Mam problem, zalałem kluczyk kompotem no i go już szlag trafił i teraz pytanie: dorobienie kosztuje 600zł a wymiana stacyjki z kluczykiem to 150-200 zł.
Czy po wstawieniu nowej stacyjki z pilotem trzeba to jakoś programować? czy jest plug&play. No i czy przyciski w pilocie będą działać
Pozdrawiam serdecznie i liczę na szybką odpowiedź, auto jest uziemione
Trochę niejasno się wyrażasz jeżeli nową to tylko w serwisie ci zamontują sprzedać nie mogą. Takie komponenty przeciw kradzieżowe montuje się na miejscu. Stacyjkę programuje się takim kluczykiem serwisowym (pendrive). Używaną to już na różne sposoby w każdym bądź razie trzeba ją spersonalizować z modułem silnika i blokadą kierownicy. Chyba że kupisz sobie taki pakiet startowy: stacyjka kluczyk moduł silnika i blokadę kierownicy. Najlepiej i myślę że najtaniej jest naprawić stacyjkę i kluczyk. Do tych starych samochodów z układem FBS3 jest tego do oporu kluczyków i części zamiennych również do stacyjki. _________________ rklucz
(...) Do tych starych samochodów z układem FBS3 jest tego do oporu kluczyków i części zamiennych również do stacyjki.
nie działa mi jedynie kluczyk, wpadł do kompotu szukam najtańszego rozwiązania. Znalazłem stacyjki z kluczkami za 150 zł. Szukam po prostu najtańszego rozwiązania
Rozbierz go i spróbuj naprawić. Jak byś od razu wyjął baterie rozebrał umył w wodzie i wysuszył nie było by żadnego problemu. Na allegro jest dużo ogłoszeń odnośnie naprawy dorabiania tych kluczyków. Nowy w serwisie to koszt około 1400zł już w tej nowej metalowej obudowie. _________________ rklucz
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 11 Cze 2017, 13:00
Temat postu:
Re: Wymiana stacyjki w245
are92 napisał:
Znalazłem stacyjki z kluczkami za 150 zł.
Taka stacyjka za 150 zł. na pewno nie będzie działać po zamontowaniu. Potrzebne są dodatkowe operacje związane ze zgraniem kluczyka z blokadą kierownicy i sterownikiem silnika. I na pewno nie zrobisz tego w ASO, bo tego rodzaju "nieautoryzowane" operacje wykonują jedynie warsztaty zajmujące się elektroniką samochodową. A tutaj już zależy jakim kto jest fachowcem. Bo do uruchomienia auta wystarczy podstawowe zgranie podanych wyżej elementów. Jednak stacyjka FBS3 to jeden z głównych elementów elektronicznych pojazdu - łączy w sobie układy CAN, jest magazynem danych wyposażenia pojazdu i diagnostyki. Żeby całość działała praktycznie tak, jak fabryka przewidziała to potrzebna by było ingerencja w połaczenie stacyjki z prawie każdym sterownikiem pojazdu. Licz się więc z sytuacją, że po takiej naprawie będzie ci się wiecznie coś wyświetlać i auto będzie łapać jakieś wyimaginowane błędy - bo rzadko który warsztat bawi się w te naprawy solidnie.
Swoją drogą jakbyś trochę zadbał o kluczyk, to by do tej sytuacji nie doszło. Sprawna obudowa powinna zabezpieczyć elektronikę przed krótkim pobytem w kompocie. Widać obudowa jest popękana, a ty to zlekceważyłeś. Tak samo jak używanie samochodu z jednym kluczykiem. Ciekawe dlaczego takie przygody zdarzają się zawsze tym, którzy mają jeden kluczyk? A jak ktoś ma dwa, to może jeździć, i jeździć i nic się nie dzieje?
Potrzebuje pomocy ! Mercedes B klasa W 245 B 180 CDI rok 2008 po liftingu. 176 tyś. km.
U mnie jest taki pierwszy objaw z kluczykiem. Mam dwa kluczyki i oba sprawne. Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu w pozycję 1 lub 2 nie zawsze włączają (świecą) się kontrolki na liczniku, trzeba się wycofać- wyjąć kluczyk ze stacyjki i jeszcze raz w poz. 1 i 2 , wszystko działa (kontrolki się zapalają)- silnik odpala bez problemu. Drugi objaw: po skończeniu jazdy i wyjęciu kluczyka ze stacyjki, zamykamy drzwi i przy odchodzeniu od samochodu pilot nie chce zablokować drzwi samochodu, trzeba wrócić do samochodu jeszcze raz włożyć kluczyk w stacyjkę, przekręcić w pozycję nr 2 i wtedy wszystko działa nawet wielokrotnie. Czy to może być przyczyną styków w stacyjce czy blokady kierownicy.
Czy ktoś zna zasadę działania blokady kierownicy ? _________________ użytkownik mc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa B ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.