[W212] E220 T CDI blue - brak mocy, (podobno) prez zły olej.
Witam. Na wstępie chciałbym się z Wami przywitać, gdyż jest to mój pierwszy post.
Ojciec planuje kupić W212 w kombi 2012, manual. Znaleźliśmy ogłoszenie na którym jest opisane, że silnik nie ma mocy. Po rozmowie telefonicznej wiemy tyle że był podobno wlany zły olej, podobno silnik nie stuka i jak mówił handlarz "może trzeba będzie remontować silnik".
Czy jest to możliwe, że brak mocy może być spowodowany złym olejem? (być może tak naprawdę olej to tylko taka bajeczka zmyślona aby ukryć coś poważniejszego?)
Jaka może to być usterka?
I jak to ma się do wejścia w tryb awaryjny?
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sro 21 Gru 2016, 09:17
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa E ) [W212] E220 T CDI blue - brak mocy, (podobno) prez zły olej.
Cześć.
No tak - najważniejsze że to jest kombi i manual. Pytanie jest o silnik, ale jaki silnik jest w tym aucie to jest według ciebie najmniej w pytaniu ważne. Nawet nie wiadomo, czy to diesel czy benzyna. Jaki przebieg. Nic...
Czyli mamy sobie porozmawiać teoretycznie - o kwiatkach i motylkach? OK.
Nie ma się co nakręcać - to zbyt dużo kasy żeby sobie bez pomyślunku zaliczyć wtopę. Auto na pewno powinien obejrzeć mechanik (najlepiej taki, który się zna na Mercedesach). NA PEWNO powinien być podłączony pod komputer - bo jeżeli jest w trybie awaryjnym, to jakieś ślady w pamięci komputera silnika są. Jeżeli sprzedający z góry deklaruje, że może być konieczny remont, to trzeba się z tym liczyć poważnie. Niekoniecznie może chodzić o remont: chodzi o koszty jako takie. Handlarz prawie na pewno już się z kimś konsultował i na tej podstawie uznał, że tego auta już nie chce. Przy sprzedaży właściciel zazwyczaj umniejsza wady "panie - tylko czujniczek za 20 złotych trzeba wymienić i klima będzie działać!" No to czemu tego dziadu nie zrobiłeś? Byle sprzedać, byle za bramę, a później to już nie jego zmartwienie i szukaj wiatru w polu.
Zakładając że w aucie jest silnik diesla to jest możliwa utrata mocy z uwagi na zły olej. Jeżeli w aucie jest filtr cząstek stałych DPF to musi być stosowany olej tzw. "low ash" (o niskiej zawartości popiołu). Olej zwykły może doprowadzić do zatkania filtra, a ograniczenia przepływu spalin przez układ wydechowy prowadzi właśnie do utraty mocy. Ma to jednak mało wspólnego z remontem silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa E ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.