Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa C ) Mercedes W202 C180 - Nawiew nie działa + inne usterki



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Argi

Czytelnik



Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Mercedes w202 c180
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Lis 2015, 18:24
Temat postu:

Mercedes W202 C180 - Nawiew nie działa + inne usterki


Witam !
Dopiero co zostałem kierowcą, kupiłem sobie auto Mercedes W202 C180 1995 benzyna + gaz.
Wiele pieniędzy już w niego włożyłem, mimo to można powiedzieć że nie widać efektów.

1. Nawiew- Jeszcze tydzień temu "działał" tzn. dmuchał ale coś trzeszczało, stukało po prostu nawiew hałasował ale można powiedzieć że działał. W tej chwili nawiew nie działa wcale 0 reakcji, grzałka się pali ale sam nawiew nie dmucha. Dodam że filtry były wymieniane. Czytałem na forum że wina może leżeć po stronie wentylatora (szczotki), czy to może być przyczyna/czy ciężko to wymienić no i czy znów będę musiał się pchać w wysokie koszty.
Zima idzie, przydałoby się coś widzieć przez te szyby Smile (+ wszystkie bezpieczniki są ok)

2. Przy otwieraniu auta pilotem wszystko jest ok (no może nie za każdym razem ale to pewnie wina słabej baterii w pilocie) jednak kiedy próbuję otworzyć auto kluczykiem włączają się światła awaryjne (prawdopodobnie alarm) i nie da się ich wyłączyć, czy jest jakiś sposób na usunięcie tej usterki w domu ?

3. Obroty są ustawione na 1000 mimo to przy hamowaniu nawracaniu itd obroty spadają i silnik gaśnie mimo wciśniętego sprzęgła, czy podniesienie obrotów mi w tym pomoże? Jeśli tak to jakie maksymalne obroty są dopuszczalne ?

4. Jak sprawdzić wydajność akumulatora (bosch jeszcze na gwarancji) ? Mój Tata mówił, że jest raczej w słabej kondycji i żeby nie słuchać muzyki na wyłączonym silniku, wyłączać światła wewnętrzne itd. trochę to jednak przeszkadza, lubię posłuchać muzyki, a nie chcę się stresować za każdym razem "czy dziś uda mi się odpalić auto? Włączyć radio czy nie ?"

Problemy może banalne jednak w tej dziedzinie jestem zielony więc liczę na Waszą pomoc Smile
Czekam na odpowiedź Smile


Ps. Czy ktoś z forumowiczów używał odmrażacza do szyb "K2 alaska" ? Jeśli tak to czy warto go kupić?
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4811
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 29 Lis 2015, 09:59
Temat postu:

Re: Mercedes W202 C180 - Nawiew nie działa + inne usterki


Argi napisał:
nawiew nie działa Czytałem na forum że wina może leżeć po stronie wentylatora (szczotki), czy to może być przyczyna/czy ciężko to wymienić

Wyjęcie wentylatora jest banalnie proste - dla kogoś, kto robi toi pierwszy raz to ok. pięć minut roboty. Ściągnij "niebo" nad nogami pasażera, wentylator jest pod taką okrągłą obudową, złapany trzema czy czterema śrubkami "torx" (numer 20 albo 25 - nie pamiętam)
390 - wentylator
Podłącz go do akumulatora i zobacz czy działa, czy oś nie ma luzów, stan szczotek. Przy podłączaniu do prądu UWAŻAJ! Jeżeli ruszy, to ruszy z dużą siłą i może się wyrwać z rąk i zranić!
Argi napisał:
kiedy próbuję otworzyć auto kluczykiem włączają się światła awaryjne (prawdopodobnie alarm) i nie da się ich wyłączyć, czy jest jakiś sposób na usunięcie tej usterki w domu ?

Nie masz co naprawiać, bo tak ma być. Producent do codziennego używania przeznaczył pilota, który przy wysterowaniu centralnego zamka rozbraja również alarm. Wkładka w drzwiach przeznaczona jest jedynie do awaryjnego otwierania (np. jak padną baterie w pilocie), a alarm powinien wyłączyć się po włożeniu kluczyka do stacyjki i załączeniu zapłonu. O tym, czy masz alarm w aucie (i wielu innych ciekawych rzeczy o swoim samochodzie) dowiesz się po rozszyfrowaniu VIN-u na którejś z odpowiednich stron on-line. Jak to zrobić jest na forum opisane.
Argi napisał:
Obroty są ustawione na 1000 mimo to przy hamowaniu nawracaniu itd obroty spadają i silnik gaśnie mimo wciśniętego sprzęgła, czy podniesienie obrotów mi w tym pomoże? Jeśli tak to jakie maksymalne obroty są dopuszczalne ?

