A160, benzyna, w168, rocznik 2000, przebieg 150 tys km
W czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka poziomu oleju.
Okazało się, że przybywa oleju, a ubywa płynu chłodniczego i to bardzo szybko. Dodatkowo jestem pewien, że olej ma zapach benzyny.
Czy ktoś orientuje się jaki mniej więcej jest koszt naprawy takiej usterki i jakie części w takim przypadku należy wymienić?
Ponadto odkąd samochód był kupiony (ok pół roku temu) ma coś takiego, że przy otwieraniu wlewu paliwa bardzo, ale to bardzo intensywnie zasysa do środka powietrze. Wystarczy, żeby silnik chwile pochodził. Kilka razy byłem z tym u mechanika, ale nie umiał nic na to poradzić i kazał to zignorować.
Zastanawiam się czy może to mieć coś wspólnego z tą usterką.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Przybywa oleju, ubywa płynu chłodniczego
Na mój babski rozum to zapowietrzenie korka wlewu paliwa stąd to zasysanie powietrza.
Co do reszty to...hmmm uszczelka pod głowicą,pęknięty blok.
Chyba,że się mylę. _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Przybywa oleju, ubywa płynu chłodniczego
Tak jak Koleżanka wcześniej nadmieniła, uszczelka pod głowicą. Cena naprawy? To zależy od warsztatu. Nikt Ci tego na odległość nie powie.
Natomiast co do drugiego zagadnienia to poczytaj sobie ten temat;
http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=111558 _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Przybywa oleju, ubywa płynu chłodniczego
Dziękuję za odpowiedzi!
Co do ubywania płynu chłodniczego to jednak jeszcze nie jestem pewien!
Sądziłem, że szybko go ubywa jednak to przez sprawdzenie jak była inna temperatura, okazuje się, że on zmienia objętość w zależności od nagrzania silnika.
Było tak: w czasie jazdy zapaliła mi się kontrola poziomu oleju.
Mechanik stwierdził, że oleju z jakiegoś powodu przybyło i trochę go odlał. Na zbiorniczku narysował kreskę i kazał sprawdzać czy nie ubywa.
Jak po jakimś czasie sprawdziłem poziom był sporo pod kreską. Sądziłem, że tak dużo go ubyło ale jednak nie, bo jak silnik trochę pochodzi to go przybywa. Jak dłużej postoi to ubywa. Więc póki nie podniesie się poziom oleju znowu to ta kreska nic nie mówi.
Poza tym od oleju jakby czuć benzyną, druga hipoteza jest taka, że benzyna miesza się z olejem.
Natomiast zainteresował mnie ten temat dotyczący czujnika położenia wału korbowego....
Tyle tylko, że nigdy nie zdarzyło się, żeby samochód gasł. Albo żeby był jakikolwiek problem z rozruchem... Wszystko działa ok.
To zasysanie powietrza początkowo myślałem, że może chodzić o zmianę temperatury ale jednak nie. To tak jakby to podciśnienie wytwarzał jakiś układ samochodu.
Bo jest tak: otwieram wlew paliwa. Wciąga dużo powierza. Czyli ciśnienie się powinno wyrównać. Ale jeśli teraz zakręcę wlew, włączę silnik i on trochę pochodzi. To po chwili, po otwarciu wlewu znowu mocno zasysa... Czyli to jakiś układ w samochodzie wytwarza podciśnienie.
Im mniej benzyny w baku tym efekt zassania jest większy. Jak jest pełny bak to tylko troszeczkę powietrza wciąga. Jak bak jest pusty to wciąga kilka litrów powietrza, tak jakby ktoś głęboki oddech zrobił.
Wcześniej był jeszcze problem z zapachem benzyny w kabinie, ale znalazłem rozwiązanie w innym temacie. Winny okazał się być wężyk pod maską. Tylko co ciekawe jak pojawiał się zapach benzyny to nie było efektu wessania. Po naprawie wężyka problem z wessaniem nasilił się... Zupełnie tak jakby przez ten pęknięty wężyk wcześniej mogło dostawać się powietrze. A teraz już nie może...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.