką.
Wertowałem nasze forum i kiedyś użytkownik Keram mówił, że miał podobne objawy to u niego padł jakiś czujnik ciśnienia klimatyzacji czy coś w tym stylu i pokazywał złe wartości, dzięki czemu wentylator pracował cały czas. Postaram się znaleźć tą wypowiedź i wrzucę link.
Problemem w Twoim przypadku jest to, że komputer dostaje złe informacje od jakiegoś czujnika którego nie znamy. Komputer analizuje tą wartość i dochodzi do wniosku że musi włączyć wentylator by np nie przegrzać czegoś. Spróbuj się dowiedzieć od kogoś, jaki czujnik może wpływać na włączenie wentylatora.
Chociaż wydaje mi się, że klimatyzacja jest powiązana pośrednio z działaniem wentylatora i powinniśmy tam skierować swoje działania by coś znaleźć.
Ja osobiście nie wiem gdzie takie coś szukać, ale poszukałbym czujnika ciśnienia klimatyzacji, bardzo możliwe że to on pokazuje niewłaściwe wartości, np od samego początku zbyt wysokie ciśnienie w układzie (co jest w rzeczywistości nieprawdą). A z termodynamiki o ile się nie mylę, wysokie ciśnienie w takiej klimatyzacji=wyższej temperaturze. Tak więc sprawdziłbym ten czujnik.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Może chodziło Wam o to? U mnie nie padł czujnik. Dyskutowaliśmy tylko dlaczego wentylator chłodnicy po załączeniu klimy zaczyna kręcić.
Kolega Gerri konkretnie nam to objaśnił.
http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=206761 _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Keram z tego co zrozumiałem z tematu do którego podałeś link, to tam chodziło o wiatrak ale na odpalonym silniku, tak?
Ale ogólnie też myślę, że coś to musi być z klimą. Ponieważ jeżeli odłączę komputer to po włączeniu zapłonu i tak wiatrak kręci. Ale klima mi też trochę nie pasuje bo przy wyłączonej klimatyzacji moim zdaniem wiatrak nie powinien się kręcić. Co więcej klime dopiero można włączyć jaki silnik jest uruchomiony, moim poprzednim aucie właśnie tak miałem.
W poprzednim samochodzie jak mi padł czujnik ciśnienia to klima nie chciała się w ogóle załączyć. Myślałem, że brak czynnika dopiero po próbie napełniania stwierdzili, że jest pełna i że trzeba czujnik wymienić. Tam była trochę inna sytuacja gdyż chłodnica klimy była obok drugiej (a nie jedna za drugą) i były dwa wiatraki.
Oczywiście zdaje sobie sprawę, że w mercedesie może to działać odwrotnie i jeżeli czujnik od klimy padnie to wiatrak kręci. Oczywiście postaram się dokopać do czujnika klimy.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Pon 16 Lut 2015, 13:47
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Przepraszam pomyliłem użytkowników. Zapomniałem jego nicku, ale był taki użytkownik, który stworzył nawet własną stronę internetową... Nie wiem czy nie nazywał się Kozak
Dodane: http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=16266&highlight=wentylator
Tutaj macie link. Kozak miał właśnie problem z czujnikiem od klimatyzacji i wentylator mu pracował cały czas a klimatyzacja działała normalnie. Jeżeli go dobrze zrozumiałem. Warto sprawdzić, bo być może jest to właśnie wina tego czujnika, bądź jego złącz:)
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
W tym tygodniu nie mam za bardzo jak posiedzieć przy aucie. Dzisiaj rano na szybko odłączyłem czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego i wiatrak dalej kręcił. Ale był mokry. Rozłączyłem go żeby się trochę przesuszył.
Aż wstyd się przyznać ale nie sprawdziłem wcześniej czy wszystkie cylindry palą. Dzisiaj dopiero mnie olśniło, żeby to sprawdzić. Odpaliłem silnik i oczywiście obroty falowały ale nie wiem cz tak samo jak wcześniej czy inaczej, już tego nie ogarniam. Tak czy inaczej jak silnik był zimny to odłączając wtrysk pierwszego cylindra nie było żadnej reakcji, silnik dalej falował. Odłączając wtrysk drugiego cylindra silnik wyraźnie zaczął mocniej falować. Jak auto się nagrzało to już obroty przestały falować a odłączając wtrysk z pierwszego cylindra była różnica w pracy silnika.
Jutro jeszcze sprawdzę czy iskra jest i będę wiedział czy świeca czy cewki czy coś z wtryskiem.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Czw 19 Lut 2015, 20:21
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Co do wentylatora, to spróbowałbym jeszcze odłączyć cały panel klimatyzacji (ogólnie sterownik), by wykluczyć wpływ klimatyzacji na pracę wentylatora. A jeżeli to nie pomoże, to już nie mam pojęcia. Wtedy zostaje tylko do sprawdzenia komputer.
Wiesz gdzie jest komputer? Jeżeli tak, to sprawdź czy koło niego pod jakimiś osłonami itp nie znajdują się przekaźniki. Możliwe że masz też tam przekaźnik, który daje sygnał na sterownik(ten przy wentylatorze). Zrób zdjęcia obudowy, tam powinien być schemat połączeń. Wtedy sprawdzimy go omomierzem. Natomiast ja sprawdzę u siebie jak wygląda sprawa z bezpiecznikami i postaram się sam znaleźć owy przekaźnik. Od razu uprzedzam że może go nie być, bo na pewnej stronie napisali że nie jest we wszystkich samochodach:)
Wyczytałem, że wentylator jest sterowany bezpośrednio przez komputer(ecu). Jeżeli sterownik(przy chłodnicy) nie dostaje od ecu napięcia, oznacza to, że wentylator załącza się od razu po załączeniu zapłonu by nie spowodować przegrzania silnika. Czy na złączu oznaczonym PWM było napięcie z komputera? Dlatego ważne jest, byś sprawdził czy na złączu PWM jest napięcie. Jeżeli nie, oznaczałoby to, że wentylator załączany jest by nie przegrzać silnika (dla bezpieczeństwa). I wtedy trzeba lecieć wiązką przewodów i dostać się do ecu(możliwe że po drodze jest dodatkowy przekaźnik).
Wiem że mówiłeś o 1-2 V na jakimś pinie, tylko czy to było na PWM? Jak wpiszesz w internecie oznaczenie ze sterownika, pokażą Ci zdjęcia i rozpiskę pinów na google grafika.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Pią 20 Lut 2015, 13:49
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160 benzyna automat ciężko odpala falują obroty
Sprawdziłem u siebie, ponieważ posiadam kartkę z wykazem przekaźników i bezpieczników i pod maską (nie wiem gdzie) znajduje się skrzynka przekaźników. Będzie ich około 5 sztuk. O ile mnie pamięć nie myli, to przekaźnik od wentylatora znajduje się jako drugi od lewej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nie odpala
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.