Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinuk

Czytelnik



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Southampton
Posiadane auto: Vito 2.3 TDI 110 2001 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Lut 2014, 15:48
Temat postu:

Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca


Witajcie
Nabyłem vito z 2.3 110 2001 r i mam nietypowy problem, podczas hamowania na jałowym biegu, autko schodzi z obrotów gdzieś na 500-600 ob. Pomimo to przy każdym nacisku pedału hamulca słychać syczenie krótkie, gdzieś od strony pasażera pod deska.
Czy moge poprosić o pomoc? Gdzie moge szukać błędu?
Pozdrawiam
Powrót do góry
maniuś65

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 248
Skąd jesteś (miejscowość / region): dęblin
Posiadane auto: volkswagen sharan 2,0 b+gs 96r.
Piwa: 27/2
Wysłany: Nie 23 Lut 2014, 18:02
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca


Wito z silnikiem 2.3 czyli z mechaniczną rzędową pompą wtryskową? Jeżeli tak to tam wolne obroty ustawisz cięgłem od gazu przy pompie wtryskowej.
Jeżeli chodzi o krótkie syknięcie przy naciskaniu pedału hamulca to rzecz normalna i jak najbardziej prawidłowa, występująca w każdym samochodzie wyposażonym w serwo.
Przystaw ucho blisko pedałów i ręką naciśnij pedał hamulca a usłyszysz syk powietrza , możesz zrobić to zaraz po zgaszeniu silnika.

pisania dużo w gardle sucho a sponsorów brak.
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 23 Lut 2014, 22:18
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca


maniuś65 napisał:
wolne obroty ustawisz cięgłem od gazu przy pompie wtryskowej.

Chyba raczej w żadnym silniku regulacja wolnych obrotów poprzez regulację cięgna nie jest właściwa. Przecież od tego jest układ regulacji wolnych obrotów - a on zaczyna działać zazwyczaj dopiero w momencie gdy linka jest całkowicie luźna.
Jeżeli chodzi natomiast o podniesienie lub obniżenie wolnych obrotów w silniku z zapytania to dokonujemy tego poprzez obracanie membrany podciśnieniowej siłownika "ssania" (po zwolnieniu kontry)
Pytanie jednak nie tego dotyczy.
Powrót do góry
Marcinuk

Czytelnik



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Southampton
Posiadane auto: Vito 2.3 TDI 110 2001 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 24 Lut 2014, 12:00
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca


Dziekuje
Faktycznie auto na jałowym biegu ma obniżone obroty około 100-200. Wiem, ze jak nie sprawdzę to sie nie dowiem, ale czy jak podkręce mu obroty na pompie, to czy siła rzeczy przy naciskaniu hamulca dalej bedzie zachodziło z obrotów? Czy to by nie przypadkiem jakiś spadek napięcia?
Powrót do góry
maniuś65

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 248
Skąd jesteś (miejscowość / region): dęblin
Posiadane auto: volkswagen sharan 2,0 b+gs 96r.
Piwa: 27/2
Wysłany: Pon 24 Lut 2014, 21:36
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca


Z regulacją wolnych obrotów zgadzam się z tobą Gerri tylko dostań się tam w witku. Na cięgle daje ten sam efekt a roboty dużo mniej.NA CIĘGLE LUB ZDERZAKU CIĘGŁA NIE NA LINCE.
Jeśli chodzi o spadek napięcia to na pewno nie bo ten silnik nie potrzebuje grama prądu do pracy wszystko odbywa się w pełni mechanicznie łącznie z gaszeniem silnika.Jeśli wolne obroty ma normalne a wciskasz hamulec i trzymając pedał obroty są mniejsze , puszczasz hamulec a silnik przyśpiesza to wskazuje na nieszczelne servo i zmianę wartości podciśnień w układzie. Przy mniejszej wartości podciśnienia siłownik podwyższonych wolnych obrotów nie jest zaciągnięty do końca.Po wciśnięciu hamulca podciśnienie rośnie a siłownik zostaje pociągnięty w jego skrajne położenie i wtedy obroty silnika minimalnie spadają. Na zimnym silniku i podwyższonych wolnych obrotach naciskanie hamulca nie zmienia obrotów.

pisania dużo w gardle sucho a sponsorów brak.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 24 Lut 2014, 21:36
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 25 Lut 2014, 00:02
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca


maniuś65 napisał:
Na cięgle daje ten sam efekt a roboty dużo mniej.NA CIĘGLE LUB ZDERZAKU CIĘGŁA NIE NA LINCE.
Jeśli chodzi o spadek napięcia to na pewno nie bo ten silnik nie potrzebuje grama prądu do pracy wszystko odbywa się w pełni mechanicznie łącznie z gaszeniem silnika.Jeśli wolne obroty ma normalne a wciskasz hamulec i trzymając pedał obroty są mniejsze , puszczasz hamulec a silnik przyśpiesza to wskazuje na nieszczelne servo i zmianę wartości podciśnień w układzie. Przy mniejszej wartości podciśnienia siłownik podwyższonych wolnych obrotów nie jest zaciągnięty do końca.Po wciśnięciu hamulca podciśnienie rośnie a siłownik zostaje pociągnięty w jego skrajne położenie i wtedy obroty silnika minimalnie spadają. Na zimnym silniku i podwyższonych wolnych obrotach naciskanie hamulca nie zmienia obrotów.

