Witam.Mam problem z centralnym zamkiem w moim mercedesie.Otóż trzeba było się pomęczyć z zamknięciem zamka bo nie chciał zaskoczyć.Zamykał się i otwierał.Później gdy wymieniłem baterię pilot przestał chodzić.Bardzo proszę o pomoc.
Niepotrzebnie zamieściłeś dwa takie same posty. Jeden usunąłem.
Pzdr. Gerri
Witam.
Pilotów w Vito się nie synchronizuje po wymianie baterii - tak więc albo baterie są źle wsadzone, albo rozładowane (nowe też mogą być wadliwe)
Odnośnie działania centralnego zamka to zamieszczam moją twórczość z innego forum - może coś Ci się wyjaśni:
1.Wielokrotne zamykanie i otwieranie jest sposobem sygnalizacji dla użytkownika, że coś jest nie w porządku.
2.Pomocne dla diagnozy jest sprawdzenie, czy po takim wielokrotnym zamykaniu/otwieraniu wszystkie drzwi zostaną zamknięte.
3.Wszystkie siłowniki (oprócz baku) są sterujące
4.Jeżeli nastąpi opór mechaniczny któregoś z zamków, (siłownik jest zbyt słaby, aby "przerzucić" dany zamek) pomaga następujący test: Bierzemy kluczyk, i po kolei, każdą wkładkę obracamy (wspomagając w ten sposób działaniem klucza kolejne siłowniki) Jeżeli przy którejś próbie zamek nie odbije, to winowajcę mamy w garści.
5.Zakłócenie ze strony elektrycznej: pola stykowe na drzwiach przesuwnych ulegają zabrudzeniu. Z czyszczeniem ostrożnie: kontakty są jedynie ulepszane warstwą przewodzącą, która szybko ulega zdrapaniu i wyłazi miedź. W Sprinterze miałem przypadek opadnięcia drzwi na rolkach prowadzących - styki również nie kontaktowały, pomimo że były czyste.
6.Zakłócenie elektryczne: błąd konstrukcyjny przelotek kablowych (gumowych harmonijek) w drzwiach przednich. Oba otwory (w drzwiach oraz na słupku) są na jednej wysokości, co powoduje, że przy każdym otwarciu drzwi kable są przełamywane. Gdyby otwory były na różnej wysokości, wiązka poddawana byłaby jedynie skręcaniu, co znacznie wydłużyłoby jej żywotność. Tu jest właśnie problem: w Vitku używanym "średnio w mieście" uszkodzenia wiązki kablowej w przelotce drzwi kierowcy pojawiają się przy przebiegu ok. 60-70 kkm. Dochodzi do sytuacji, że (przykładowo) ulegnie przerwaniu kabel meldujący o zamknięciu. Drzwi fizycznie zostaną zaryglowane, ale sterownik o tym nie wie, i melduje błąd poprzez "stukanie" siłownikami.
A co jest przyczyną takich objawów:
-naciskam zamykanie na pilocie migają raz kierunki i nic się nie dzieje (alarm się uzbraja).
-przekręcam kluczykiem w poz.zamykanie i zamyka tylko te drzwi w których jest klucz.
-naciskam pilotem otwieranie słychać stuknięcie we wszystkich zamkach a drzwi nadal zamknięte.
-przekręcam kluczykiem w poz. otwieranie i cyka we wszystkich zamkach a otwiera tylko te drzwi w których jest klucz.
-to samo jest na każdym zamku.
-moduł domykania i otwierania szyb działa.
-alarm też działa.
-rozebrałem wszystkie tapicerki i sprawdziłem ręcznie siłowniki efekt taki sam jak z pilota.
Co jest grane czyżby padł moduł?
Stało się to po wymianie akumulatora. _________________ nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi.
Możliwe że problem z modułem, sprawdź czy nie jest zalany. Najlepiej sprawdzić go na kompie albo mieć taki sam na podmianę, bardzo ważne są numerki bo różnią się w zależności od wyposażenia. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Tak tylko wszystkie funkcje modułu działają prawidłowo oprócz centralnego.
Wie ktoś może gdzie znajduje się przekaźnik D+ ? _________________ nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi.
Witam
W swoim vito mam centralny zamek który działa normalnie po przekręceniu zamka,do dwóch innych kluczyków które dostałem założyłem baterie i okazało sie ze jak otwieram (rozkładam)kluczyk to otwiera sie vito i na odwrót jak zamykam to vito sie zamyka.Problem jest taki ze działa tylko w jednym z trzech kluczyków i to nie zawsze ,czasami trzeba pare razy rozłożyć i złożyć kluczyk żeby załapało.
Gdzie szukać rozwiązania problemu,czy zamówić w Mercedesie nowy kluczyk i zobaczyć czy działa?
Ile może kosztować nowy kluczyk?
Z tego co piszesz to masz kluczyk, którego grot po złożeniu naciska mikrowyłącznik sterujący centralnym zamkiem. Widoczny jest on od zewnątrz - zerknij w szparę, w którą chowa się grot po złożeniu i na pewno go zobaczysz. Problem jest taki, że z wiekiem kluczyk nabiera luzu, i po złożeniu nie naciska dokładnie wikrowyłącznika, co powoduje, że nie ma wysterowania centralnego zamka.
spoctcoupe napisał:
czy zamówić w Mercedesie nowy kluczyk i zobaczyć czy działa?
Ile może kosztować nowy kluczyk?
Dokładnie mam taki kluczyk jak piszesz i ten włącznik widziałem,przy otwieraniu i zamykaniu miga dioda,która sygnalizuje otwarcie lub zamknięcie,lecz otwiera auto tylko jeden kluczyk,który wyglada całkiem na nowy a dwa pozostałe bez reakcji,ten mikro włącznik wciskam palcem i nic sie nie dzieje.W książce obsługi vito,która była w schowku pisze ze kluczyk otwiera CZ z odległości 10 m a umnie ledwo z metra i to jak już pisałem ze nie zawsze załapuje (baterie są nowe).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.