Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): katowice Posiadane auto: a169 150 starline
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 10 Wrz 2013, 15:01
Temat postu:
Klekotanie w okolicach (lub w) silniku? (A150)
Witam,
może spotkaliście się z podobną przypadłością - przy zapalaniu silnik rusza z warkotem jak stary diesel, po czym terkocze jakby patyk w wentylator wsadzić. I tak terkocze, przestaje, znów terkocze. We wnętrzu tego nie słychać, ale na zewnątrz... wstyyyd. Do tego głośno "cyka" i na zmianę - przestaje. Spadku mocy nie zauważyłem, choć co tu zauważać przy 95 KM na taki mały czołg Co było "robione"? Podczas wymiany uszczelki - głowica niby ok, wymieniony napinacz (nie wiem po co), rok wcześniej rolki od paska (nie wiem po co) - wszystkie te operacje nic nie poprawiły, a klekotanie jest coraz częstsze. Mechanicy na słuch nie potrafią zdiagnozować, a w ASO powiedzieli - rozbierzemy i będziemy myśleć. Ale ich rozbieranie i myślenie - bez gwarancji sukcesu - nie jest na kieszeń normalnego użytkownika... mogę podesłać audio jeśli to komuś coś nasunie
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Wto 10 Wrz 2013, 21:22
Temat postu:
Re: Klekotanie w okolicach (lub w) silniku? (A150)
Terkotanie, cykanie, stukanie to charakterystyczny efekt zbyt dużych luzów na popychaczach zaworowych.
Tylko że hydrauliczne popychacze nie powinny mieć żadnych luzów. Pytanie: jakiej gęstości jest olej? Bo jeśli jakiś towot typu 10W40 to nic dziwnego że są zaklejone.
Natomiast głuche stukanie z okolic napinacza może być spowodowane przez odłączoną rurkę plastikową z gumowego króćca (okolice filtra oleju). U siebie myślałem że to panewka na wale korbowym się przekręciła, tak to było słychać tą rurką.
jacoxp napisał:
[...] Podczas wymiany uszczelki - głowica niby ok, [..]
drugie pytanie: Z jakiego powodu była wymieniana uszczelka pod głowicą? Może ten silnik przeżył jakieś ogromne przegrzanie, co wytworzyło dodatkowe nagary które zapchały kanaliki w popychaczach.
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): katowice Posiadane auto: a169 150 starline
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 11 Wrz 2013, 06:28
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Klekotanie w okolicach (lub w) silniku? (A150)
Wcześniej lałem tylko Motula wedle normy Benza, więc raczej dobry olej Potem co mi wlali - to już pytanie do kolegi z Sosnowca, bo ostatnie przeglądy robiłem tam. Uszczelka była robiona, bo najprawdopodobniej odma - wywaliło bagnet i zarzygało cały silnik. W serwisie w Sosno uznali- uszczelka - i zrobili. Problem wywalanego bagnetu ustał. Klekotanie - nie.
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): katowice Posiadane auto: a169 150 starline
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 11 Wrz 2013, 16:34
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Klekotanie w okolicach (lub w) silniku? (A150)
Jakbyś zgadł - zimą zauważałem, że kiedy włączał się ABS, to jakby światełka przygasały. No to godej chopie - co to?
Ale żeby nie było, że coś z akumulatorem - 95 procent sprawności według kolegów z Sosno (badane jakimś magicznym miernikiem). Akuś oryginalny od nowości 7 lat i nadal nic mu nie dolega.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Klekotanie w okolicach (lub w) silniku? (A150)
U mnie w A150 (W169) też cyka (a może nawet rzęzi) kilka sekund (2-3) po odpaleniu zimnego silnika. Wygląda to tak jakby jeszcze olej nie dotarł do popychaczy. Na ciepłym nie występuje. Zastanawiałem się czy nie ma tutaj znaczenia filtr oleju. Moje podejrzenia biorą się stąd, że u brata, w Astrze H 1.4, występowały podobne dźwieki. Okazało się, że ktoś założył niewłaściwy filtr oleju, bez jakiegoś zaworka czy czegoś w tym rodzaju, powodującego, że po ostygnięciu cały olej spływał do miski. Ów zaworek powodował, że ten olej całkowicie nie spływał i po wymianie na właściwy hałasowanie na zimnym silniku ustało jak ręką odjął. Ja stosuje filtry Mann'a i tam są w nim dwie uszczelki (oringi) duża i mała. Duża idzie na nakrętkę a nie za bardzo wiem co z tym mniejszym oringiem zrobić. Nigdzie nie znalazłem informacji na ten temat.