Ile chcesz te obroty podnosić? To nie jest wcale dobre - ani dla sprzęgła, ani dla zużycia paliwa, ani dla trwałości innych podzespołów przeniesienia napędu. Twoje myślenie idzie w złym kierunku. Nie wiem, jaki masz w aucie układ wytryskowy (bo były dwa w tym aucie: PMS i HFM), jednak oba z nich mają układ utrzymywania wolnych obrotów. Po prostu obroty ustawione są na pewną wartość (jest na naklejce na przednim pasie), a jeżeli będziemy próbowali je stłumić (np. skręcając kierownicę do oporu) to przepustnica automatycznie się uchyli żeby wpuścić dodatkowe paliwo do silnika i zniwelować siłę tłumiącą obroty. Prawdopodobnie podnosisz obroty poprzez skracanie linki. To najgorsza rzecz, jaką można zrobić przy regulacji. Układ utrzymywania obrotów załącza się jedynie wtedy, gdy linka jest luźna i zderzak oporowy w przepustnicy naciśnie odpowiedni wyłącznik. Jeżeli układ nie działa prawidłowo, to niestety potrzebna jest pomoc osoby wykwalifikowanej która wie jak się za to zabrać.
Argi napisał:
jak sprawdzić wydajność akumulatora (bosch jeszcze na gwarancji) ? Mój Tata mówił, że jest raczej w słabej kondycji i żeby nie słuchać muzyki na wyłączonym silniku, wyłączać światła wewnętrzne itd. trochę to jednak przeszkadza, lubię posłuchać muzyki, a nie chcę się stresować za każdym razem "czy dziś uda mi się odpalić auto? Włączyć radio czy nie ?"

Tu też wasze myślenie jest źle ukierunkowane, i potrzebne jest pewne wyjaśnienie. Kondycję akumulatora można zmierzyć przy pomocy standardowego testera będącego na wyposażeniu warsztatów samochodowych i taki pomiar trwa kilka sekund. Nie tu jednak szukałbym przyczyny. Z góry zakładacie usterkę akumulatora, a próbowałeś zastanowić się, czy akumulator dostaje wystarczająco dużo prądu z którego tak namiętnie wyciskasz muzykę na postoju? Bo jeżeli jeździsz po mieście (jak to się mówi "wkoło komina") to jest wątpliwe żeby akumulator tą wystarczającą ilość otrzymywał. Do tego dochodzi użycie szyby ogrzewanej, wycieraczek, cały czas światła - nadwyżka prądu trafiająca do akumulatora nie jest duża. Zakładamy, że układ ładowania jest sprawny. A co w sytuacji, gdy coś tam niedomaga?
Sytuacja z akumulatorem w tej chwili wygląda tak, że jest on najprawdopodobniej zasiarczony, ponieważ przez dłuższy czas był utrzymywany w stanie częściowego rozładowania. Zamiast przykładowo 65 Ah daje do dyspozycji tylko np. 45Ah - reszta nie bierze udziału w magazynowaniu prądu wskutek właśnie zasiarczenia. Pomóc może tzw. "ładowanie odsiarczające". Jest to mówiąc w skrócie bardzo długie ładowanie (nawet kilka dni) bardzo małym prądem rzędu 1A lub nawet poniżej. Akumulator po pewnym czasie będzie delikatnie bąbelkował, ale z uwagi na mały prąd ładowania nie będzie się przegrzewał. Jeżeli nie masz takiego prostownika i nie wiesz jak to się robi, to znowu pozostaje skorzystać z czyjejś pomocy. Oczywiście licz się z tym, że reklamacji w takim przypadku nikt raczej nie uwzględni, i dowiesz się, że "najlepiej kupić nowy akumulator, bo ten to już szajs" ponieważ sprzedawca raczej nie jest zainteresowany w zabawie w odsiarczanie. Osobiście bym próbował go ratować - jak się nie uda, zawsze jest czas kupić nowy. No i oczywiście trzeba zrewidować sposób korzystania z prądu. Jeżeli trudno ci zrezygnować z muzyki na postoju, to niestety akumulator trzeba od czasu do czasu doładować z prostownika żeby nie dopuścić do ponownego zasiarczenia.
I na koniec: zaraz niewątpliwie któryś z moderatorów zwróci ci uwagę, że jeden temat powinien zawierać jeden problem. Tak więc staraj się mieć to na uwadze w przyszłości.
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4911
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 139/6
Wysłany: Nie 29 Lis 2015, 11:43
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa C ) Mercedes W202 C180 - Nawiew nie działa + inne usterki


