Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 - automat szarpie przy redukcji biegów


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brutikon

Czytelnik



Dołączył: 29 Lip 2017
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie
Posiadane auto: Mercedes w168
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 29 Lip 2017, 07:58
Temat postu:

w168 - automat szarpie przy redukcji biegów


Witam kolegów,

zarejestrowałem się na forum, ponieważ mam problem z Mercedesem a-klasa w168 w automacie. Sprawa wygląda następująco. Wszystko chodzi fajnie oprócz jednego mankamentu. Podczas zwalniania np: w korku albo dojeżdżania do świateł skrzynia moment przed zatrzymaniem samochodu szarpie (robi takiego lekkiego kangura). Dzieje się tak tylko jeżeli hamowanie jest bardzo powolne i jednostajne. Jeżeli hamuje dynamicznie to nie ma tego szarpnięcia. Innych objawów nie ma, dzieje się to tylko przy redukcji z 2 na 1. Podczas ruszania nie ma tego problemu. Wczoraj mechanik wymienił olej ale niestety nie ma poprawy. Nie ma też różnicy czy samochód jest rozgrzany czy zimny.

będę wdzięczny za jakąś wskazówkę co to może być.

Pozdrawiam
Powrót do góry
serwan

Debiutant



Dołączył: 29 Paź 2017
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: A190, W168
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 06 Lis 2017, 00:38
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 - automat szarpie przy redukcji biegów


mam dokładnie to samo Smile i też szukam porady; obawiam się jednak że forum istnieje już tylko trochę siłą rozpędu, nie wiem czy tu się uda ją znaleźć - ale jakbyś miał jakieś detale, podziel się proszę

edit: u mnie problem się dał zauważyć po problemach z akumulatorem rozładowany w nocy) i wymianie na nowy; czytałem w międzyczasie o adaptacji skrzyni po odłączeniu prądu, mam cichą i naiwną nadzieje ze to będzie to Smile

pozdrawiam
serwan
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4911
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 139/6
Wysłany: Pon 06 Lis 2017, 22:20
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 - automat szarpie przy redukcji biegów


Nie wiem o co chodzi z tą siłą rozpędu, jestem tutaj dość długo, ale niestety problemy z automatem w w168 były już opisane od deski do deski. Wiem, że nie każdemu chce się czytać całe forum i szukać po wszystkich postach, łatwiej napisać o pomoc, ale muszę powiedzieć na swoją obronę że odpisywałem już setki razy na ten sam problem, i nie raz nie sto zwraca się uwagę żeby używać przycisku szukaj. Nowi na forum też wpadają napiszą posta i czekają, kto im naprawi auto. Niestety nie zawsze jest magiczny sposób "przekręć kluczyk dwa razy, naciśnij stop trzy razy i pomachaj lewarkiem biegów" - to jest reset serwisowy itp Very Happy Czasami trzeba poszukać specjalisty i do niego jechać.

Co do tematu to przyczyn tego może być kilka, sterownik skrzyni biegów, nieszczelne zawory na hydraulice, w najlepszym przypadku olej.
_________________
\'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
tomek_wawa

Debiutant



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa
Posiadane auto: W168 1.7 CDI Automat 99 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 29 Sty 2018, 01:46
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 - automat szarpie przy redukcji biegów


Szanowny kolego holloww,
Wiem, że trzeba używać szukajki itd Wink również każdemu to zalecam ale miałem ten sam problem co kolega i w dalszym ciągu nie mam rozwiązania. Link do wątku: http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=235021

Aktualnie wygląda tak, że skrzynie mam wyjętą ponieważ wywaliło uszczelniasz na wałku od skrzyni przy konwerterze.
Teraz mam dylemat moimi przypuszczeniami co do wibracji przy redukcji biegów i opinii warsztatu z którym rozmawiałem było źle wykonana regeneracji konwertera. Przez co jest za duże ciśnienie skrzyni i to powoduje złą pracę sterownika skrzyni. Teoretycznie mogę przychylić się do tego ponieważ wywaliło ten uszczelniacz.