Mam W169 A170 czyli benzyna 116kM ręczna skrzynia biegów ,przebieg 160tys km oryginalny( to to sam co A150 niczym się nie różni oprócz pojemności). Ja mam silnik w idealnym stanie od nowości jeżdżony na mobil 0w40 wymiana co 15 tysi ,silnik pracuje cichutko ale po kilkunastu sekundach słychać tykanie klepanie terkotanie z częstotliwością jakby to był jeden popychacz zaworowy ale nie ma metalicznego stukania tylko jakby patyk stukał. Stuka tak trzy minuty przestaje na 10-40 sekund i znowu zaczyna klekotac na 2-5 minut i tak cały czas.(silnika prawie nie słychać tylko te terkotanie)Odkręciłem korek od wlewu oleju nasłuchiwałem z każdej strony i wg mnie to nie popychacz ale co to może być? Czy to jeden z wtrysków tak klepie jakby patykiem stukał? Czy może jakiś zaworek? Nie ma cykania syczenia czy metalicznych odglosow, nie jest to tez panewka ani tego typu dźwięk. Czy ktoś wie lub spotkał się z tym? Jak klepie wtrysk w benzynie? Może to jakiś zawór na listwie wtryskowej?
Pozdrawiam
Dziś znowu osłuchałem silnik i te trykanie jest takie że trzy minuty tryka z częstotliwością dwa razy większą niż popychacz zaworowy i potrzech minutach przestaje na 30 sekund żeby znowu zaczęło trykać i tak wkółko tryka i po trzech minutach przestaje . silnika prawie nie słychać a te trykanie pukanie słychać przy zamkniętej masce bardzo wyraźnie.
Czy jest fachman od benzynowej a klasy żeby mi pomógł. POMOCY!!!
Dołączył: 25 Sie 2016 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubuskie Posiadane auto: W 169
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 29 Gru 2016, 23:40
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Klekotanie w okolicach (lub w) silniku? (A150)
Witam
Mam W169 A170 benzyna 116kM ręczna skrzynia biegów ,przebieg 158tys km niby oryginalny,
Coś jakby robi puf puf koło filtra powietrza a nieraz jakby uciekało jakies powietrze jak schodzi z obrotów, drga przy rospedzaniu na wszystkich biegach jak puszcze gaz to niby normalnie chodzi.Moje pierwsze skojarzenie to jakby wypadał zapłon na jednym cylindrze. Przed ta awarią słychać było ale nie zawsze łancucha.
Co to za cholerstwo ???? a jeszcze świeci chack ale jeszcze nie sprawdziłem jakie to błedy. olej 5w40
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Klekotanie w okolicach (lub w) silniku? (A150)
1,5 benzyna.
Delikatne metaliczne stukanie w okolicach paska wieloklinowego i rozrządu i to napinacz łańcucha. Wymiana zajmie ok 15 nim, ale trzeba uważać, bo nowy może nie mieć zakrętki tylko zaślepkę plastikową i wywali olej
Polecam wymienić jak najszybciej, bo zablokowany napinacz rozciągnie łańcuch i dopiero zacznie klekotav
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Klekotanie w okolicach (lub w) silniku? (A150)
Witam. W moim w169/A150 właśnie odkryłem, że silnik klekocze. Na tyle głośno, że słychać w kabinie. Miałem wcześniej taki objaw, że przy włączeniu silnika przez 2..3 sekundy coś głośno rzęziło / zgrzytało w silniku. Po chwili było ok. Wymieniłem napinacz łańcucha rozrządu i efekt zgrzytania przy starcie minął, jednak jak silnik się zagrzeje, wyraźnie, głośno klekocze, prawie jak diesel. Obsłuchałem silnik i mam wrażenie graniczące z pewnością, że słychać te klekotanie z rozrządu, w miejscu gdzie jest wałek z popychaczami. W aucie jest nowy olej (plus oryginalny Militec-1 - zawsze wlewam do silnika). W momencie jak wlewałem Militec klekotanie ustało na chwilę ale potem wróciło. Silnik działa ok, pracuje równo, dobrze się zbiera. Nie mam już pomysłu na to auto a prucie silnika odpada ze względu na koszty.
Zastanawiam się jeszcze, czy nie spróbować z innym olejem i filtrem. Albo wymianą silnika.
jak myślicie, o co może chodzić (dziwi mnie zwłaszcza fakt zaniku klekotania w trakcie wlewania Militecu) ?
pozdrawiam _________________ Mam własną skalę porażki: skala W169.
Jeden W169 to wielka porażka ale np 2 W169 to epicka wtopa. Mam 2.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Klekotanie w okolicach (lub w) silniku? (A150)
Hałas jest z rozrządu. Rozciągnięty łańcuch, skutek nie działającego wcześniej napinacza.
Do wymiany masz rozrząd. Jak nie wymienisz to łańcuch przetrze obudowę i będzie wywalać olej
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Klekotanie w okolicach (lub w) silniku? (A150)
tego się właśnie obawiam. zmieszczę się w kwocie 3000 zł z wymianą rozrządu (jestem na Śląsku, tu ceny serwisów są odrobinę niższe niż we Wrocku, z którego pochodzę) ?
Autko jest w bardzo ładnym stanie, zero rdzy, dobrze wyposażone, ma nawet nawigację z dotykowym ekranem, nowe sprzęgło (i to mnie najbardziej wkurza, bo silnik już był raz wyciągany - niestety nic nie wwskazywało na awarię rozrządu).
Szkoda je złomować, ale jak koszt wymiany rozrządu będzie wyższy - auto na złom. _________________ Mam własną skalę porażki: skala W169.
Jeden W169 to wielka porażka ale np 2 W169 to epicka wtopa. Mam 2.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.