Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes Sprinter ) Ogrzerwanie resztkowe problem.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kazzu

Debiutant



Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): goleniów
Posiadane auto: sprinter 316 ci max 2.7 2000r
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 09 Lut 2017, 21:49
Temat postu:

Ogrzerwanie resztkowe problem.


Witam .
Jak w tytule problem z ogrzewaniem resztkowym. Sprinter 316 cdi 2000 r.
Problem polega na tym że po włączeniu przycisku rest, ciepłe powietrze leci tylko przez chwilę. Pompka dodatkowa obiegu wody nowa,sprawna. Wcześniej gdy ogrzewanie resztkowe działało słychać było delikatne stukanie od strony pasażera,pod maską za wentylatorem powietrza jest elektrozawór,po ściągnięciu wtyczki okazało się że nie dochodzi prąd,po podlaczenitu na krótko słychać specyficzny stukot.czy ten elektrozawór ma coś wspólnego z ogrzewaniem resztkowym,i kiedy powinien tam pojawiać się prąd bo przy włączonym zapłonie go nie ma,dodam że ogrzewanie jest sprawne. Gdzie mam szukać przyczyny, z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4810
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sob 11 Lut 2017, 11:13
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Ogrzerwanie resztkowe problem.


Ten zawór nazywany "elektrozaworem regulacyjnym ogrzewania" ma związek nie tylko z ogrzewaniem resztkowym, ale służy również do regulacji temperatury w kabinie w czasie pracy silnika. Żeby pojąć o co chodzi trzeba zdać sobie sprawę jak to działa. Zawór ma wewnątrz elektromagnes i grzybek - pod wpływem prądu grzybek otwiera lub zamyka przepływ cieczy. Nie jest to tak, że prąd jest mniejszy lub większy i w ten sposób dochodzi do zmiany przepływu. Zawór ma TYLKO dwa stany: OTWARTY i ZAMKNIĘTY. Nie ma żadnych stanów przejściowych typu "otwarty w połowie"!
Jak więc następuje regulacja? Zawór cyklicznie otwiera się i zamyka. Zmienia się tzw. wypełnienie przebiegu - czyli jak zażądamy małego ciepełka, to zawór otwiera się na bardzo krótko, a pozostaje zamknięty na dłuższy czas cyklu. Jak chcemy bardziej ciepło, to zawór będzie otwarty dłużej, a okres zamknięcia będzie krótki. Tak następuje regulacja i stąd to charakterystyczne klikanie które opisujesz. Może również nie być napięcia na zaworze. Jest to stan w którym ogrzewanie jest ustawione na max grzania. Wtedy cykania nie będzie, bo zawór będzie otwarty cały czas.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes Sprinter »

Opinie o samochodach Mercedes Sprinter - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne


MercedesE 280

25 000

2006r.

267 000 km

śląskie

MercedesGLA 220

94 900

2016r.

175 486 km

kujawsko-pomorskie

MercedesE 320

19 900

2004r.

282 000 km

mazowieckie

MercedesA 140

5 990

1999r.

191 200 km

wielkopolskie

MercedesCLK 200

29 900

2003r.

144 572 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System