Brak napięcia w gnieździe 12V (zapalniczka) rozwiązany
Witam, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z przednim gniazdem 12V. Nie dochodzi tam prąd.
Zaznaczam że wszystkie bezpieczniki sprawdzałem i są ok. Tylne gniazdo działa normalnie.
Masa w przednim tez jest (sprawdzone miernikiem).
Nie mam już pomysłów, a gniazdo przednie jest potrzebne
Ostatnio zmieniony przez wojcio1975 dnia Czw 24 Wrz 2015, 07:44, w całości zmieniany 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Nie 17 Maj 2015, 09:48
Temat postu:
Re: ( Mercedes CLS ) Brak napięcia w gnieździe 12V (zapalniczka) rozwiązany
Witaj,
może to nie fachowe podejście, ale ja w takiej sytuacji (sam miałem to samo, tyle, że w aucie z opisu) nie zdecydowałem się na szukaniu przewodu pod kokpitem itp.
Zdecydowałem się, że kupię kilka metrów przewodu (wybrałem 1,5mm^2-może płynąć większy prąd), kupiłem stację do bezpiecznika, bezpieczniki.
Następnie przylutowałem kupiony przewód do klemy +, odciąłem stary przewód od wtyczki i zamiast starego przewodu przylutowałem mój przewód. Efekt jest taki, że stacja działa ciągle(kiedy coś włożę to od razu działa), bezpieczeństwo zachowane, a gniazdo działa już ponad rok bez żadnych problemów.
Jeżeli znasz jakieś podstawy elektryki, możesz zrobić to samo i sam:).
Możesz również spróbować z przylutowaniem przewodu z drugiego gniazda bezpieczników do tego gniazda które nie działa. Tutaj z zachowaniem "plus do plusa".
Fakt, jest to ingerowanie w instalację. Jeżeli znasz jakiekolwiek podstawy dotyczące prądu i montażu takiego obwodu, możesz to zrobić. A jeżeli nie znasz, radziłbym dać to do jakiegoś elektryka, bądź znajomego, który pomoże Ci to zrobić.
Pozdrawiam
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Nie 17 Maj 2015, 10:49
Temat postu:
Re: ( Mercedes CLS ) Brak napięcia w gnieździe 12V (zapalniczka) rozwiązany
Gerri, napisałem, że w aucie z mojego opisu-czyli W168(może niezbyt jasno napisałem)
To tylko propozycja, by ktoś mądrzejszy w tych autach(np:Ty), powiedział, czy to się uda, czy nie:)
Jeżeli uda się to dobrze, a jeżeli nie, to po prostu nie trafiłem w problem.
Gerri, spokojnie:)
Sugerując się Twoją odpowiedzią, rozumiem, że w tym aucie nie można stosować takich rozwiązań. Dobrze Ciebie zrozumiałem? A jeżeli nie można, mógłbyś powiedzieć, dlaczego nie można tak zrobić? Coś się stanie? Chciałbym wiedzieć na przyszłość
PS:
Czasem mam zbyt wielką chęć pomocy, widocznie w tym temacie tak było
Re: ( Mercedes CLS ) Brak napięcia w gnieździe 12V (zapalniczka) rozwiązany
Dzięki za pomysł , tak własnie myślałem że pozostało mi ciągniecie dodatkowego plusa, albo z tylnej zapalniczki, albo od bezpieczników. Myślałem, że jest może jakaś ukryta opcja po której napięcie się pojawi np blokada przed dziećmi, ale niestety u mnie sprawdzone i to tez nie działa. Dziekuje za zainteresowanie.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 17 Maj 2015, 12:12
Temat postu:
Re: ( Mercedes CLS ) Brak napięcia w gnieździe 12V (zapalniczka) rozwiązany
DamianOl napisał:
To tylko propozycja, by ktoś mądrzejszy w tych autach(np:Ty), powiedział, czy to się uda, czy nie
Oczywiście że się uda - co nie zmienia faktu, że to rzeźbiarstwo pierwszej wody :-/
Wiesz co kiedyś widziałem? Zauważyłem drut od akumulatora schodzący w dół, pod auto. Okazało się, że był to przewód pociągnięty na zewnątrz (!) pod podłogą, prowadzący do wzmacniacza w bagażniku. Żeby nie spadł na asfalt przyczepiony był "trytytkami" do przewodu paliwowego. Da się? Da! Zastanówcie się jednak może gdzie są te granice przeróbek i dobrego smaku
wojcio1975 napisał:
Dziekuje za zainteresowanie.
Na początek mógłbyś określić dokładniej jaki to model - niby jest napisane, że CLS 320 2005, ale szukając jakichkolwiek informacji ściśle technicznym trzeba posługiwać się w określaniu modelu początkiem numeru podwozia. Tak jak nasz Kolega z dyskusji ma A-klasę i jest to model W-168, ja mam 203 (co oznacza C-klasę), a żeby się dowiedzieć co ty masz musiałem skorzystać z EPC on-line i prawdopodobnie masz auto 218.362
Z tym określeniem było już trochę łatwiej coś odszukać, ale tylko trochę. Bo różne źródła różnie określają bezpiecznik obsługujący gniazdo. Tu też jednak nie wiadomo, czy chodzi o typowe gniazdo zapalniczki, czy o gniazdo podające jedynie prąd (są takie wersje "dla niepalących" i mają właśnie takie rozwiązanie) Gniazda są bardzo podobne do siebie, a wersja "ekologiczna" pozbawiona jest popielniczki. Niby w tytule jest "zapalniczka" - ale wolę się upewnić. Przyjmując jednak, że chodzi o gniazdo zapalniczki, to mamy różne opcje - na pewno przy module SAM, przednim, ale numery już mamy różne: 43 lub 47.
