Witam. Auto odpaliło przy -9 mrozu, ujechało 2 km i zgasło. Próba ponownego rozruchu nie przyniosła efektu. Auto zaholowałem do ogrzewanego garażu i podładowałem akumulator. Niestety rano auto przy temperaturze +5 nie zapaliło. Na wyświetlaczu komunikat -1000 km z jednym kluczem i tu dziwna sprawa, bo nie można skasować tej inspekcji domowym sposobem. Wszystkie bezpieczniki i wtyczki kabli na silniku są ok. Z wężyka od filtra do listwy idzie paliwo ale jakoś z bąbelkami. Wlałem 10 l paliwa z uzdatniaczem do diesla. Nie wiem co dalej bo mechanicy śpią jeszcze po sylwestrze. Macie może jakieś porady co mógłbym jeszcze sprawdzić.
Pierwsze koty za płoty. Na plaka zapalił, ale z filtra do pompy paliwo nie leci. Pozostaje filtr, lub pompa. czy mogę zamiast filtra podstawić butelkę z ropą i powinien zaciągnąć.
Zdemontowałem filtr i ani kropli paliwa. doszedłem z kanału do przewodów z pompy i podłączyłem pompę na krótko z prostownika i cisza. Nie odzywa się. Pompa do wymiany. Zostawię do jutra bo trzeba opuścić zbiornik. Tak myślałem że to pompa, bo żonie już dwa razy zabrakło ropy. Dorze kombinuję że jak podłączam na krótko to powinno ją słychać i z węża do filtra powinna lecieć ropka ???
Jeśli masz diesla to po jakie licho leziesz do zbiornika paliwa?
Pompka paliwa w zbiorniku jest w benzyniakach.
Podaj w profilu dokładne dane autka. Będzie nam łatwiej w diagnozie. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Pomoże ktoś bo poprzedni post namieszał mi w głowie. Jeszcze nie zdjąłem zbiornika, ale wtyczka która tam idzie z metką delphi to chyba wtyczka pompy. Podłączyłem na krótko i cisza. Jaki jest w rezultacie układ zasilania paliwem w dieslu. Pompa ze zbiornika tłoczy do filtra, a pompa w silniku zaciąga do wtrysków ???. Jadę na stację po ropę i zobaczymy czy zaciągnie ropę za filtrem do wtrysków.
Do zbiornika idą dwa przewody elektryczne i chyba jednak to czujnik poziomu paliwa. Próbowałem zasilić pompę z kubka zamiast z filtra i zaciąga paliwo, ale aku się skończył. Podładuję jeszcze aku i zobaczę czy zapali. Jak nie to nie wiem co się dzieje z ropą którą zaciąga bo na plaku odpala. Jakieś podpowiedzi ???
Ciekawe czy jeszcze wskaźnik paliwa działa Moja propozycja niestety to poczekać na pracującego elektromechanika z komputerem bo tym domowym sposobem to raczej można coś tylko zepsuć bardziej. Wiem, że to a klasa i nie będzie łatwo znaleźć ogarniętego człowieka bo dla większości ten samochód choć 15 letni to jest jeszcze czystą magią.
Przy silniku są dwie pompy paliwa mechaniczne. Trzeba podłączyć pod kompa i sprawdzić ciśnienie na listwie potem przelewy na wtryskach i tyle. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Od początku, bo i tak wystawiałem komentarz dla warsztatu. Oczywiście negatywny
Sytuacja standardowa. Żona dzwoni że auto stanęło (A klasa w168 1.7cdi 1999r), więc jadę na miejsce i holuję do garażu. Dzwonię do warsztatu czy mogę oddać auto do naprawy, a na odpowiedz " Tak, zapraszamy" holuje je na miejsce ( jest poniedziałek). Oddaje kluczyki i podaję numer kontaktowy, oraz informację że auto nie zapala. Dzwonię we wtorek i otrzymuję informację że auto jeszcze nie jest zdiagnozowane. W środę świętujemy, a w czwartek znów dzwonię i otrzymuję informację, że auto jeszcze nie odpala. W piątek dzwoni miła Pani i informuje mnie o tym że auto jest do odebrania, ale podczas sprawdzania miało awarię układu hamulcowego i trzeba było jeszcze wymienić prawie cały co wymienię poniżej. No i najważniejsza informacja dnia to cena !!!. Pewnie nie mogę tu operować cenami ( dane dla konkurencji ), ale dla porównania to kwota za!!! kompletny !!! silnik do tego auta na chodzie z gwarancją na portalu aukcyjnym. Kiedy zapytałem miłą Panią dlaczego nikt nie kontaktował się ze mną w sprawie kosztów naprawy, to otrzymałem odpowiedz, że mechanik musiał najpierw wymienić części żeby wiedział co jest nie tak ( gdybym miał części też bym wymieniał metodą prób i błędów i pewnie by zapalił). Na koniec naszej rozmowy Pani stwierdziła że jestem dziwny. A teraz części wymienione na awarię odpalania:
1.Pompa paliwa po regeneracji..........zł o 100 zł tańsza od nowej o 400 od sprawnej na aukcji
2.Filtr paliwa - ok
3.Gumki przewodu.......zł myślę że chodzi o oringi po 2 zł za szt w sklepie, więc w aucie powinno być wymienione 40 szt ( Bardzo dużo o ringów )
4.Przewód paliwa-ok
5. Znowu uszczelka - ale ok
6. Uszczelki kolektora -ok
7. Przepływomierz.........zł oczywiście nie wiem czy nowy ale jak tak to droższy od nowego. Auto było podłączane wielokrotnie przeze innych mechaników i brak odczytu z tego czujnika nie miał wpływu na pracę silnika a na pewno już na jego odpalanie.
I na koniec awaria awarii, czyli Pan mechanik jedzie sprawdzić auto.
1. 2x przewód paliwowy, bo pewnie obydwa pękły na raz
2. Płyn hamulcowy -ok bo wyciekł
3. Pojawił się też olej silnikowy 1,5l ....zł, bo uszkodzony jest czujnik oleju i auto wyświetla komunikat -1,5l oleju. Na bagnecie stan. Zapomniałem zapytać dlaczego komunikat nie zgasł
4. Pompa hamulcowa .....zł i tu ciekawostka, bo Pan także prowadzi sprzedaż na portalu aukcyjnym na którym to można kupić od niego tą samą pompę o 50 zł taniej.
Podsumowując to naprawa ok ( dali korek wlewu paliwa " gratis")
Kontakt z klientem poza końcowym żaden.
Jeżeli ktoś lubi żeby o jego własności w postaci auta, jak i wydanych pieniędzy decydował mechanik to ok. Jeżdżę A klasą z 1999 roku i liczę się z kosztami.
Pozdrawiam
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Pon 11 Sty 2016, 18:35
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 nie zapala
Błędna informacja o poziomie oleju może oznaczać uszkodzony czujnik poziomu.
Warto skasować i po jakimś czasie ponownie odczytać czy są następujące kody błędów:
Czyszczenie i płukanie czujnika nic nie daje, a koszt nowego to ok 500zł na zamówienie w ASO, żeby go wymienić trzeba opuścić silnik o kilkanaście cm.. nie ma innej możliwości bo czujnik jest dość wysoki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nie odpala
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.