Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes ) Montaż kabla AUX w Comand 2.5


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes ) Car audio, nawigacja, alarmy, komputery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adriandlugi

Debiutant



Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sypniewo
Posiadane auto: Mercedes CL500 W215
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Mar 2015, 18:03
Temat postu:

Montaż kabla AUX w Comand 2.5


Witam.
Posiadam Mercedesa W215 z Comand 2.5 który nie posiada gniazda AUX,
Znalazłem instrukcję montażu kabla, wpięcie się do odtwarzacza kaset.
Instrukcja jest w języku angielskim, więc prosiłbym o pomoc i sensowne wytłumaczenie, bo chcę to zrobić porządnie.


Cytuję:

Similar posts have been made before for the C Class radios, changing the cassette to Aux Input. However, I was not able to find anything on the COMAND 2.5 that is used in cars such as the 2000 - 2002 S Class (W220). This removes the need for a cassette adapter, and dramatically improves the sound quality by bypassing the head and head preamp electronics and going directly into the output stage of the COMAND. The only tools you need are:

1. Torx Screwdriver
2. Soldering Iron
3. Razor blade
4. (Optional) Drill for professional wire install

Supplies needed are:
1. Solder
2. Wire with appropriate jacks (in this case female RCA left and right audio)
3. (optional) grommet for professional install
4. 1 ZIP Tie

STEP 1. Remove cover of radio and take out four screws holding cassette mechanism in place.
STEP 2. Remove red plug from back of cassette mech
STEP 3. Remove cassette mech and remove four screws holding bottom frame to mechanism. This will expose a belt and the back circuit board.
STEP 4. Rotate gears of small motor to lower the cassette mechanism into the play position.
STEP 5. Drill hole in back of main radio body, directly behind mechanism (tip, turn radio upside down while drilling so debris does not get into radio and just falls on workbench)
STEP 6. Install Grommet (picture 1)
STEP 7. Insert wire (connectors) through grommet. Strip 1" of outer insulator and 1/16" of inner insulator.
STEP 8. Wrap ZIP tie around wire INSIDE the radio and pull tight. This will prevent the wire from being pulled loose when in use or installing. (picture 2)
STEP 9. Cut traces on circuit board as shown. (picture 3)
STEP 10. Unplug motor plug on end of circuit board. (picture 4)
STEP 11. Solder wire to GROUND, LEFT and RIGHT points on board as shown
STEP 12. Reassemble (picture 5)

When you want to listen to AUX input from MP3, or even watch a movie on the screen with the sound (using our Video In Motion kit), select the TAPE function and enjoy high quality audio!

Total time on this install is about 30 minutes once the radio is out.














Po przetłumaczeniu wygląda to następująco:

1. Wkrętak Torx
2. Lutownica
3. Żyletka
4. (Opcjonalnie) do wiercenia dla profesjonalnych instalacji drutu

Materiały potrzebne są:
1. lutowane
2. Drut z odpowiednimi gniazdami (w tym przypadku kobiet RCA lewy i prawy kanał audio)
3. (opcjonalnie) przelotka do profesjonalnych instalacji
4. 1 pocztowy Tie

KROK 1. Zdjąć pokrywę radia i wyjąć cztery śruby mocujące mechanizm kasety w miejscu.
KROK 2. Usuń czerwoną wtyczkę z tyłu kasety mech
KROK 3. Wyjąć kasetę mech i usunąć cztery śruby mocujące dolną ramkę do mechanizmu. Będzie to narazić taśmę i płytkę drukowaną z powrotem.
KROK 4. Obrót narzędzia o małym silnikiem obniżyć mechanizm kasety do pozycji odtwarzania.
KROK 5. odwiert w tylnej części jednostki radiowej, bezpośrednio za mechanizmem (wskazówka, włączyć radio, do góry nogami podczas wiercenia tak, gruz nie dostać się do radia i po prostu spada na warsztacie)
KROK 6. Zainstaluj przelotkę (zdjęcie 1)
KROK 7. drutu Wstaw (złącza) przepust. Taśma 1 "zewnętrznego izolator i 1/16" wewnętrznego izolatora.
KROK 8. Owiń wokół drutu krawat pocztowy WEWNĄTRZ radia i dociągnąć. Zapobiegnie to przewód od wyciągnął jest luźna w trakcie użytkowania oraz instalacji. (Zdjęcie 2)
KROK 9. Cut ślady na płytce drukowanej, jak pokazano. (Zdjęcie 3)
KROK 10. Odłącz wtyczkę silnika na koniec płytki drukowanej. (Rysunek 4)
KROK 11. lutowane przewód z masą, w lewo iw prawo punktów na pokładzie, jak pokazano
KROK 12. Zamontować (rysunek 5)

Jeśli chcesz słuchać wejście AUX z MP3, a nawet obejrzeć film na ekranie z dźwiękiem (przy użyciu zestawu do naszego Video In Motion), wybrać funkcję TAPE i cieszyć się wysoką jakością dźwięku!

