Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa E ) Błąd "zbyt duża masa powietrza"



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa E ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tkajron

Czytelnik



Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Targ
Posiadane auto: CR-V
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 29 Sie 2016, 15:01
Temat postu:

Błąd "zbyt duża masa powietrza"


Witam

Borykam się od jakiegoś czasu z dziwnym problemem i niestety nikt nie potrafi mi pomóc.

Mianowicie auto przy jeździe baardzo spokojnej praktycznie z tą samą prędkością przez jakieś 1-2km powyżej 100km/h wchodzi w tryb awaryjny (tak mi się wydaje, brak mocy, jakby turbo odcinało, nie działa kick-down wciskając pedał do podłogi, ogólnie przyspieszanie tragiczne), poniżej 100km.h praktycznie problemu nie ma.
O dziwo jeżdżąc deptając mu, szybkie przyspieszenia, hamowanie znowu przyspieszenie itd. problemu także nie ma.

Gdy ten tryb awaryjny się włączy nie ma "check engine" i pomaga wyłączenie i ponowne włączenie auta, aż do kolejnego trybu awaryjnego.

SD wyrzuca błąd "zbyt dużej masy powietrza". Pierwsza myśl przepływka nie daje rady, jednak sprawdzone 3 i problem dalej występuje, EGR nowy też nie pomógł, nowa turbina, zawór Y74 który trochę wariował też nic nie dało.

Testy na biegu jałowym, przeływka, klapy przechodzą pozytywnie.
Przy 3500rpm turbina delikatnie przeładowuje, ale problem występuje przy 100-120km/h gdzie jest koło 2000rpm

Jedynie ratuje sytuację przepływka która była w tym aucie przy kupnie, tylko, że jest z A klasy 1.7cdi (według numerów) a do tego jest walnięta, pokazuje ciągle wartość poniżej dopuszczalnej i ona nie zmienia się wraz ze wzrostem obrotów, czyli tak jakby jej nie było. Podobny rezultat daje wypięcie wtyczki z przepływki, czyli można jechać bez trybu awaryjnego, ale wiadomo nie tędy droga.

Sugerowano bym wymienił wtyczkę przeplywomierza, jednak nic to nie dało.

Udało mi się dorwać Starkę, w testach tylko tutaj jest coś nie tak.

Czyżby jednak coś z nastawnikiem?
Czy przyczyny problemu szukać gdzieś w pozostałych "na czarno"?
Potencjometr położenia pedału i liczba wtrysku strasznie odbiega od wartości które powinny być, czego to może być przyczyna?
Na takie wartości może wpływać brak katalizatorów? Bo i takie info usłyszałem.

https://zapodaj.net/7ee01651c00dc.jpg.html

Ktoś miał podobną sytuację lub ma pomysł co jeszcze sprawdzić?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa E ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes klasa E »

Opinie o samochodach Mercedes klasa E - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa E ) Porady, problemy techniczne


MercedesE 200

29 990

2010r.

256 900 km

wielkopolskie

MercedesA 160

18 900

2009r.

189 217 km

mazowieckie

MercedesA 170

15 490

2005r.

219 831 km

pomorskie

MercedesGL 450

79 990

2010r.

229 953 km

pomorskie

MercedesB 180

28 600

2009r.

167 003 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System