Witam,
Chciałbym zapytać czy ktoś wie ile + - może kosztować kapitalka w CLS 320 kapitalka - pojęcie względne aczkolwiek chodzi mi tutaj o to iż moj CLS pobiera olej... Jaki koszt naprawy i co jest powodem? _________________ Dejv
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 03 Kwi 2015, 16:20
Temat postu:
Re: ( Mercedes CLS ) Generalny remont silnika CLS
Witam,
A cóż tak od razu remont silnika , jak pobiera olej to nie znaczy że trzeba kapitalny remont robić.
Najpierw należy zwrócić uwagi czy silnik czysty jest( suchy), następnie sprawdzamy turbinę czy też nie ma nigdzie oznak oleju (zdejmujemy rurę od turbiny i będzie widoczne). Dobrze byłoby żebyś opisał ile ma nalatane km?
Koszty niestety trudno przewidzieć, lecz czasem może sięgnąć powyżej 10 tys zł samych części, jeśli chodzi o komplet remontu silnika. Lecz moje podejrzenie jak wyżej opisane no chyba że masz nalatane z 700 tys km . _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Witam...sam jestem ciekaw przebiegu bo te silniki nie powinny brać oleju do naprawdę wysokiego przebiegu...dla porównania u mojego Ojczulka w okularniku 270CDI przy przebiegu ponad 400 tyś oleju nie brał wcale.Silniki CDI to naprawdę solidne konstrukcje...gorzej z elektroniką czasem a jeśli przebieg masz pewny i nie wysoki to przyczyna może być poważna...o ile nie ma wycieków na zewnątrz lub do turbiny... to może być wiele rzeczy...od zarysowanego cylindra lub pękniętego pierścienia po pęknięta głowicę.Nie wiem jak jest z braniem oleju w benzyniakach ale w mojej 500-ce olej wymieniony 10 tyś km temu i nie dolałem ani grama...przebieg 240 tyś km.Nie napisałeś czy kopci z rury...i czy stale czy np tylko chwile po odpaleniu...to mogły by być jakieś tropy.Na początek zdało by się sprawdzić ciśnienie na cylindrach...Pozdrawiam. _________________ MB CLS500 2005,MB E220 Kombi 1995,BMW 740iL 1992,Volvo V70 T5 2.3turbo 2002,Honda CR-V 1999...
przebieg 249 000 km no sprawa tego typu że nie kopci w ogole ... no alejezeli EGR nie przepuszcza to teoretycznie olej moze brac a dymku z tlumika nie pusci przynajmniej tak mi sie wydaje...
Dodam ze samochod ma zmienioną Turbine na wieksza i jest po chipie, obecnie ma około 330 koni...
Chcę jeszcze dodać ze nie wiem dokladnie ile oleju bierze z tego wzglezu ze wymienilem olej i po zrobieniu okolo 200km od wymiany zaswiecilo sie info; check oil .... sprawdzilem na miarce i jest tyle ile wlalem... chce zrobic 1000km i wtedy sprawdzic zeby wiedziec dokladnie. Pytam po to zeby byc przygotowanym na najgorsze koszta...
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 03 Kwi 2015, 19:41
Temat postu:
Re: ( Mercedes CLS ) Generalny remont silnika CLS
No tak, skoro kontrolka zaświeciła się a na miarce olej jest, to w tym przypadku czujnik oleju do wyczyszczenia( ponieważ często opiłki zbiera się i stąd zabrudzony czujnik podaje złe informację) lub wymiana czujnika oleju. A przy zmianie oleju inspekcje wykasować? Można samemu skasować poprzez przyciski na liczniku. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Jednak bierze olej zrobilem 400KM od wymiany i jest na minimum bagnetu ... Kto poradzi od czego zacząć sprawdzenie silnika ? gdzie szukać przyczyny ? jakiś specjalista do wyceny ??? _________________ Dejv
Jeżeli faktycznie ma przejechane 249 tyś i jesteś tego pewien to dziwna sprawa...tym bardziej,że nie kopci...jak twierdzisz.Przy tylu tyś km nie powinno być najmniejszych problemów z tym silnikiem.Tak jak napisałem wcześniej...sprawdzić ciśnienie na cylindrach,przyjrzeć się turbinie i sprawdź czy zaraz po odpaleniu rano nie kopci przez chwilę ale to trochę za duży ubytek oleju a tak krótkim czasie aby podejrzewać uszczelniacze.Tak żarł mi olej mój pierwszy samochód...W123 i też prawie nie kopcił ale miał nalatane grubo ponad 600 tyś km.Sprawdź to ciśnienie...Pozdrawiam. _________________ MB CLS500 2005,MB E220 Kombi 1995,BMW 740iL 1992,Volvo V70 T5 2.3turbo 2002,Honda CR-V 1999...
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sro 08 Kwi 2015, 19:14
Temat postu:
Re: ( Mercedes CLS ) Generalny remont silnika CLS
Cytat:
Jednak bierze olej zrobilem 400KM od wymiany i jest na minimum bagnetu
Sprawdzałeś na ciepłym silniku czy zimnym?
Cytat:
ze wymienilem olej i po zrobieniu okolo 200km od wymiany zaswiecilo sie info; check oil
A co z tą kontrolką wyszło?, aby musiało zaświecić ta kontrolka to świadczy brak oleju(poniżej minimum a nawet brak oleju). Jeżeli na miarce olej jest a kontrolka zapala się to już wcześniej napisałem co zrobić.
Napisał: arturo193
Cytat:
.Tak żarł mi olej mój pierwszy samochód...W123 i też prawie nie kopcił
Tak, a prawie to ile? też miałem 123 i 124. lecz te auta katalizatorów nie posiadały a więc nie ma co porównywać, więc kopcić musiał( zgadza się).
Co innego jak posiadają katalizatory, to jeżeli silnik już bierze olej dość dużo jak na 400 km przy litrze oleju silnikowego, to ten właśnie katalizator najszybciej byłby zapchany na którym zatrzymuje niedoboru spalania a najszybciej to idąc dalej przez tak zwane egr i tu byłby również zastrzeżenia, bo jeżeli faktycznie olej bierze to egr również byłby zapchany co jednak te komunikaty nie wyświetliły błędu. Także zależy jak olej sprawdzał i szkoda że nie opisał co z komunikatem oleju wyszło?. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Jak silnik będzie przegrzany i pierścienie olejowe przestaną sprężynować bo są blaszkowe, to wtedy na wolnych obrotach nie widać dymienia, a dopiero pod obciążeniem. Czasami test kompresji nic nie wykaże i nawet test szczelności bo pierścienie uszczelniające są grubsze i nie tak łatwo je uszkodzić. Bez rozebrania silnika nie uda się nic sprawdzić. W sumie wystarczy wyjąć jeden tłok. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes CLS ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.