Widzę nowego użytkownika i tylko dla informacji napiszę sobie drogi Argi jeden post jeden problem. Wyobraź sobie że ktoś będzie miał taki sam problem i będzie chciał po tematach coś znaleźć, no nie uda mu się, a tez wyobraź sobie że tak jak Ty ktoś ma też kilka problemów z autem i pisze "mam mercedesa i kilka usterek"
_________________
\'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
Argi

Czytelnik



Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Mercedes w202 c180
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 29 Lis 2015, 12:51
Temat postu:

Re: Mercedes W202 C180 - Nawiew nie działa + inne usterki


Gerri napisał:
Argi napisał:
nawiew nie działa Czytałem na forum że wina może leżeć po stronie wentylatora (szczotki), czy to może być przyczyna/czy ciężko to wymienić

Wyjęcie wentylatora jest banalnie proste - dla kogoś, kto robi toi pierwszy raz to ok. pięć minut roboty. Ściągnij "niebo" nad nogami pasażera, wentylator jest pod taką okrągłą obudową, złapany trzema czy czterema śrubkami "torx" (numer 20 albo 25 - nie pamiętam)
390 - wentylator
Podłącz go do akumulatora i zobacz czy działa, czy oś nie ma luzów, stan szczotek. Przy podłączaniu do prądu UWAŻAJ! Jeżeli ruszy, to ruszy z dużą siłą i może się wyrwać z rąk i zranić!


Wczoraj nawiew znów zaczął działać, jednak działa tak jak opisywałem na początku, coś dmucha ale trzeszczy/hałasuje - czy na podstawie tych informacji możesz mi powiedzieć czy to wina szczotek ?(do wymiany) czy cały wentylator jest do wymiany?


holloww napisał:
Widzę nowego użytkownika i tylko dla informacji napiszę sobie drogi Argi jeden post jeden problem. Wyobraź sobie że ktoś będzie miał taki sam problem i będzie chciał po tematach coś znaleźć, no nie uda mu się, a tez wyobraź sobie że tak jak Ty ktoś ma też kilka problemów z autem i pisze "mam mercedesa i kilka usterek"

Rozumiem dziękuję za zwrócenie mi uwagi Smile
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4811
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 29 Lis 2015, 13:32
Temat postu:

Re: Mercedes W202 C180 - Nawiew nie działa + inne usterki


Argi napisał:
coś dmucha ale trzeszczy/hałasuje - czy na podstawie tych informacji możesz mi powiedzieć czy to wina szczotek ?(do wymiany) czy cały wentylator jest do wymiany?

Nie wiem, nie jestem wróżką. Laughing Takie decyzje podejmuje się po wyjęciu silnika i weryfikacji jego poszczególnych elementów. Przyjmując procedurę uproszczoną - jeżeli komutator silniczka jest czarny (lub miejscami czarny), jakby zwęglony - to znaczy, że przynajmniej jedna szczotka iskrzy (jest za krótka lub zatarta w prowadnicy) i może dawać takie objawy. To tylko jedna z przyczyn - bo może ich być więcej.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 29 Lis 2015, 13:32
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Argi

Czytelnik



Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Mercedes w202 c180
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 30 Lis 2015, 18:22
Temat postu:

Re: Mercedes W202 C180 - Nawiew nie działa + inne usterki


Gerri napisał:
Argi napisał:
coś dmucha ale trzeszczy/hałasuje - czy na podstawie tych informacji możesz mi powiedzieć czy to wina szczotek ?(do wymiany) czy cały wentylator jest do wymiany?

Nie wiem, nie jestem wróżką. Laughing Takie decyzje podejmuje się po wyjęciu silnika i weryfikacji jego poszczególnych elementów. Przyjmując procedurę uproszczoną - jeżeli komutator silniczka jest czarny (lub miejscami czarny), jakby zwęglony - to znaczy, że przynajmniej jedna szczotka iskrzy (jest za krótka lub zatarta w prowadnicy) i może dawać takie objawy. To tylko jedna z przyczyn - bo może ich być więcej.


No nic, dzięki postaram się to zrobić na własną rękę Razz
Dzięki jeszcze raz, pozdrawiam.

(Proszę nie zamykać, po wszystkim dam znać co było nie tak)
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes klasa C »

Opinie o samochodach Mercedes klasa C - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne


MercedesR 350

69 700

2012r.

260 000 km

mazowieckie

MercedesCLS 350

95 800

2013r.

136 750 km

lubelskie

MercedesE 220

92 900

2017r.

203 100 km

kujawsko-pomorskie

MercedesB 180

49 999

2015r.

217 000 km

łódzkie

MercedesVito

124 999

2018r.

335 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System