mercedes silnik V6 M112 pokrywy głowicy - leje się olej !!!
Witam
Nie wiem czy dobrze napisałem tytuł . Silnik m112 w tym konkretnym przypadku jest on w W163 (3,7) .No właśnie leje się .Mamy tam pokrywy głowic a na nich jakby drugie mini pokrywy (na pokrywach ) i tu właśnie mi się dosyć mocno poci . Zainteresowałem się tematem chciałem nabyć uszczelki ale okazuje się że w ASO takiej częsci nie ma i wychodzi na to że tam jest chyba silicon (co by wyjaśniało że cieknie a uszczelka główna niżej nie ) . Ponieważ V6 m112 to serce dosyć częste w różnych modelach więc pytam bo pewnie nie jednemu tam ciekło - czy są tam uszczelki czy mam to na dobry do tego silicon zrobić .A może nie tykać bo to jakaś większa afera i żeby np zdjąć te ,,małe dekle " i tak trzeba zdjąć całe główne pokrywy zaworów bo innaczei się nieda.
Re: ( Mercedes klasa ML ) mercedes silnik V6 M112 pokrywy głowicy - leje się olej !!!
Witam
Przepraszam, że odgrzewam stare zapytania, ale nieregularnie zaglądam no forum, a ten temat przerabiałem i chętnie podzieliłbym się informacjami.
Mam co prawda silnik m113 czyli v8, ale jest bliźniacza konstrukcja z m112 v6.
Mi znikało 0,5-0,8 l oleju na 1000km (czyli jak w wv tsi/tfsi )
Natomiast zauważyłem, że leje się głównie spod uszczelki pokrywy zaworów.
Wziąłem się więc za wymianę uszczelnień.
Kupiłem dobre niemieckie zamienniki (ok 100zł za komplet - 2szt) z perspektywy czasu kupiłbym jednak oryginały mercedesa - podobno są lepsze.
Zdjąłem dwie pokrywy zaworów, dokładnie wyczyściłem.
Dekielki "na dekielkach" to jest odma, mocowana na silikono-klej temperaturowy, kupiłem chyba z firmy dirka.
Całość trzeba dokładnie wyczyścić, odtłuścić i zamontować w odwrotnej kolejności do demontażu.
Na początku byłem zmartwiony, ponieważ po wymianie dalej coś się pociło, tak więc pomyślałem słabe uszczelki założyłem.
Ale chyba po upływie czasu wszystko lepiej się uszczelniło.
Zużycie oleju wyraźnie spadło, jak na silnik, który ma 285 tysięcy wygląda to nieźle.
W sumie to mógłbym zrobić jakiś tutorial w przyszłości.
Generalnie pocenie się i wycieki spod dekielków zaworów to jest z tego co wiem norma w silniku m113 i m112.
Dziwi mnie tylko, że poprzedni właściciel mówił, że przez 7 lat czyli przez cały okres użytkowania auta tyle oleju mu brało, a nie zainwestował 100zł w uszczelki.
To jest właśnie to, mechanicka amatorka, już nie jeden "kwiatek" znalazłem przy tym aucie, który świadczy o profesjonalizmie i uczciwości mechaników
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.