Mój samochód (ML 400 CDI) ma takie objawy:
- drgania/wibracje pod podłogą (ale ciężko wyczuć czy z przodu czy z tyłu) podczas przyśpieszania, szczególnie przy niższych obrotach, ustają przy równej jedzcie na równej drodzę,
- lekkie "buczenie" tak jakby łożyska gdzieś z okolic silnika lub skrzyni, ale na pewno nie w kole, bo buczenie ustaje po zabraniu nogi z gazu, przynajmniej do momentu aż silnik zacznie hamować,
- tempomat potrafi się sam wyłączyć podczas jazdy lub nawet nie chcieć się włączyć,
- samochód toczy się do tyłu przy włączonym biegu "D", do pół metra, potem staje.
Dodam, że ostatnio miałem wymieniane:
- krzyżaki wału,
- podpora wału (bo łożysko miało luz),
- chyba wszystkie możliwe sworznie wahaczy w zawieszeniu + jeden wahacz górny z przodu,
- lewa poduszka silnika.
Drgania nie ustały po tych wymianach i obawiam się, że luzy na wale moga powrócić jeśli przyczyn tych drgań nie usunę.
Wszelkie porady mile widziane oraz namiary na fachowców z Krakowa i okolic.
pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez huami dnia Pon 22 Sie 2016, 14:50, w całości zmieniany 1 raz
Czy uszkodzony konwerter może powodować drgania, o których pisałem? Wibracje przechodzą na całą budę. Wymieniłem lewą poduszkę silnika, która była faktycznie urwana, ale wibracje nie ustały. Mechanik mówi, że prawa poduszka jest raczej dociskana, więc wymiana jej na nową może nie poprawić sytuacji.
Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyna wibracji/drgań? Wibracje pojawiaja się szczególnie podczas podjazdów pod górkę, czyli przy większym obciążeniu lub podczas przyśpieszania lub jazdy na tempomacie. Ustępują po zdjęciu nogi z gazu. Czasem nie występują podczas gwałtownego przyspieszania np przy obrotach ponad 3 tyś. Przy bardzo agresywnej jeździe auto zachowuje się lepiej.
Czy jednak zaryzykować te pare stów i wymienić drugą poduszkę i potem się martwić? Czy wymienić od razu poduszkę skrzyni jeśli jest stara?
Zmiana mechanika też może przynieść efekt, bo właśnie ta dociskana poduszka ma większe znaczenie, bo te poduszki to hydropodstawy, i jak się z nich olej wyleje to cały silnik leży na ramie i przenoszą się wibracje. Bardzo łatwo to sprawdzić, ale nie będę uczył mechanika jak sprawdzić poduszki pod silnikiem bo nie mam do tego kwalifikacji pedagogicznych.
Wibracje mogą też być spowodowane sprzęgłem, proszę podać jaki jest przebieg, jaki rocznik, i czy był wymieniany olej w skrzyni dynamicznie? Przy 400cdi to jest standardowa usterka, bo silnik ma za duży moment i skrzynia tego nie wytrzymuje, ale do tego potrzebny jest duży przebieg (ponad 250tyś) i nie wymieniany olej. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Bardzo dziekuje za odpowiedz. Przebieg auta to 290 tyś. km. Olej wymieniałem na początku tego roku, czy dynamicznie to nie wiem, ale podejrzewam, że nie. Obawiam się, że poprzedni właściciel nie wymieniał oleju w skrzyni przez dłuższy czas. Na jutro jestem umówiony z jeszcze innym mechanikiem, który ma na to patrzeć i zasugeruje mu wymiane tej dociskanej poduszki.
Jeśli chodzi o skrzynie to ona czasem "wariuje". Zdarzyło mi się, że po gwałtownym przyspieszaniu i puszczeniu gazu, coś uderzyło w skrzyni przy zmianie biegu z 4 na 5 po czym auto toczyło się na luzie i nie reagowało na wciskany gaz. Czułem jednak, że silnik pracuje i mam wspomaganie hamowania. Po zatrzymaniu się obroty spadły do zera i auto zgasło. Po paru minutach odpaliłem i bez żadnych problemów ze skrzynią jeżdże do dziś. O ile przed tym wydarzeniem skrzynia potrafiła przerzucać bieg w nieprzyjemny sposób, to teraz chodzi jak igła. Czy to może być przyczyną wadliwej płyty sterującej skrzynią, która czasem nie domaga?