Epopeja jest długa i nie do końca w całości dla mnie jasna. Można jednak zrobić doświadczenie: odpinamy przewód podciśnienia połączony z siłownikiem na końcu pompy i ten przewód zaślepiamy. Nie będzie teraz podwyższania obrotów na zimnym silniku (ssania), ale wyeliminujemy wpływ podciśnienia na obroty. Dokonaj obserwacji i przedstaw wyniki. Potem pomyślimy co dalej.
Powrót do góry
Marcinuk

Czytelnik



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Southampton
Posiadane auto: Vito 2.3 TDI 110 2001 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 25 Lut 2014, 11:44
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca


Super, dzieki koledzy za pomoc, napewno napisze jakie bedą skudki doświadczeń, jeszcze jedna prozba, ma ktoś moze dostęp do schematu tego układu? Gdzie sie znajduje serwo itd? Pozdr.
Powrót do góry
maniuś65

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 248
Skąd jesteś (miejscowość / region): dęblin
Posiadane auto: volkswagen sharan 2,0 b+gs 96r.
Piwa: 27/2
Wysłany: Wto 25 Lut 2014, 21:35
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca


Gerri napisał:

Epopeja jest długa i nie do końca w całości dla mnie jasna. Można jednak zrobić doświadczenie: odpinamy przewód podciśnienia połączony z siłownikiem na końcu pompy i ten przewód zaślepiamy. Nie będzie teraz podwyższania obrotów na zimnym silniku (ssania), ale wyeliminujemy wpływ podciśnienia na obroty. Dokonaj obserwacji i przedstaw wyniki. Potem pomyślimy co dalej.


No właśnie Gerri po odłączeniu przewodu podciśnienia będziesz miał cały czas podwyższone obroty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A jeśli chcesz tak badać to trzeba do siłownika tego na końcu pompy podłączyć ręczną pompkę podciśnieniową i zaciągnąć ten siłownik do skrajnego położenia.

Servo to taka duży okrągły "zbiornik" do którego jest przykręcona pompa hamulcowa. Z boku dochodzi do niego przewód podciśnieniowy średnicy 10 - 15 mm.


pisania dużo w gardle sucho a sponsorów brak
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 25 Lut 2014, 22:24
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca


maniuś65 napisał:

No właśnie Gerri po odłączeniu przewodu podciśnienia będziesz miał cały czas podwyższone obroty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Natomiast ja jestem prawie pewien, że to właśnie podłączone podciśnienie podwyższa obroty. Przypominam sobie posty: "nie mam rano podwyższonych obrotów (ssania) i nie regulują się reflektory" Jaka odpowiedź? Nieszczelny układ podciśnienia - czyli brak podciśnienia.
Powrót do góry
maniuś65

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 248
Skąd jesteś (miejscowość / region): dęblin
Posiadane auto: volkswagen sharan 2,0 b+gs 96r.
Piwa: 27/2
Wysłany: Wto 25 Lut 2014, 22:55
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca


Tak masz rację. brak filterka i zaślepienie przewodu = zostanie przy podwyższonych obrotach.
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 25 Lut 2014, 23:24
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca


To na zakończenie mały link w temacie "jak to działa"
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1085434&highlight=kryza&sid=28d38eb1277eea52fffb737387071788
Powrót do góry
Marcinuk

Czytelnik



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Southampton
Posiadane auto: Vito 2.3 TDI 110 2001 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 28 Lut 2014, 15:01
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca


No chłopaki, mam juz odpowiedz na moje pytanie, niestety żaden z was nie rozwiązałby problemu tym co pisaliscie, przeslalbym zdjecia aby pokazać w czym tkwi problem.. Czy moze mi ktoś napisać jak jpg. Mozna tu wkleić?[/img]
Powrót do góry
Marcinuk

Czytelnik



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Southampton
Posiadane auto: Vito 2.3 TDI 110 2001 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 28 Lut 2014, 22:31
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca


Guma do wymiany...
Powrót do góry
kkris64

Czytelnik



Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): świętokrzyskie
Posiadane auto: sprinter 313
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Sie 2016, 10:58
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) Zejście z obrotów przy naciskaniu hamulca


Marcinuk napisał:
Guma do wymiany...


Jaka guma ?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes Vito »

Opinie o samochodach Mercedes Vito - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne


MercedesC 300

46 990

2012r.

226 992 km

pomorskie

MercedesE 280

28 000

2006r.

267 000 km

śląskie

MercedesE 220

176 900

2020r.

97 000 km

mazowieckie

MercedesB 150

28 900

2007r.

200 000 km

śląskie

MercedesE 220

27 000

2008r.

209 000 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System