Łączny czas na tej instalacji to około 30 minut, gdy radio jest na zewnątrz.







Rozumiem to tak że aby to zadziałało, trzeba obniżyć ręcznie mechanizm opuszczania kasety, tak jakby kaseta była napędzana.odciąć 2 ścieżki na płytce drukowanej tak jak na schemacie-tylko od czego one są? odłączyć na stałe jakąś wtyczkę od silniczka. i przylutować kable (rozciąłem przewód AUX i mam czerwony, biały i jeden goły oplatający te dwa-to będzie masa, a prawy lewy?)
Powrót do góry
DamianOl

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Pon 23 Mar 2015, 20:55
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Montaż kabla AUX w Comand 2.5


Musisz mieć multimetr, by cokolwiek pomierzyć. Wejście AUX, uzyskasz, gdy zrobisz to co wkleiłeś. Dokładniej mówiąc, przecinasz ścieżki, do których doprowadzasz lewy i prawy kanał z przewodu AUX(na 99%). Te przecięte ścieżki to były lewy i prawy kanał dźwiękowy z kasety.

Przewód AUX posiada 3 przewody:
Na zewnętrznej (najszerszej tulei) znajduje się masa.
Na środkowej tulei i na najmniejszej, według mnie nie ma znaczenia, czy podłączysz lewy czy prawy kanał, ponieważ są to wyjścia na głośniki w samochodzie(uogólniając przez co przechodzą te sygnały). Jednak wybierając, wybrałbym prawy kanał na środkowej tulei według średnicy.

Najważniejsze, byś nie pomylił mas. Multimetrem przykładasz do jednego przewodu i sprawdzasz, który przewód jest na największej tulei według średnicy. Wtedy oznaczasz ten przewód jako masa. Tak samo postąpisz z dwoma przewodami.

Jak wspomniałeś, musisz odłączyć zasilanie silniczka który powodował ruch kasety. Bo to już Ci nie będzie potrzebne.

Co do rozbiórki radia, tego Ci nie powiem, bo takiego radia/odtwarzacza po prostu nie miałem w rękach.
Jeżeli będziesz potrzebował więcej informacji, po prostu napisz tutaj na forum, albo w wiadomości prywatnej. Jeżeli czas pozwoli i uda się Tobie to zrobić, to postaram się dokładniej opisać jak to zrobić dla innych forumowiczówSmile
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4810
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 23 Mar 2015, 23:18
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Montaż kabla AUX w Comand 2.5


Przyznam, że mnie zainteresowałeś.
Na tyle, że wnoszę swój wkład w ten temat:

Podobne posty powstały wcześniej w odniesieniu do radia w C-klasie, zmieniające odtwarzacz kasetowy w wejście „AUX”. Nie byłem w stanie znaleźć czegokolwiek dla Comanda 2.5 który był montowany w S-klasie model W-220. Nie jest konieczne użycie tzw. „adaptera kasetowego”, co w dramatyczny sposób poprawia jakość dźwięku gdyż sygnał pomija głowicę i elektronikę wzmacniacza wstępnego idąc bezpośrednio do stopnia wyjściowego Comanda.

Jedyne narzędzia jakie potrzebujesz to:
1. Śrubokręcik „Torx”
2. Lutownica
3. Ostrze (w tym wypadku żyletka – może być nożyk do tapet)
4. Opcjonalnie wiertarka dla profesjonalnego zamontowania przewodu.
Materiały dodatkowe:
1. cyna
2. Przewód z odpowiednimi gniazdami (w tym przypadku żeńskie RCA lewy i prawy kanał audio)
3. (opcjonalnie) przelotka do profesjonalnych instalacji
4. opaska plastikowa