Bo dalej jestem przekonany, że usterka najprawdopodobniej leży w spalonym bezpieczniku. Dostałbym się również do tylnej strony gniazda i obejrzałbym konektor, sprawdziłbym na nim napięcie (czasami usterka jest w samym gnieździe), obejrzałbym przewód (czy nie jest przytopiony co mogłoby świadczyć o przeciążeniu)
Ciągnięcie zastępczego kabla to ostatnia rzecz na którą bym się zdecydował i długo bym się tego wstydził. :-/
Re: ( Mercedes CLS ) Brak napięcia w gnieździe 12V (zapalniczka) rozwiązany
Teraz tak, model to chyba jasne ze jak 2005 r, to chyba nie w218. Wiec posiadam W219 320 CDI w wersji dla nie palących z gniazdem 12V (podane w temacie) bez popielniczki. Posiadam umiejętności elektryczne wiec możesz być pewien , ze już to dawno zrobiłem i rozebrałem gniazdo i wygląda jak nowe nic nie nadpalone, zresztą w pierwszym poście napisałem to ze mierzyłem miernikiem kable wtyczki i napięcia brak. Co do bezpieczników to tez został namierzony ten od zapalniczki, który jest w 100% sprawny, zresztą tylne gniazdo działa normalnie. Dziękuję za zainteresowanie. juz poprawiam stopkę.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 17 Maj 2015, 18:32
Temat postu:
Re: ( Mercedes CLS ) Brak napięcia w gnieździe 12V (zapalniczka) rozwiązany
wojcio1975 napisał:
Teraz tak, model to chyba jasne ze jak 2005 r, to chyba nie w218.
No widzisz - dla ciebie jasne, bo masz takie auto. Dla innych niekoniecznie jasne i trzeba na początek posłużyć się wikipedią
Możesz mi wysłać cały VIN? Mam pewne możliwości dotrzeć do schematu.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 18 Maj 2015, 23:13
Temat postu:
Re: ( Mercedes CLS ) Brak napięcia w gnieździe 12V (zapalniczka) rozwiązany
Rzuciłem dzisiaj jednym okiem na schemat, i wszystko na to wskazuje, że na drodze od baterii do gniazda jest przekaźnik sterowany z modułu baterii (chyba się to BTS nazywa) który zarządza całą energią w pojeździe, a w przypadku niedostatku prądu odłacza właśnie elementy najmniej potrzebne. Tak jak jednak napisałem - nie było mi dane dzisiaj się skupić z braku czasu.
Dziekuje Gerri, dzieki twoim schematom udało mi sie przywrócić napiecie w gnieżdzie 12v . Sprawa byla banalna . Zlokalizowałem jeszcze jedną skrzynke z bezpiecznikami i wszystko wróciło do normy. Temat do zamkniecia.
Dołączył: 27 Sie 2015 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Range Rover Sport 4.4 SDV8
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 15 Wrz 2015, 19:49
Temat postu:
Re: Dzieki
wojcio1975 napisał:
Dziekuje Gerri, dzieki twoim schematom udało mi sie przywrócić napiecie w gnieżdzie 12v . Sprawa byla banalna . Zlokalizowałem jeszcze jedną skrzynke z bezpiecznikami i wszystko wróciło do normy. Temat do zamkniecia.
Witam,
A czy mógł bys podać rozwiązanie tematu tak "po chłopsku" dla innych?
Również mam ten problem w cls350 i sprawdziłem według schematu bezpiecznik
w skrzynce na boku deski rozdzielczej i niestety nic to nie dało.
Re: ( Mercedes CLS ) Brak napięcia w gnieździe 12V (zapalniczka) rozwiązany
Za przednie gniazdo odpowiada bezpiecznik nie z boku deski rozdzielczej, ale pod maską. W moim modelu z uk, z lewej strony stojac od przodu pod czarnym plastikiem masz jeszcze bezpieczniki. Nie pamietam teraz który, ale dobrze jest sprawdzić wszystkie. Na 100% to to. Powodzenia.
Dołączył: 27 Sie 2015 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Range Rover Sport 4.4 SDV8
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 16 Wrz 2015, 19:56
Temat postu:
Re: ( Mercedes CLS ) Brak napięcia w gnieździe 12V (zapalniczka) rozwiązany
Witam,
Miałes rację w 100 procentach.
Zrobiłem to dzis w pięć minut.
Bezpieczniki znajdują się z prawej górnej strony stojąc przed maską.
Pod taką gumowo plastikową osłonką z otworkami (zapinana na 2 spinki - wystarczy je przekręcić i osłona puszcza)
jest dodatkowa puszka bezpieczników. Puszkę otwieramy przesuwając blokady na bokach.
Są na nich rysunki z otwartą zamkniętą kłódką - więc wiadomo w którą stronę.
Stojąc na wprost maski jest to bezpiecznik w skrajnym lewym rzędzie.
Trzeci licząc od góry - u mnie niebieski 15 amperów.
Ale jak kolega wczesniej pisał lepiej sprawdzić wszystkie dla swiętego spokoju.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes CLS ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.