Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Zaraz pod plastikową obudową lewarka. Zdejmujesz wierzchnią plastikową obudowę, jest ona na 4 zatrzaskach, potem odpinasz (jest to trudne) górną plastikową konstrukcję lewrka od dolnej wiekszej plastikowej jkonstrukcji (tam też chyba sa 4 zatrzaski) wcześniej podpinaj 2 wtyczki/kabelki dalej chyba będziesz widział jak dostać się do tej płytki. Uważaj później przy składaniu do kupy tych części zwłaszscza płytki do plastikowej konstrukcji - jest tam kilka plastikowych ruchomych elementów. Cierpliwosci
Dzięki za podpowiedź ! To jest tak , mam rozebraną wierzchnią część i poodłanczałem kostki od szyb , zapalniczki . To teraz mam odkręcić śruby od lewarka co są na górze ? I ta płytka jest pod spodem ?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Nie pamiętam dobrze, ale wydaje mi się, że nie musisz zdejmować całej obudowy wzdłuż przednich siedzeń. tylko plastikową obudowę wokół samego lewarka, ma ona kształt odwróconej, lekko kwadratowej miski.
Jak ją zdejmiesz to będziesz mógł ściągnąć plastikową przykrywkę tą na której są wypisane litery P R N D - pod nią jest ta elektroniczna płytka (wcześniej zdejmi gałkę dźwigni biegów). Z koleii, żeby wyciagnąć tą płytkę, to musisz ściągnąć górną plastikową konstrukcję lewarka, o tym pisałem wcześniej - jest to trudne zadanie, wymaga cierpliwośći i delikatności.
Witam ponownie , to o czym piszesz o zdjęciu plastikowej przykrywki gdzie są te litery PRND ,to jest chyba w automatach , a ja mam skrzynie manualną i czegoś takiego tam nie ma . Żadne kable do lewarka nie są podłączone , i w tym jest cały szkopuł gdzie to jest . Mogę przesłać zdjęcia jak to coś pomoże w rozwikłaniu tego , bo jest już coraz gorzej ! Bardzo proszę o pomoc !
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Przepraszam przeoczyłem w Twoim poście skrzynie manualną. Mój opis dotyczy automatu - nie wiem czy modół sterowania optycznego lewarka w manualu jest w tym samym miejscu. Mam nadzieję, że moje podpowiedzi nie sprawiły ci większych problemów.
Ja w takcih sytuacjach też dzwonię do serwisu MB, ale to raczej jutro.
Nic się nie stało , i tak muszę to zrobić a więc zdemontowane już mam . Tylko piszesz , że dzwonisz do serwisu MB. Nigdy nie dzwoniłem jeszcze ! W serwisie powiedzą gdzie się znajduje ów płytka ?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Powiedzą, ale czasmi lepiej jest sprawdzić to co mówią. Ja mam dwa numery do serwisu. Gdy ja szukałem elektronicznego modułu wybierania biegu, to w 1 serwisie powiedziano mi, że jest on pod maską, w plastkowej skrzynce znajdującej się przy podszybiu od strony pasażera, a w 2 serwisie, że jest on zaraz pod dźwignią zmiany biegów - w kabinie auta
Może jeden serwis miał racje i drugi ? Mówili może o automacie i półautomacie ! Zobaczę co tam jest , tak na wszelki wypadek .
Panowie w autku z automatycznym sprzęgłem nie ma tzw. modułu SEM,czyli optycznego modułu wybierania biegu.ponieważ skrzynka jest manualna,jest natomiast w tym miejscu czujnik lewarka zmiany biegów,który rzadko się psuje-trzeba dobrej diagnozy na porządnym sprzęcie-zapraszam do mnie! _________________ Pkt 22
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Witam,
nie wiem czy mam ten sam problem co został opisany powyżej ale po części go przedstawię.
Podczas jazdy zapala się F i tak jak było już napisane powyżej, jak wolno jadę to jest to odczuwalne jak szybciej to nie. Po wskoczeniu na F oczywiście auto nie ma mocy. Na komputerze wyskoczył błąd typu że skrzynia nie widzi gałki zmiany biegów. Początkowo po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu przez chwilę było ok, teraz objaw jest stały I teraz pytanie. Jak myślicie, czy opisane rozwiązanie polegające na wyjęciu płytki i usunięciu zimnych lutów mogłoby pomóc w rozwiązaniu problemu? Jedni mówią że to sterownik i koszt wiadomo jaki, inni że koszt w granicach 1tpln co brzmi rozsądniej.
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 182 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Mercedes ML 270 CDI
Piwa: 0/6
Wysłany: Pon 06 Sie 2012, 07:51
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Mam to samo w moim automacie .Najpierw pokazywała się F , ale po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika , było OK. Teraz jest F na stałe.Skrzynia nie dawno była składana , ale nie wiem jaki był stan sterownika i płytki lewarka położenia biegów przed awarią (uszkodził się kosz 1 biegu). Czy ten błąd F może dotyczyć też mojego auta? Wiem że muszę pojechać na komputer SD .Jestem z Wa-wy .Czy znacie jakiś warsztat godny polecenia i ile kosztuje samo odczytanie błędów skanerem ?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Evitare napisał:
Witam,
nie wiem czy mam ten sam problem co został opisany powyżej ale po części go przedstawię.
Podczas jazdy zapala się F i tak jak było już napisane powyżej, jak wolno jadę to jest to odczuwalne jak szybciej to nie. Po wskoczeniu na F oczywiście auto nie ma mocy. Na komputerze wyskoczył błąd typu że skrzynia nie widzi gałki zmiany biegów. Początkowo po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu przez chwilę było ok, teraz objaw jest stały I teraz pytanie. Jak myślicie, czy opisane rozwiązanie polegające na wyjęciu płytki i usunięciu zimnych lutów mogłoby pomóc w rozwiązaniu problemu? Jedni mówią że to sterownik i koszt wiadomo jaki, inni że koszt w granicach 1tpln co brzmi rozsądniej.
no i po sprawie, rozebrałem, dałem do przeglądu płytkę, kumpel podlutował i działa
też pojawił mi się problem z literką F. Dodatkowo u mnie nie idzie auta wcale odpalić, nawet te sposoby, że na wciśniętym hamulcu nie działają... Zgodnie z instrukcjami z forum zacząłem szukać owej płytki koło drążka zmiany biegów. Ktoś poda instrukcję gdzie tego szukać? Jedyna "coś" do czego dochodzą jakiekolwiek kabelki to takie coś wymontowałem
https://imageshack.com/i/pobVK1Ukj
Czy może mam dalej rozbierać drążek?
https://imageshack.com/i/pn0zRGKcj _________________ Pozdrawiam!
Marcin
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Podłączę się pod temat. Kilka dni temu pojawił się błąd "F", dodatkowo na hamulcu na wstecznym samochód szarpie. Z tego co już się dowiedziałem z tego forum to, że problem jest w zimnych lutach. Tylko teraz mam do Was koledzy dwa pytania:
1. Czy po naprawieniu płytki, trzeba kasować błędy kompem czy samochód sam wróci do normalnego stanu?
2. Może ktoś by wytłumaczył dokładnie jak rozebrać wszystko, żeby dostać się do tej płytki? Nie chcę nic popsuć i wolałbym wiedzieć co i jak.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3Następny
Strona 2 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.