Witajcie
Nabyłem vito z 2.3 110 2001 r i mam nietypowy problem, podczas hamowania na jałowym biegu, autko schodzi z obrotów gdzieś na 500-600 ob. Pomimo to przy każdym nacisku pedału hamulca słychać syczenie krótkie, gdzieś od strony pasażera pod deska.
Czy moge poprosić o pomoc? Gdzie moge szukać błędu?
Pozdrawiam
Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca
Wito z silnikiem 2.3 czyli z mechaniczną rzędową pompą wtryskową? Jeżeli tak to tam wolne obroty ustawisz cięgłem od gazu przy pompie wtryskowej.
Jeżeli chodzi o krótkie syknięcie przy naciskaniu pedału hamulca to rzecz normalna i jak najbardziej prawidłowa, występująca w każdym samochodzie wyposażonym w serwo.
Przystaw ucho blisko pedałów i ręką naciśnij pedał hamulca a usłyszysz syk powietrza , możesz zrobić to zaraz po zgaszeniu silnika.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 23 Lut 2014, 22:18
Temat postu:
Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca
maniuś65 napisał:
wolne obroty ustawisz cięgłem od gazu przy pompie wtryskowej.
Chyba raczej w żadnym silniku regulacja wolnych obrotów poprzez regulację cięgna nie jest właściwa. Przecież od tego jest układ regulacji wolnych obrotów - a on zaczyna działać zazwyczaj dopiero w momencie gdy linka jest całkowicie luźna.
Jeżeli chodzi natomiast o podniesienie lub obniżenie wolnych obrotów w silniku z zapytania to dokonujemy tego poprzez obracanie membrany podciśnieniowej siłownika "ssania" (po zwolnieniu kontry)
Pytanie jednak nie tego dotyczy.
Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca
Dziekuje
Faktycznie auto na jałowym biegu ma obniżone obroty około 100-200. Wiem, ze jak nie sprawdzę to sie nie dowiem, ale czy jak podkręce mu obroty na pompie, to czy siła rzeczy przy naciskaniu hamulca dalej bedzie zachodziło z obrotów? Czy to by nie przypadkiem jakiś spadek napięcia?
Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca
Z regulacją wolnych obrotów zgadzam się z tobą Gerri tylko dostań się tam w witku. Na cięgle daje ten sam efekt a roboty dużo mniej.NA CIĘGLE LUB ZDERZAKU CIĘGŁA NIE NA LINCE.
Jeśli chodzi o spadek napięcia to na pewno nie bo ten silnik nie potrzebuje grama prądu do pracy wszystko odbywa się w pełni mechanicznie łącznie z gaszeniem silnika.Jeśli wolne obroty ma normalne a wciskasz hamulec i trzymając pedał obroty są mniejsze , puszczasz hamulec a silnik przyśpiesza to wskazuje na nieszczelne servo i zmianę wartości podciśnień w układzie. Przy mniejszej wartości podciśnienia siłownik podwyższonych wolnych obrotów nie jest zaciągnięty do końca.Po wciśnięciu hamulca podciśnienie rośnie a siłownik zostaje pociągnięty w jego skrajne położenie i wtedy obroty silnika minimalnie spadają. Na zimnym silniku i podwyższonych wolnych obrotach naciskanie hamulca nie zmienia obrotów.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 25 Lut 2014, 00:02
Temat postu:
Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca
maniuś65 napisał:
Na cięgle daje ten sam efekt a roboty dużo mniej.NA CIĘGLE LUB ZDERZAKU CIĘGŁA NIE NA LINCE.
Jeśli chodzi o spadek napięcia to na pewno nie bo ten silnik nie potrzebuje grama prądu do pracy wszystko odbywa się w pełni mechanicznie łącznie z gaszeniem silnika.Jeśli wolne obroty ma normalne a wciskasz hamulec i trzymając pedał obroty są mniejsze , puszczasz hamulec a silnik przyśpiesza to wskazuje na nieszczelne servo i zmianę wartości podciśnień w układzie. Przy mniejszej wartości podciśnienia siłownik podwyższonych wolnych obrotów nie jest zaciągnięty do końca.Po wciśnięciu hamulca podciśnienie rośnie a siłownik zostaje pociągnięty w jego skrajne położenie i wtedy obroty silnika minimalnie spadają. Na zimnym silniku i podwyższonych wolnych obrotach naciskanie hamulca nie zmienia obrotów.
Epopeja jest długa i nie do końca w całości dla mnie jasna. Można jednak zrobić doświadczenie: odpinamy przewód podciśnienia połączony z siłownikiem na końcu pompy i ten przewód zaślepiamy. Nie będzie teraz podwyższania obrotów na zimnym silniku (ssania), ale wyeliminujemy wpływ podciśnienia na obroty. Dokonaj obserwacji i przedstaw wyniki. Potem pomyślimy co dalej.
Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca
Super, dzieki koledzy za pomoc, napewno napisze jakie bedą skudki doświadczeń, jeszcze jedna prozba, ma ktoś moze dostęp do schematu tego układu? Gdzie sie znajduje serwo itd? Pozdr.
Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca
Gerri napisał:
Epopeja jest długa i nie do końca w całości dla mnie jasna. Można jednak zrobić doświadczenie: odpinamy przewód podciśnienia połączony z siłownikiem na końcu pompy i ten przewód zaślepiamy. Nie będzie teraz podwyższania obrotów na zimnym silniku (ssania), ale wyeliminujemy wpływ podciśnienia na obroty. Dokonaj obserwacji i przedstaw wyniki. Potem pomyślimy co dalej.
No właśnie Gerri po odłączeniu przewodu podciśnienia będziesz miał cały czas podwyższone obroty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A jeśli chcesz tak badać to trzeba do siłownika tego na końcu pompy podłączyć ręczną pompkę podciśnieniową i zaciągnąć ten siłownik do skrajnego położenia.
Servo to taka duży okrągły "zbiornik" do którego jest przykręcona pompa hamulcowa. Z boku dochodzi do niego przewód podciśnieniowy średnicy 10 - 15 mm.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 25 Lut 2014, 22:24
Temat postu:
Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca
maniuś65 napisał:
No właśnie Gerri po odłączeniu przewodu podciśnienia będziesz miał cały czas podwyższone obroty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Natomiast ja jestem prawie pewien, że to właśnie podłączone podciśnienie podwyższa obroty. Przypominam sobie posty: "nie mam rano podwyższonych obrotów (ssania) i nie regulują się reflektory" Jaka odpowiedź? Nieszczelny układ podciśnienia - czyli brak podciśnienia.
Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca
No chłopaki, mam juz odpowiedz na moje pytanie, niestety żaden z was nie rozwiązałby problemu tym co pisaliscie, przeslalbym zdjecia aby pokazać w czym tkwi problem.. Czy moze mi ktoś napisać jak jpg. Mozna tu wkleić?[/img]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.