Witam jestem nowy na forum i od razu piszę zamiast z pomocą to z problemem. Kupiłem jakiś tydzień temu mojej kobiecie Mercedesa w168 A160 mojej kobiecie wszystko było pięknie ładnie do czasu gdy zaczął się pierwszy raz problem z odpaleniem samochodu po nocy... Rano szedłem do auta próbuje odpalić a tu nic rozrusznik kręci jak szalony a auto nie odpali... dopiero gdzieś za 10 razem odpali a gdy już odpali będzie odpalał cały czas bez problemu... Myślałem że to wina kostki stacyjki że gdzieś może nie daje napięcia na cewkę zapłonową pojechałem kupiłem nową kostkę mercedesa oryginalną zamontowałem wczoraj schodzę dziś do auta po nocy i co ? lipa dalej nie mogę odpalić dopiero za którymś tam razem i co zauważyłem że jak przekręcę kluczyk to po mimo tego że go puszczę rozrusznik cały czas kreci dopiero jak przekręcę kluczyk na pozycje 1 że gasną kontrolki rozrusznik przestaję kręcić byłem dziś u mechanika który stwierdził że może być problem z przekaźnikiem k10 który jest odpowiedzialny za pompę paliwa przełożyłem inny przekaźnik i rano zobaczymy co Wy na ten temat sądzicie ? co może być tego przyczyną ? ja już jestem załamany...
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 A160 Nie odpala
Witam ponownie dla wszystkich zainteresowanych powiem tak że już wiem na pewno że to nie przekaźnik z tego względu że po wymianie na oryginalny Siemensa mercedesa który kosztuje u mnie 150 zł dalej problem jest ten sam auto odpala za 3-5 razem i śmierdzi strasznie paliwem jutro spróbuje pomierzyć czy przy odpalaniu jak auto nie odpala to cewka zapłonowa czy dostaje napięcie...I jeszcze jedna opcja zostaję przepustnica jak któryś tam kolega z forum pisał może dawać błędną informację na komputer i po prostu zalewa świece
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 A160 Nie odpala
Panowie i Panie problem rozwiązany były dwa podejrzenia jeszcze że albo filtr paliwa który kosztuje 190 zł a dlaczego taki drogi dlatego że w nim jest regulator ciśnienia paliwa który ma cały czas trzymać 3.5 bara na listwie wytryskowej a druga opcja to była pompka paliwa która mogła dawać za niskie ciśnienie na listwę i co łatwo to szło sprawdzi więc wzieliśmy się za pracę ! że auto już wcześniej odpaliło po długim kręceniu to było po ptakach bo tylko po nocy auto nie chciało palić za 1 razem więc wykręciłem filtr paliwa i przewody paliwowe podłączyłem złączką bez pośrednio ze sobą odczekałem do rana i co się rano okazało ? po wkręceniu manometru i próbie pierwszego odpalenia manometr pokazał 3 bary i auto nie odpaliło po kręceniu dłużej w końcu odpaliło i na manometrze pokazało 3.8 bara więc było źle w dalszym ciągu więc było wiadomo że pompka do wymiany a skąd wiem ? z tego względu że pompka bez filtra powinna dawać około 6-6,5 bara a dawała max 3,8 na odpalonym silniku... wymieniłem pompkę koszt 250 zł pompki bosha w plastikowej obudowie bez kosza. i moim oczom pokazało się na manometrze 6 barów bez filtra i z filtrem 3,5 bara auto pali od kopa i nie czuć paliwa... rano to samo na manometrze ukazuje się 3.5 bara i auto pali od kopa. Mam nadzieję że moje diagnozowanie i próby naprawy komuś pomogą i zaoszczędzą troszkę kasy w kieszeni.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 A160 Nie odpala
Witaj na forum.
http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.12.htm
Chcesz sprawdzić ciśnienie na listwie czy zaraz za pompką paliwową przed filtrem paliwa? _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 A160 Nie odpala
Dzieki za obszerny artykuł.
Poradziłem sobie zanim go wrzuciłeś.