Masz kolego jakiś inny pomysł? Wibracje są przy redukcji z 4-3 i 3-2. Bieg trzyma do niskich obrotów i dopiero odpuszcza.
Powrót do góry
BrunoJ

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: A170 Elegance, 2009, noPB, automat; A160 Elegance, 2001, noPB, automat
Piwa: 3/3
Wysłany: Sob 31 Mar 2018, 20:26
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 - automat szarpie przy redukcji biegów


Dopiszę sie do wątku, ponieważ i mnie dopadło, w pobobnym stylu.
Objawy: przy schodzeniu z 2 na 1 auto potrafi mocno szarpnąć do przodu, przede wszystkim przy łagodnym dohamowaniu, przy mocniejszym naduszeniu hamulca efekt jest mniejszy lub nie występuje (być może hamulec po prostu 'trzyma' auto i szarpnięcia nie czuć). Dodatkowo, przy ruszaniu z pierwszego biegu, auto potrafi nie mieć mocy -brak samodzielnego toczenia, pomaga przegazowanie, ale wtedy często również jest szarpnięcie, jakby bieg bardzo gwałtownie wskoczył. Żona miała też przypadek, że auto po prostu nie ruszyły spod świateł, pomogło dopiero zgaszenie silnika i ponowne odpalenie. Wygląda że sytuacja stale się pogarsza i za chwile auto zostanie unieruchomione.

Auto wcześniej miało już naprawiany sterownik skrzyni (brak komunikacji CAN), a niedawno również drążek zmiany biegów.
Dwie dodatkowe okoliczności - które wydają sie miec związek:
Auto od dawna ma problem z kontrolką silnika, błędy P0170 i P0134 (zbyt bogata mieszanka, sonda lambda). Błąd P0170 jest chwilowy, wyskakuje przy schodzeniu z obrotów, po iluśkrotnym powtórzeniu zapala się na stałe. Po skasowaniu jest kilka dni dobrze aż do kolejnego zapalenia się lampki. Przepływomierz sprawdzony i wydaje się ok, sonda lambda wymieniona na nową. Ciekawostką jest fakt, że gdy temperatury są ujemne, to bład nie występuje, gdy temperatura się podniesie to bład pojawia się od nowa. Niestety, żaden mechanik nie próbował nawet podjąc tropu, poza kasowaniem lampki, nigdy nie dostałem też żadnych sensownych sugestii tutaj na forum, mimo ze problem opisywałem.

Chwilę przed wystąpieniem objawów ze skrzynią zaczął hałasować, a potem zatarł sie napinacz i aku zostało wyładowane do zera. Bateria została odłaczona na 3 dni i solidnie naładowana, po czym auto trafiło do naprawy (rolki alternatora, napinacz, pasek). Dodatkowo standarwodo czyszczenie błędów, bez podłaczania do SD (mechanik nie-MB). Akurat trafiło że było kilka tygodni poniżej zera, więc opisany wyzej bład silnika nie zapalił sie dośc długo. Naprawdopodobniej kombinacja długiego odpięcia aku spowodowały że skrzynia przeszła jakąs autoadaptację, bo przez te kilka tygodni działała jak nigdy wcześniej - biegi zmieniała przy zauważalnie niższych obrotach i bardzo płynnie w obie strony. Gdy po kilku tygodniach temperatura zewnętrzna się podniosła, wyskoczył bład silnika - i natychmiast zmieniła się praca skrzyni! Skrzynia zaczęła zmieniać biegi przy wyższych obrotach i bardziej topornie. Tak jak to miało miejsce wcześniej przed całą tą historią. Później, w ciągu zaledwie kilku kolejnych dni zaczęły pojawiać sie w/w objawy, najpierw szarpanie przy schodzeniu 2->1, a póżniej dodatkowo również problemy z toczeniem/ruszaniem na 1. Tych objawów nie bylo nigdy wcześniej.

