Witam Was Serdecznie
Mam problem z silnikiem w swoim Mercedesie. Gdy byłem za granica zaczął mi mocno dymić na czarno gdy próbowałem gwałtownie przyspieszyć. Gdy jechałem do Polski stracił moc przy gwałtownym przyspieszaniu i nadal pozostawiał za sobą chmurę czarnego dymu. Po przyjeździe pojechałem z nim na sprawdzenie wtrysków - powiedziano mi, że to może być przyczyna - i okazało się, że nie mam wystarczającej "kompresji" na żadnym z 6 cylindrów.
Słyszałem już 3 różne wersje co do przyczyny stanu rzeczy - 1. pęknięte pierścienie na tłokach, 2. pęknięte tłoki (ale wszystkie????) oraz 3. uszczelka pod głowicą do wymiany.
Może ktoś z Was miał już taki problem i wie gdzie trzeba szukać przyczyny??? Proszę, pomóżcie!!!!
Re: ( Mercedes klasa E ) Problem z silnikiem E210 3,2CDI 2000r.
Turbina wydaje sie dzialac poprawnie... no i skad ten brak kompresji w cylindrach??? to mnie najbardziej martwi. chcialbym poznac przyczyne zanim rozbiore silnik....
Re: ( Mercedes klasa E ) Problem z silnikiem E210 3,2CDI 2000r.
Uszkodzenie wszystkich tłoków i pierścieni mało prawdopodobne.Uszczelka może być uszkodzona.Gdzieś ta kompresja ucieka.Żeby tak kopcił i stracił moc to naprawdę uszkodzenie musiało by być bardzo duże.Obejrzyj głowice dookoła,odkręc korek od płynu chłodzącego,czy nie wzrosło ciśnienie,zobacz olej czy nie zmienił barwy(emulsja).jeżeli nie zauważysz żadnych zmian to raczej uszczelka jest ok.ja obstawiał bym jednak turbine.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 19 Cze 2015, 12:01
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa E ) Problem z silnikiem E210 3,2CDI 2000r.
Witam.
A skąd ta wiedza, że brak ciśnienia na cylindrach?. (żeby sprawdzić dokładność kompresji na cylindrach to trzeba byłoby wyjąć wtryskiwacze).
Pierwsze oznaki braku mocy, należy filtr paliwa wymienić(być może dawno nie wymieniany) i tak jak kolega obstawia turbina do sprawdzenia (szczególnie sprawdzić podciśnienie).
Ale zanim podejmiemy jakiekolwiek czynności należy podłączyć się pod diagnostykę ŚD, w celu sprawdzenie jakie błędy komputer zapamiętał.(podaj jakie błędy pokazały).
Również nie opisujesz czy silnik odpala na dotyk i jak silnik pracuje na wolnych obrotach?
Jak sam zauważasz za mało rzeczy sprawdzone żeby stwierdzić choćby brak kompresji.( nie zdziwię się jak się okaże że to czujnik podciśnieniowy uszkodzony lub wtryskiwacze a rozbierzesz cały silnik na darmo). _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Mercedes klasa E ) Problem z silnikiem E210 3,2CDI 2000r.
U mojego Taty w 270 CDI były identyczne objawy...brak mocy i straszne dymienie na czarno...stało się to nagle...różni magicy mieli różne dziwne teorie...ale jeden starszy gośc,który zjadł zęby na MB od razu wiedział gdzie zajrzeć...winowajcą okazała się jakaś pęknięta gumowa rura...dzisiaj zadzwonię do ojczulka i zapytam się go gdzie dokładnie...Pozdrawiam. _________________ MB CLS500 2005,MB E220 Kombi 1995,BMW 740iL 1992,Volvo V70 T5 2.3turbo 2002,Honda CR-V 1999...
Re: ( Mercedes klasa E ) Problem z silnikiem E210 3,2CDI 2000r.
Transit 2 napisał:
Witam.
A skąd ta wiedza, że brak ciśnienia na cylindrach?. (żeby sprawdzić dokładność kompresji na cylindrach to trzeba byłoby wyjąć wtryskiwacze).
O kompresji w cylindrach wiem stad, ze pierwsza mysla bylo to, ze przyczyna tkwi w niedrożnych wtryskiwaczach, więc oddalem je na sprawdzenie do disel centrum i tam przy okazji zrobili probe na komprecje. Wyniki były tragiczne - jedynie cylinder nr 5 mial cos powyżej 20 barów. reszta nie siegała nawet 10.
dla tego wlasnie dziwi mnie fakt iz stracilem kompresje we wszystkich cylindrach.
Transit 2 napisał:
Również nie opisujesz czy silnik odpala na dotyk i jak silnik pracuje na wolnych obrotach?
Silnik odpala natychmiast. Po odpaleniu przez dosłownie 2-3 sekundy slychac lekkie klekotanie. potem akustycznie wszystko wraca do normy. Jezeli chodzi o obroty to wskazówka ani nie drgnie.
Ale mocy brak tylko gdy probuje gwaltownie przyspieszyc. jezeli przyspieszam delikatnie, wszystko dziala na pozor dobrze.
nie wiem co robic. czy jest jakas diagnostyka, ktora wykazala by ponad wszelka watpliwosc co jest przyczyna tych usterek?
Fajnie byloby to wiedziec przed zciagnieciem glowicy
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pon 22 Cze 2015, 20:32
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa E ) Problem z silnikiem E210 3,2CDI 2000r.
Cytat:
Wyniki były tragiczne - jedynie cylinder nr 5 mial cos powyżej 20 barów. reszta nie siegała nawet 10
Przy takiej kompresji byś w ogóle nie odpalił silnika!!!, podejrzewam że chcieli Ciebie naciągnąć a więc radziłbym za to omijać ich szerokim łukiem.(skoro tak zmierzyli kompresje).
Ja podejrzewam że masz za słabe podciśnienie lub nieszczelny układ podciśnieniowy, również sprawdź przewody idące od turbiny do kolektora( być może też nieszczelny) w każdym razie te dwie rzeczy które wymieniłem masz z tym związane.
Cytat:
Fajnie byloby to wiedziec przed zciagnieciem glowicy
Radziłbym na razie zostawić zanim nie będziemy mieć pewność a także podjedź do drugiego mechanika w celu zweryfikowania usterki.
Cytat:
jezeli przyspieszam delikatnie, wszystko dziala na pozor dobrze.
Być może wtryskiwacz się zawiesił i skoro był wyjęty to dlaczego nie oddano na sprawdzenie?.
Według mnie trochę przesada z tym rozbieraniem głowicy skoro wiele rzeczy podstawowy dokładnie nie sprawdzono:? _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa E ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.