Po pierwsze chciałbym się przywitać ze wszystkimi forumowiczami.
Jestem świeżo po nieprzyjemnej przygodzie: na środku ulicy moja A klasa W168 02' polift w automacie rozkraczyła się na środku ulicy po normalnym starcie ze świateł przy jakiś 40km/h. Nagle z silnika zaczął dobiegać huk i od razu praktycznie zgasł. Wstępna diagnoza mechanika (na 90% bo żeby wiedzieć na 100% trzeba by rozebrać silnik) to pęknięty wał. Żadnych objawów przed tym nie było żeby coś było nie halo, przebieg 140k (przebieg, nie stan licznika, auto było kupowane od bliskich). Mechanik jak zobaczył głowicę to pytał czy była robiona bo wygląda jak nówka (nie była).
Stąd moje pytania: miał ktoś może taką sytuację? Jak się skończyło? Wymiana całego silnika (taka propozycja padła od mechanika)?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Pęknięcie wału w 1.7 CDI W168
Peknięcie wałka to poważna sprawa i tu można poszukać używanego słupka są po około 700 zł gołe silniki. ciężka jest jedynie wymiana, bo mechanik może i 2 tys sobie zaśpiewać. Ale niekoniecznie pęknięcie wału nastapiło po czym on zasugerował taki wynik badania ? po tym że nie odpala ? powodów są setki jak chociażby zapowietrzony układ urwany wtryskiwacz urwany lancuch rozrzadu . Dużo naprawiam tych mercedesów ale ani razu nie miałem przypadku z urwanym wałem korbowym
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Pęknięcie wału w 1.7 CDI W168
Muszę dopytać o przyczyny takiej diagnozy ale to samo powiedzieli mi w pierwszym serwisie gdzie powiedzieli, że się nie podejmą tematu. Więc to informacja już z dwóch warsztatów. Rozrusznik normalnie pali ale silnik w ogóle nie zaczyna pracy.
Mój mechanik wycenił robociznę za wymianę silnika na inny 1.7 CDI na 1,5k (wstępnie) ale mówił, że jak miałbym kupować to kompletny z wtryskami a nie sam goły słupek co robi od razu większe koszty 1,5-2,5k za taki silnik. Do tego wiadomo płyny, filtry co daje już okrągłą sumkę. Chce sobie chłop odjąć roboty czy jest to uzasadnione żeby nie przekładać wtrysków z mojego starego 1.7 CDI?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Pęknięcie wału w 1.7 CDI W168
Wały nie pękają od tak sobie, musi być jakaś przyczyna, a jest nią zazwyczaj lejący wtrysk, lub chipowanie silnika. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Pęknięcie wału w 1.7 CDI W168
Chipa nie było, a co do przyczyny do pewnie wyjdzie coś przy rozbieraniu o ile w ogóle podejmę się takiej inwestycji w mojego w168.
Dzięki za odpowiedzi Panowie, jakby jeszcze znalazł się ktoś kto by miał pęknięty wał w tym silniku to chętnie usłyszę jak przebiegła naprawa/wymiana i ile ostatecznie takie grzebanie kosztowało. Zastanawiam się zwyczajnie czy to się kalkuluje a i przy kupnie silnika na dobrą sprawę nie wiadomo co się dostaje i ile to pojeździ jeszcze.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Pęknięcie wału w 1.7 CDI W168
Pewien tak ; chłop chce naciagnac na wydatki bo nikt nie chce naprawiać tego merca. Ja powiem tak to sa amatorzy lub nie kalkuluje im się ta robota bo długo trwa. Twojemu mechanikowu nie chce się wyciągać wtryskow i ustawiać rozrządu to pewne. Natomiast kupowanie silnika mija się z celem bo tam wszystko jest pewnie dobre tylko wał trzeba wymienić choć moim zdaniem to błędna diagnoza. Szkoda ze mieszkasz tak daleko za 500 zl bym ci to zrobił , skoro kreci rozrusznik top jak wał urwało przecież by się przyblokowal na wale korbowym. Trzeba sprawdzić inne sprawy. Był na kompie jakaś diagnoza? Silnik kompletny to ok 2 tys później przekladka drugie 2 tys to sie nie oplaca we francji za 4 tys to mozna juz gotowego po lifcie przywiezc, sam. W tamtym roku dalen 4200 zl za 2002 rok 170 cdi. Nie pchaj sie w wydatki bo nie warto!!
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Pęknięcie wału w 1.7 CDI W168
Merc już jeździ ale napiszę coś dla potomnych.
Mechanika zmieniłem na innego bo tamten nie chciał się podjąć wymiany gołego słupka a i wołał za wymianę kompletnego za dużo. Serwis mi ogarnął goły słupek za 750 a za wymianę mechanicy zawołali 1200. Oczywiście płyny, filtry i jeszcze inne [cenzura]ły tam wyszły przy okazji wymiany i 3 paczki wyszły.
Po rozebraniu faktycznie był wałek pęknięty, a przed rozebraniem a po wyciągnięciu silnika śruba na wale latała całkowicie. Wszystko przy 140k na blacie. Teraz już zrobiłem 2000km i narazie wszystko git. Jaka przyczyna pęknięcia starego wałka to się pewnie nigdy nie dowiem. To by było na tyle. Dzięki za wszystkie odpowiedzi Panowie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.