KROK 1. Zdjąć pokrywę radia i wykręcić cztery śruby mocujące mechanizm kasety.
KROK 2. Odłączyć czerwoną wtyczkę z tyłu mechanizmu kasety
KROK 3. Wyjąć mechanizm odtwarzacza kasetowego i wykręcić cztery wkręty mocujące dolną ramkę do mechanizmu. Otrzymamy dostęp do paska (napędowego) i tylnej płytki drukowanej.
KROK 4. Obracać przekładnią małego silniczka, żeby obniżyć pozycję mechanizmu do pozycji „play”
KROK 5. Wywierć dziurkę w tylnej części główniej obudowy, wprost za mechanizmem. Porada: odwróć radio „do góry nogami” w czasie wiercenia, wtedy opiłki nie dostana się do wnętrza radia tylko polecą na stół.
KROK 6. Zainstaluj przelotkę (zdjęcie 1)
KROK 7. Wprowadź przewód sygnałowy poprzez przelotkę, odizoluj zewnętrzną izolację na długości jednego cala, izolację z przewodów wewnętrznych na długości 1/16 cala
KROK 8. Owiń opaskę plastikową na przewodzie sygnałowym od środka obudowy i mocno zaciągnij (zaciśnij). To zabezpieczy przewód sygnałowy przed wyrwaniem w czasie montażu i eksploatacji. (Zdjęcie 2)
KROK 9. Przetnij ścieżki na płytce drukowanej, jak pokazano. (Zdjęcie 3)
KROK 10. Odłącz wtyczkę silnika na końcu płytki drukowanej. (Rysunek 4)
KROK 11. Przylutuj odpowiednie przewody masy oraz kanału lewego i prawego do płytki drukowanej jak pokazano
KROK 12. Zmontować wszystko spowrotem (rysunek 5)

Jeśli chcesz słuchać swoje MP3 poprzez wejście „AUX”, a nawet obejrzeć film na ekranie z dźwiękiem (przy użyciu naszego zestawu Video In Motion), wybierz funkcję TAPE i ciesz się wysoką jakością dźwięku!

Łączny czas tej przeróbki to około 30 minut, (radio jest wyjęte)

Ale mam też warunki Wink
-Chciałbym poznać linka do tematu opisującego przeróbkę dla C-klasy (lub forum na którym ten opis znalazłeś)
-Chciałbym taką przeróbkę wykonać dla C-klasy (gdyż takim autem dysponuję), wykonać odpowiedni manual ze zdjęciami i zamieścić go na polskim forum C-klasy z podaniem pomysłodawcy (czyli ciebie)
Stoi?

EDIT:
OK - temat znalazłem - jest na MBworld.
Będę dalej drążył jak to przyonaczyć do C-klasy Smile
Powrót do góry
DamianOl

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Wto 24 Mar 2015, 22:04
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Montaż kabla AUX w Comand 2.5


Jeżeli będzie potrzeba, to służę pomocą. Bądź przez wiadomość prywatną, bądź tutaj. Nie rozbierałem tego radia, jednak pewne rzeczy mógłbym podpowiedzieć, co i jak sprawdzić itp.
A sam osobiście też możliwe że zrobię manuala, ale z naprawą silnika tylnej wycieraczki:)
Powrót do góry
adriandlugi

Debiutant



Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sypniewo
Posiadane auto: Mercedes CL500 W215
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 29 Mar 2015, 18:18
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Montaż kabla AUX w Comand 2.5


No więc tak.

To jest link do oryginalnego tematu:
http://mbworld.org/forums/audio-electronics/405261-convert-comand-2-5-tape-deck-cassette-aux-input.html#post4727535


Zrobiłem wydaje mi się że wszystko tak jak w instrukcji ale wyświetla mi NO TAPE. Po podłączeniu silniczka i włożeniu kasety AUX działa, lecz to nie tak przecież powinno być..??
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 29 Mar 2015, 18:18
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
DamianOl

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Pon 30 Mar 2015, 21:28
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Montaż kabla AUX w Comand 2.5


To teraz ja coś powiem, bo z elektroniką trochę już pracowałem:)
Aux Ci działa, ponieważ w odtwarzaczu są czujniki, które wychwytują Ci, czy kaseta jest włożona. Bardzo prosto to ominąć. Otwórz mechanizm tak jakbyś chciał wrzucić kasetę. I palcem delikatnie posprawdzaj całą obudowę. Czujnik często znajduje się na górze miejsca na kasety. Czujnik ten gdy jest wciśnięty, powoduje to, że zaczyna się załączać silniczek kasety i próbuje coś odtworzyć z kasety. Możliwe, że u Ciebie będą nawet dwa czujniki. Po wciśnięciu czujnika, aux powinien automatycznie grać. Jeżeli dojdziesz do tego czujnika, wystarczy multimetrem sprawdzić, czy jest to czujnik w pozycji NO czy NC. Ale o tym dalej, gdy już zlokalizujesz ten czujnik.