Jak rozumiem przejsćie silnika w stan awaryjnu po zapaleniu kontrolki, powoduje równiez wymuszenie innej pracy skrzyni? Wcześniej skrzynia działała bez zauważalnych zmian bez względu na to czy kontrolka sie w danej chwili świeciła czy tez nie. Teraz pierwszy raz skrzynia pracowała naprawde ładnie i jednocześniej pierwszy raz bardzo odczuwalna była zmiana tej pracy na to co wcześniej uważałem za normalne.
Dodatkowo pojawia się "wątek" wyładowanego akumulatora, który jest wspomniany we wcześniejszym poście.

Niestety odbiłem sie od dwóch mercedesowych mechaników, jeden na hasło skrzynia od razu powiedział "nie naprawiam" (mimo że wcześniej u niego rozbierałem/składałem skrzynię, gdy naprawiany był moduł sterownika), a drugi, który ma opinie że robi automaty spuścił mnie filozoficzną gadką, że tego się nie da naprawić, bo to pewnie problem z płytą hydrauliczną i nikt mi tego nie zrobi, szkoda kasy na próbowanie, zajeżdzic i wywalić. Może i ma chłop rację, ale jakoś mało technicznie to zabrzmiało Wink

Akurat pozwoliłem sobie przeczytać chyba całe forum, od deski do deski, i wprawdzie temat problem z automatem (podobnie jak z P0170) był poruszany faktycznie wiele razy, to precyzyjnych wskazówek jest niewiele/wcale. Wizyta u specjalisty jest oczywiście dobrym rozwiązaniem, tylko że wyglada jak wyżej - specialistom nie chce się kiwnąc palcem, być może dlatego że faktycznie problem jest mglisty i mozna się narobić i nic nie naprawić. Ale byc może również dlatego że na placu czeka kolejka ML/E/S/SLK/... i klienta z A-klasą można spuścić na drzewo.

Wiem że ciężko jest diagnozować cokolwiek przez internet, bez obejrzenia auta i podpięcia do komputera. Ale ewentualna podpowiedź choćby w tym w jakiej kolejności diagnozować, czy eliminować czynniki, pozwoliłaby precyzyjniej nakierować lokalnego specjalistę, który na hasło "skrzynia działa niepoprawnie" ucieka, a może na hasło "najprawdopodobniej trzeba wymienić elektrozawór" będzie bardziej chętny.

Odnośnie "siły rozpędu" to pewnie nie tylko ja mam porównanie do forum innych marek, gdzie dynamika forum jest stanowczo inna.

Również będę wdzięczny za podpowiedzi, jak również wskazanie kto w kuj-pom jest w stanie zając sie opisanymi problemami, bo jestem w kropce - że tak kolokwialnie napiszę - mam kasę na naprawdę, a nikt nie chce jej wziąć Wink
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Sob 31 Mar 2018, 20:26
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
serwan

Debiutant



Dołączył: 29 Paź 2017
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: A190, W168
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 31 Mar 2018, 21:30
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 - automat szarpie przy redukcji biegów


hej,

cieszę się że nie tylko ja mam własne zdanie co do dynamiki forum Smile tudzież precyzji i jednoznaczności wskazówek vs 'znajdź sobie bo było' Smile też nie znalazłem bliźniaczego wątku z trafnymi wskazówkami, stąd może ten się w przyszłości komuś przyda.

