Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana wielorowkowego paska klinowego z trzema rolkami



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sebastian_Tybuszewski

Czytelnik



Dołączył: 13 Wrz 2017
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): TORUŃ
Posiadane auto: Mercedes, Klasa A, W168, 1.6
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Wrz 2017, 23:24
Temat postu:

Wymiana wielorowkowego paska klinowego z trzema rolkami


Witam
Chciałem się podzielić jak zabrać się do tego tematu.
Poczytałem trochę na forum i postanowiłem zrobić taki klucz jak pisali. pręt 40 cm. i z dwóch stron dospawałem oczko 13 i 17. Postanowiłem zrobić to z kanału niż opuszczać silnik.
Zdemontowałem osłonę i w ciągu kilkunastu minut odkręciłem po kolei rolki zaczynając od pierwszej najniższej.

Z przykręceniem to już było problem. Najwyżej znajdująca się rolka ciężko było z dostępem walczyłem 30 minut ponad i nic, rolkę założyłem - problem okazywał się ze śrubą. Postanowiłem odkręcić trzy długie śruby mocujące sprężarkę klimatyzacji i dwie kutrze śruby obok sprężarki znajdujące się po lewej stronie (trzeba mieć nasadkę torx damska).
To mi umożliwiło przesunięcie o kilka cm sprężarkę. Po tym rolki założyłem w 5 minut zaczynając od najwyższej. Założenie paska klinowe problemem nie było. Sprężarkę od klimy przykręciłem lekko. Pasek przewlekłem przez wszystkie rolki prócz sprężarkę klimatyzacji.
Po tym rolkę napinającą odciągnąłem w dół - duł klucza zablokowałem, żebym nie musiał go trzymać. Po tym nałożyłem na sprężarkę klimatyzacji pasek i odpuściłem klucz po woli. Skręciłem wszystko do kupy i sprawdziłem jeszcze raz ułożenie paska. Gdzieś na forum pisali że można to wykonać w 1h - jest to wykonalne. zajęło mi to 2h. Robiłem sam.

Dostęp jet przekichany bardzo dużo daje przesunięcie sprężarki od klimy, więcej miejsca. Przed poluzowaniem próbowałem prawą ręką lewą brak możliwości włożenia. U mnie był problem bo w prawej ręce mam problem z dwoma palcami nie mogę zginać. Po poluzowaniu bez problemu włożyłem lewą rękę.
Powrót do góry
2New

Debiutant



Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec
Posiadane auto: C169 A160CDI
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 08 Paź 2017, 22:05
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana wielorowkowego paska klinowego z trzema rolkami


Ja wymieniałem w W169 CDI. Sprężarka i alternator w dół - dostęp do rolek niemal idealny.

Problem jednak taki, że mi nowy pasek non stop piszczy. Wszystkie rolki nowe, rolka na alternatorze również nowa, wszystko na swoim miejscu, a pasek jęczy jak głupi. Dopiero jak się mocno nagrzeje, to przestaje. Pomysłu nie mam co może być powodem.
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla


MercedesE 200

27 900

2007r.

200 587 km

mazowieckie

MercedesGLC 250

143 900

2018r.

95 000 km

mazowieckie

MercedesCLS 350

199 900

2018r.

140 408 km

kujawsko-pomorskie

MercedesGLC 200

179 850

2020r.

59 900 km

wielkopolskie

MercedesA 250

67 700

2013r.

158 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System