Natomiast co do silniczka kasety, spróbuj mi zrobić zdjęcia tego mechanizmu do odczytywania z kaset (płytki). Postaramy się i to oszukać.
Powrót do góry
adriandlugi

Debiutant



Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sypniewo
Posiadane auto: Mercedes CL500 W215
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 31 Mar 2015, 11:02
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Montaż kabla AUX w Comand 2.5


Co do kasety i jej czujników które znalazłem,o to się nie martwię ,bo nie muszę tego omijać, przecież może ona zostać w mechanizmie, nie widzę problemu.
Gorzej jest z silniczkami bo pierwsza rzecz to że je słychać, a druga że potrafią wysunąć kasetę itd.
Sytuacja wygląda tak że po odłączeniu wtyczki silniczków tak jak było to pokazane w instrukcji, COMAND w ogóle nie wykrywa kaseciaka, po wciśnięciu TAPE nic się nie włącza. Gdy podłączę wtyczkę i zdejmę gumkę napędzającą, TAPE się włącza lecz wyświetla komunikat TAPE ERROR. Tak jakby był jakiś czujnik prędkości czy coś, że rolki muszą się kręcić dopiero jest ok.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 31 Mar 2015, 12:28
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Montaż kabla AUX w Comand 2.5


Witam.

Cytat:
COMAND w ogóle nie wykrywa kaseciaka, po wciśnięciu TAPE nic się nie włącza

Skoro na poniższym zdjęciu widać że zostało przerwane ścieżki to dlaczego niby miało teraz kasetę wykrywać poprzez naciśnięcie TAPE ?.

Jeśli chciało się mieć Aux to coś za coś, kaseta albo Aux. Z tym że zamiast wstawić wstawkę na Aux to zlikwidowano kasetę.
Nie jestem zbytnio dobrym elektronikiem ale takie to moje zdanie.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
adriandlugi

Debiutant



Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sypniewo
Posiadane auto: Mercedes CL500 W215
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 31 Mar 2015, 12:38
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Montaż kabla AUX w Comand 2.5


Kolego nie doczytałeś. Ścieżki nic do tego nie mają. Comand nie wykrywa kaseciaka po odłączeniu silniczka, przy podłączonym silniczku jest wszystko ok.




Fotki płytki z potencjometrem który jest zazębiony z silniczkami








Coś czuję że ominięcie tego wszystkiego będzie niemożliwe..
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 31 Mar 2015, 13:02
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Montaż kabla AUX w Comand 2.5


Cytat:
Comand nie wykrywa kaseciaka po odłączeniu silniczka, przy podłączonym silniczku jest wszystko ok.

To jak podłączony jest i wszystko ok, to o co chodzi?. A wiem: przycisk TAPE nie działa na kasetę( zgadza się) i o tym właśnie wspomniałem.
Mechanicznie niestety zostało wszystko na swoim miejscu i dlatego mechanizm dalej działa a przycisk już nie.
Jeżeli chcemy ominąć to tylko związane silniczkiem reszta zostaje bez zmian. Nie wiem tylko czym można zastąpić może jakimś diodą zamiast silniczek ,tak żeby system wykrywał dalej jako silniczek.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.


Ostatnio zmieniony przez Transit 2 dnia Wto 31 Mar 2015, 13:22, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
adriandlugi

Debiutant



Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sypniewo
Posiadane auto: Mercedes CL500 W215
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 31 Mar 2015, 13:10
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Montaż kabla AUX w Comand 2.5


Chciałbym jeszcze wyłączyć silniczki żeby pozbyć się ich dźwięku. Wtedy byłoby już bardzo dobrze. Jeśli nikt nie wpadnie na pomysł jak to zrobić to trudno, zostanie tak jak teraz.
Powrót do góry
DamianOl

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Wto 31 Mar 2015, 16:43
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Montaż kabla AUX w Comand 2.5