Dobrałem się do filtra i zbiornika, okazało się ze pompka daje tylko 1,5bara.
Wymieniłem na nowa plus filtr paliwa i fura śmiga jak szalona. Jeszcze sonda lambda mi została do przejrzenia lub wymiany (jest błąd, a jak leżałem pod autem to widziałem ze przewody były amatorsko izolowane) .
Rada dla forumowiczów: nie słuchajcie spec mechaników którzy będą wam mówić ze ciśnienia pompki nie da się zmierzyć, a nawet jak się zmierzy to nic to nie daje.
Mnie skasowali za przepływomierz, przepustnice ( chociaż i tak widzę ze są stare), i powiedzieli ze może świece, może cewka, a o pompce nie chcieli nawet słyszeć.
Witam!
Ostatniej soboty wziąłem się za wymianę filtrów i oleju. Wymiana oleju poszła sprawnie, zabrałem się za wymianę filtru paliwa. Musiałem kilka razy przestawiać auto na kanale by opuścić plastikowe osłony. Wymieniłem filtr paliwa, poskręcałem wszystko i czas na wyjazd z garażu. Po kilku zakręceniach rozrusznikiem auto odpaliło bo pewnie filtr paliwa był pusty. Wyjechałem, zaparkowałem autko przed domem i chwilę poczekałem zanim zgasiłem.
Dziś rano w poniedziałek rozrusznik kręcił aż do rozładowania akumulatora. Co się mogło stać? Zapowietrzenie układu paliwowego? Poza tym zaobserwowałem na ekranie ikonkę olejarki z kropelką oraz zegarek. Poziom oleju jest OK, przeprowadziłem akcję skasowania inspekcji na 15kkm. Po prostu osłupiałem i nie wiem gdzie szukać przyczyny. Ewidentny brak podawania paliwa. Wskaźnik paliwa nie pokazuje pustego baku choć kontrolka się pali. Dolałem ze 2-3 litry ale czekam na naładowanie akumulatora. Czy podpowie ktoś gdzie dodatkowo szukać usterki? Pompa paliwa?
Dołączył: 13 Gru 2017 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: mercedes
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 13 Gru 2017, 10:59
Temat postu:
silnik nie odpala
witam mam taki sam problem ! wyswietlaja sie te same ikonki ! a silnik zapala po 20 razie z zastosowaniem samostartu jak sobie z tym poradziles ! z gory dziekuje !
Witam
Panowie posiadam autko a klasa 160 w168 1.6 benzyna 1998 rok. Autko ciężko odpala po nocy tj długie kręcęnie odpali zgaśnie i następne kręcęnie odpali. W aucie są nowe cewki, świece, nowy filtr paliwa, nowy filtr kabinowy, powietrza oleju i nowy akumulator. Przy odpalaniu pachnie bęzynką wygląda to jak by paliwa przez chwilę nie było. Po odpaleniu auto odpala normalnie i jeździ normalnie. Jakieś pomysły?
A dodam jescze że jak auto jest odpalone to coś piszczy delikatnie jakby rolka
Witam
Panowie posiadam autko a klasa 160 w168 1.6 benzyna 1998 rok. Autko ciężko odpala po nocy tj długie kręcęnie odpali zgaśnie i następne kręcęnie odpali. W aucie są nowe cewki, świece, nowy filtr paliwa, nowy filtr kabinowy, powietrza oleju i nowy akumulator. Przy odpalaniu pachnie bęzynką wygląda to jak by paliwa przez chwilę nie było. Po odpaleniu auto odpala normalnie i jeździ normalnie. Jakieś pomysły?
A dodam jescze że jak auto jest odpalone to coś piszczy delikatnie jakby rolka
Sprawa rozwiązana wymieniona Pompa paliwowa sam wkład firmy Pierburg za 250 zł z portalu allegro. Stara pierburga wytzymala 170 tys km. Jak by ktoś wymieniał to niech odrazu kupi przewod karbowany łączycy pompę z tym koszem bo zwykle przewody typu gumowe zbrojone nie spełniają funkcji
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nie odpala
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.