Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) zywotnosc paska klinowego



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Peppa1111

Debiutant



Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: Mercedes A klasa W168 1.4 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 09 Gru 2016, 20:45
Temat postu:

zywotnosc paska klinowego


Witam. Proszę o wasze opinie dotyczące żywotności paska od alternatora w a klasie w140 automat i lpg. Niestety nie ulatwie zadania bo nie mam żadnej informacji jaki producent paska bo mechanik nie raczyl wspomnieć, a i mnie wtedy specjalnie to nie interesowalo. Czy jeśli poltora roku temu wymienilam pasek lacznie z rolkami to ile moglam na nim pojeździć? Bo już piszczy conajmniej 3 miesiące i to w trakcie jazdy także.(robię okoli 400 km tygodniowo) Proszę mi jeszcze powiedzieć czy ślizganie siepaska ma wplyw na odpalanie, bo ostatnio przy minus 7stopniach padl mi akumulator bo pare razy probowalam go odpalić. Dodam ze okolo3 tygodnie temu mechanik sprawdzam mi akumulator z obciążeniem i mowil ze jest dobry, spadek byl 20 aperow, wiec byl później podlaczaony prostownik na cala noc, dlatego tez uważam ze aku jest ok.
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 09 Gru 2016, 22:16
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) zywotnosc paska klinowego


Hello Peppo! (świnko?)
Rozpaczmy Wink możliwe scenariusze:
1. Pasek jest fabryczny, ale już wiekowy. Prawdopodobnie ma przekroczony przebieg.
Otóż pasek ma po drodze parę różnych rolek: na jednych (tych karbowanych)przewija się "brzuchem do rolki", ale są też takie gładkie, po których bieży "plecami do rolki"- wtedy można sobie dokładnie pooglądać czy jego czynna powierzchnia (ta z rowkami) nie jest popękana. Nawiasem mówiąc mechanik powinien o tym wiedzieć i powinien mu wystarczyć rzut oka na ocenę przydatności paska do dalszej eksploatacji.
2. Sytuacja druga: Pasek jest nowy, ale źle dobrana jest jego długość. Może się ślizgać (zwłaszcza bezpośrednio po rozruchu) co objawia się denerwującym piszczeniem przy dodawaniu gazu. Po chwili objaw przechodzi. Takie używanie prowadzi do spalenia paska (w czasie piszczenia pasek się ślizga i mocno grzeje) co prowadzi do jego przedwczesnego zużycia. Tak samo się stanie, jak będzie uszkodzony napinacz paska.
3. Zużyte są którekolwiek łożyska z licznych rolek po których biega pasek. To powoduje, że rolka nie "stoi" prosto, tylko jest skrzywiona. Powoduje to, że pasek na tej rolce się "wykrzywia" i dosyć szybko dochodzi do wystrzępienia jego krawędzi. Może również spadać w czasie jazdy.
4. Bardzo często (również w A-klasie) rolka alternatora ma wewnątrz takie jednokierunkowe sprzęgiełko - coś jak wolnobieżka w rowerze. Jest to po to, żeby pasek alternatora nie "trzepał się" w czasie pracy silnika. Jeżeli to sprzęgiełko się popsuje (tak jakby go nie było - rolka zamontowana na sztywno) to pasek równiez dosyć szybko się zużyje.
5. Dodatkowo w A-klasie brak lub zdekompletowana dolna osłona powoduje zarzucanie całego ustrojstwa błotem i wodą co również prowadzi do przyspieszonego zużycia całości.
Tak więc jak widać trzeba wziąć pod uwagę kilka parametrów, ale na szczęście rzut wykwalifikowanego oka powinien wystarczyć.
Pozdro - G
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 10 Gru 2016, 12:18
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) zywotnosc paska klinowego


Witam.
Najbardziej oceną przez kolegę Gerii odpowiada dwie ostanie odpowiedzi, a trzy pierwsze odpowiedzi byłby już dawno usterka z powodowaniem złej montażu, jak i jakością dobranej części, co przez półtora roku jazdy nie byłoby możliwość złej montażu bądź złej jakości części zamiennej.

Natomiast, jeśli już z opisany przyczyn, pasek zaczyna piszczeć, to najszybciej usterki z powodowaniem piszczeniem zużyte pasek oraz napinacz paska.

Ślizganie paska z powodowane najczęściej: Zużyty pasek, napinacz paska, co ten ostatni najbardziej narażony z punktu 5, na którym doprowadza do punktu 4 opisane przez kolegę Gerii.

A więc tak jak kolega pisze, rzut wykwalifikowanego oka powinien ocenić wszystkich elementów związane napędzaniem, aby dalszą decyzję podjąć, co należałoby zrobić bądź wymienić w tym przypadku.

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Pon 12 Gru 2016, 00:40
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) zywotnosc paska klinowego


Co z tego jeśli nawet masz osłony to i tak dostatecznie nie chronią rolek. Zwłaszcza najniżej położonych. Po jakich drogach jeździsz? Asfaltowe, żwirowe, szutrowe?
Jakiej mocy nasz akumulator? Jak długo? Może już pasek tak się ślizgać że nawet nie wydaje piszczenia.
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe


MercedesGLC 300

139 990

2017r.

139 077 km

pomorskie

MercedesC 200

69 500

2014r.

239 000 km

mazowieckie

MercedesS 55 AMG

49 900

2001r.

163 291 km

pomorskie

MercedesGLC 220

169 900

2018r.

47 000 km

mazowieckie

MercedesCLS 350

214 900

2018r.

140 408 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System