Adrianlugi, wszystko się da zrobić.
Mam do Ciebie prośbę. Weź multimetr i ustaw na "piszczenie". Następnie jedną nóżką multimetru dotknij tego pola lutowniczego, do którego dochodzi najgrubsza ścieżka. A drugą nóżką do wyjść 1, 2 i 3.
Zrób takie kombinacje:
Grube pole lutownicze - 1
Grube pole lutownicze - 2
Grube pole lutownicze - 3
I pomiędzy cyframi 1,2,3 także pomierz rezystancję, by sprawdzić czy są zmostkowane czy nie.
Jeżeli pomierzysz, kiedy podczas obracania się mechanizmu, zadziała dane pole oznaczone cyframi 1, 2, 3, daj nam znać. Spróbuj dokładnie opisać, kiedy co się załącza a kiedy wyłącza. Wtedy pomyślę nad otrzymanymi wynikami i w razie pomysłu wstawię jakiś schemat itp.
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4810
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 31 Mar 2015, 22:16
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Montaż kabla AUX w Comand 2.5


Oj! - bo coś tu za dużo bałaganu się robi...
Transit 2 napisał:

Skoro na poniższym zdjęciu widać że zostało przerwane ścieżki to dlaczego niby miało teraz kasetę wykrywać poprzez naciśnięcie TAPE ?.
Nie jestem zbytnio dobrym elektronikiem ale takie to moje zdanie.

No to zdanie jest niekoniecznie dobre. Bo wystarczy spojrzeć na obrazek, żeby dojść do wniosku że do przeciętych ścieżek są podłączone kable sygnałowe z dodatkowego wejścia "AUX". Czyli nie jest to ingerencja w przesuw taśmy tylko celem tego zabiegu było odcięcie sygnału pochodzącego od głowicy magnetofonu, a na to miejsce został wprowadzony sygnał z dodatkowego kabla. Robi się tak, żeby zmniejszyć szumy z cały czas działającego wzmacniacza sygnałowego głowicy magnetofonu. Układ jest tak skonstruowany, że ma automatyczne wzmocnienie sygnału, i przy jego braku wzmocnienie rośnie do maksimum generując właśnie dokuczliwe, słyszalne w głośnikach szumy.
Nie ma to nic wspólnego z logiką wykrywania kasety.
DamianOl napisał:
To teraz ja coś powiem, bo z elektroniką trochę już pracowałem:)

Chyba jednak tylko trochę...
Pewien czas temu wydawało mi się, że trochę elektroniki opanowałeś, i potrafisz w przystępny sposób przybliżyć na forum jej tajniki. Jak widzę obecnie jest to nie do końca prawda.
DamianOl napisał:

Aux Ci działa, ponieważ w odtwarzaczu są czujniki, które wychwytują Ci, czy kaseta jest włożona. Bardzo prosto to ominąć.

Czujniki wykrywające obecność kasety rzeczywiście jest łatwo oszukać. Jednak proces obsługi kasety to nie tylko czujnik jej obecności. Dodatkowo jest monitorowany przesuw taśmy. Kiedyś były to zwykłe, mechaniczne czujniki których działanie opierało się na pomiarze naprężenia taśmy przesuwającej się przed głowicą. Obecnie są to dosyć skomplikowane czujniki elektroniczne - z napędem każdej z rolek kasety zintegrowany jest taki jakby "stroboskop" generujący impulsy prostokątne. Obecność obu impulsów świadczy o tym, że kaseta jest sprawna i taśma prawidłowo się przewija. Jeżeli jednego z impulsów braknie, to sygnał, że taśma się zerwała lub zaklinowała w inny sposób. Może też również świadczyć o tym, że w napędzie nie ma taśmy. Bardziej skomplikowane układy logiczne są w stanie porównać prędkość obrotową obu rolek i pokazać ile taśmy już się przewinęło, i ile jeszcze pozostaje do końca. I tu już nie jest takie proste oszukanie układu.
adriandlugi napisał:
Tak jakby był jakiś czujnik prędkości czy coś, że rolki muszą się kręcić dopiero jest ok.

Właśnie o to chodzi.
adriandlugi napisał:

Fotki płytki z potencjometrem który jest zazębiony z silniczkami

Jest to jeden z rodzajów impulsatora generującego sygnał prostokątny świadczący o przesuwie taśmy. Jest trochę bardziej skomplikowany gdyż jest w stanie rozpoznać, w którym kierunku kręci się taśma. Jego sprawdzanie omomierzem nic szczególnego nie wniesie, poza tym że w pewnych położeniach jest zero omów, a w innych nieskończoność. Żadnych wniosków więcej nie wyciągniesz bez dobrego zrozumienia zasady działania tego ustrojstwa.
adriandlugi napisał:
Po podłączeniu silniczka i włożeniu kasety AUX działa, lecz to nie tak przecież powinno być..??