Na koniec tygodnia napisze jeszcze czy pomogła wymiana poduszki silnika z prawej strony.
poduszka może poprawić trochę komfort, ale usterka raczej jest po stronie sprzęgła. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
No i stało się tak jak pisał kolega, drgania nie ustały, tylko przenoszą się na auto w zupełnie inny sposób. Wymienione mam już obie poduszki silnika i poduszka skrzyni.
Zbieram "siły" aby oddać auto w ręce speców od ASB i regeneracji konwerterów. Napiszę więcej jak sprawa się zakończy. Mam tylko nadzieje, że regenerowany konwerter przy tym aucie i silniku wytrzyma chociaż 100 tyś km.
Problem ciągle nie rozwiązany, więc auto w końcu trafiło do Pana w Krakowie na min. regeneracje konwertera. Jak się okazuje nawet po regeneracji samego konwertera problem może nie zniknąć. Sama naprawa konwertera to koszt ok 3000 zł, ale nie ma gwarancji, że problem zostanie rozwiązany. Koszt całkowitej naprawy, czyli regeneracja konwertera + rozebranie skrzyni na części i wymiana zużytych części - NIEZNANY. Już nie wyrabiam z tym autem i kosztami jego utrzymania. Co radzicie? Czy zaryzykować i zrobić tylko ten konwerter za "jedyne" 3 tyś zł czy "iść na całość" i modlić się, że koszty naprawy nie przekroczą wartości auto. Jakich kosztów można się spodziewać?
Po pierwsze nie ma co iść do kogoś kto nie wie co się stanie po naprawie. Czyli to nie lekarz tylko znachor i jeżeli chodzi o tego Pana pod Krakowem to raczej odradzam, dużo kasuje dużo wymyśla. W tej skrzyni nic nie trzeba wymieniać w środku. Dynamiczna wymiana oleju, plus czyszczenie sterownika, ale u kogoś kto widział takie auto i wie dlaczego psuje się ta skrzynia no i maszyna do wymiany oleju też by się przydała. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Cieszę się z tej odpowiedzi bo dziś rano właśnie zdecydowałem się jedynie na naprawę konwertera. W tym tygodniu powinienem odebrać auto i dam znać jakie są efekty.
Dołączył: 13 Sty 2011 Posty: 125 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kędzierzyn-Koźle Posiadane auto: ML 400
Piwa: 4/1
Wysłany: Sro 05 Paź 2016, 09:06
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) wibracje podczas jazdy
holloww napisał:
Po pierwsze nie ma co iść do kogoś kto nie wie co się stanie po naprawie. Czyli to nie lekarz tylko znachor i jeżeli chodzi o tego Pana pod Krakowem to raczej odradzam, dużo kasuje dużo wymyśla. W tej skrzyni nic nie trzeba wymieniać w środku. Dynamiczna wymiana oleju, plus czyszczenie sterownika, ale u kogoś kto widział takie auto i wie dlaczego psuje się ta skrzynia no i maszyna do wymiany oleju też by się przydała.
Witam, czy mozesz po krotce wyjasnic na czym polega i jaka jest roznica pomiedzy dynamiczna wymiana oleju a normalnym spuszczeniem starego i nalaniem nowego ?
odebrałem dziś auto od mechanika i szarpanie ustało. Ogólnie jestem zadowolony, chociaż jeszcze będę testował auto na trasie z większym obciążeniem. Jest wrażenie jakby coś minimalnie drgało, ale przez ostatni miesiąc jeździłem Mitsubishi Colt 1.3, w którym silnika nie słychać, nie mówiąc już o jakichś drganiach, więc może muszę się znowu przyzwyczaić do tego "potwora" . Jeśli chodzi o dynamiczną wymianę oleju w skrzyni, to widze, że opinie są podzielone. Ten zakład od konwerterów w Krakowie nie poleca dynamicznej wymiany, twierdzą, że można bardziej napsuć niż naprawić i lepiej dwa razy zwyczajnie wymienić olej na nowy niż w tej samej cenie robić dynamiczną wymianę. Trudno powiedzieć kto ma rację.
Przy dobrym sprzęgle nie powinno być żadnego drgania. Niestety ani kraków ani kielce nie potrafią dobrze regenerować sprzęgieł, nigdy nie będzie działało jak nowe, a czasami lepiej działa używka.
Wymieniamy olej maszyną już dobrych kilka lat i zawsze jest poprawa w pracy skrzyni i jeszcze nigdy nie zepsuliśmy żadnej skrzyni wykonując taką wymianę. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.