W znalezionym w internecie temacie dotyczącym przeróbki odtwarzacza do C-klasy jest dużo więcej problemów z identyfikacją obecności kasety, i spotkałem się nawet z radą, żeby w odtwarzaczu umieścić na stałe kasetę, ale z założeniem że ma być całkiem nowa (pusta) i wtedy kręcąc się nie generuje dodatkowych sygnałów akustycznych. Dla mnie to taki półśrodek - wręcz rzeźba. No cóż... - jakiś sposób zawsze to niby jest.
adriandlugi napisał:
Zrobiłem wydaje mi się że wszystko tak jak w instrukcji ale wyświetla mi NO TAPE.

Poczytajcie sobie cały temat z linka ze strony mb-world. Kilka osób melduje tam o podobnym problemie po zastosowaniu podanej przeróbki. Jednym ze środków zaradczych jest podane przeze mnie zostawienie kasety w napędzie i odcięcie pochodzącego od niej sygnału akustycznego (cięcia na ścieżkach). Kaseta się prawidłowo kręci i oszukuje napęd. W innym poście autor proponuje, żeby tak manipulować opuszczaniem pojemnika taśmy, aż podany komunikat przestanie się wyświetlać. Podobno taki moment jest.
Powrót do góry
DamianOl

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Sro 01 Kwi 2015, 15:18
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Montaż kabla AUX w Comand 2.5


Gerri, częściowo się z Tobą zgadzam, jednak chciałem przekonać się jaka jest długość sygnałów podczas jednego obrotu. Po to prosiłem o pomiary, by się upewnić nad tym, co od razu zobaczyłem na zdjęciach. Wszystko da się obejść, odpowiednio projektując układ na bazie NE555, gdzie dzięki potencjometrowi i kondensatorowi nastawnemu, możemy dostosować częstotliwość wysyłania impulsów prostokątnych praktycznie identycznych do tych, które są wysyłane przez oryginalne urządzenie.
Układ NE 555 jest stosowany do tworzenia impulsów elektrycznych o kształcie prostokąta, a co z tym idzie, po dokładnej analizie naszego obwodu, można byłoby zastąpić oryginalne urządzenie pomiarowe, stosując układ NE555 bądź 2 układy, dlatego kazałem sprawdzić, gdzie są przejścia i gdzie ich nie ma. Co do napięcia na wyjściu układu, można albo go zmniejszyć poprzez potencjometr, bądź go zwiększyć poprzez wzmacniacz, w zależności jak jest to zrealizowane przez producenta.
Tutaj masz przykład: gotowy układ wytwarzający przebieg prostokątny na bazie timera NE555: http://www.gotronik.pl/modul-generatora-impulsow-ne555-p-2304.html

Jednak sami już stwierdzicie, czy próbować z NE555 czy nie. To tyle na ten temat. Kolega Gerri, pomoże Ci w wysterowaniu i odpowiednim podłączeniu tego "bloku".
Pozdrawiam i życzę udanej modernizacji.
Powrót do góry
adriandlugi

Debiutant



Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sypniewo
Posiadane auto: Mercedes CL500 W215
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Kwi 2015, 23:53
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Montaż kabla AUX w Comand 2.5


Samo oszukanie impulsatora nic nie da. Trzeba by było jeszcze symulować obecność silniczka opuszczania całego mechanizmu/wysuwania kasety. Próbowałem go odłączyć, podczas gdy reszta działała czyli kaseta była napędzana itd. Przy próbie odłączenia od razu wyrzuca błąd TAPE ERROR.

Rezygnuję z dalszej próby udoskonalania. Zostaję tak, że odłączam tasiemkę od głowicy odczytującej taśmę (można to zrobić bez żadnych konsekwencji). W mechanizmie cały czas będzie siedziała napędzana kaseta. Rozcinam ścieżki,wyprowadzam wyjście AUX tak jak na instrukcji w pierwszym poście, I to wszystko. Robię gniazdo w popielniczce. Fotki podeślę na koniec.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes ) Car audio, nawigacja, alarmy, komputery Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes ) Car audio, nawigacja, alarmy, komputery

15) radio »

MercedesB 180

49 999

2015r.

217 000 km

łódzkie

MercedesB 180

16 900

2007r.

212 463 km

pomorskie

MercedesML 280

39 900

2008r.

274 259 km

mazowieckie

MercedesE 450

199 999

2019r.

46 000 km

pomorskie

MercedesE 320

19 900

2004r.

282 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System