przed napisaniem swojej wiadomości status był:
- kupiłem auto o którym wiedziałem że nie miało jedynki, i miało remont w żurominku, w serwisie robiącym automaty
- miało objawy o których pisałem; nie jakieś radykalnie bolące czy przerażające, ot ciekawość czy inni też tak mają
- dodam że przed zakupem obejrzałem 5-8 sztuk aklasy z automatem (wymóg zony), a na co dzień jeżdźę eklasą z automatem - i o ile w eklasie automat to bajka, o tyle aklasy wszystkie którymi jeździłem miały skrzynie 'narowiste' w porównaniu z eklasą; uznałem że może ten typ tak ma

po napisaniu wiadomości:
- byłem na przeglądzie; poprosiłem swojego mechanika (zaufany człowiek, od lat mi robi auta) o wymianę m.in. oleju w skrzyni; dzwoni do mnie, mówi że kłopot - na magnesie w misce znalazł okruchy - 7 sztuk mniejszych i większych kawałków metalu, z czego jeden ewidentnie był fragmentem gładzi zęba przekładni, a jeden to (jak usłyszałem, sam bym nie rozpoznał) to fragment jakiejś sprężynki
- w efekcie zażądałem od sprzedającego gwarancji na usługę naprawy skrzyni której przy zakupie mi nie dał (..panie,
znajdę i podrzucę..)
- zadzwoniłem tez do żurominka - facet jak usłyszał że nie mam gwarancji bo poprzednik mi jej nie dał mnie spławil mówiąc że '..on nie pamięta, niech poprzednik się odezwie..'
- zrobiłem opeer sprzedającemu, on zadzwonił do zurominka, dał znać żeby też jeszcze raz tam przekręcił, zadzwoniłem, żurominek zaprosił na oględziny, pojechałem
- zgodnie z oczekiwaniami po oględzinach usłyszałem że wszystko jest ok, okruchy musiały zostać po poprzedniej naprawie, w skrzyni był robiony kosz sprzęgłowy (zaskoczyło mnie że był tam fragment zęba, ale może..)
- w efekcie mam świadomość że złe opinie o żurominku jakie się trafiają w sieci mogą być prawdziwe, mam jeszcze ~pół roku gwarancji, zobaczymy.. Smile

i w efekcie - 'moje' objawy mogą wynikać nie tylko ze zużycia skrzyni, a z nienajlepszej naprawy, stąd niekoniecznie będą miarodajne; opisując szczegółowo co do mnie skrzynia mówi, a czego nie mam w eklasie z automatem:

1) wrzucenie D powoduje (szczególnie na zimnym silniku) dosyć wyraźnie wyczuwalne szarpnięcie auta do przodu; co ważne - pozostałe aklasy które oglądałem miały podobnie
2) wsteczny - jak wyżej
3) pod okienkiem w mcdonaldzie Smile i w podobnych okolicznościach słychać brzęczenie (N->D, czasami nawet bez zmiany biegu); żurominek powiedział że to elektrozawory i to nie do niego (słaby remont jeżeli coś hałasuje a remontujący się nie poczuwa - no ale nie wiem jaki zakres naprawy uzgodnił sprzedający..)
4) od czasu do czasu, przy powolnym dohamowywaniu na świałtach, przy zmianie 2->1 jest kangurek; nie zawsze, czasami silniejszy a czasami słabszy, nie zdarzyło się żeby był niebezpieczny dla otoczenia czy żeby np. telefon spadł z deski przez to szarpnięcie - ale się pojawia
5) najbardziej niepokojące - raz się żonie zdarzyło że auto jej zgasło; tak jak zdarza się kangurek jak wyżej, tak raz (z opowieści, nie jechałem z nią wtedy) zdarzyło się tak że zamiast szarpnięcia przy zmianie 2->1 zgasł (przy zmianie 2>1) silnik; musiała kluczyk na zero, skrzynię na P, start, D i pojechała dalej.
6) na przeglądzie o którym pisałem wyżej mechanik wlał z powrotem olej który wcześniej zlał ze skrzyni (nie ma sensu zmieniać na nowy i płacić jeżeli - potencjalnie - skrzynia będzie robiona); po wizycie w żurominku i 'wszystko jest ok' pojechałem do serwisu znów, zmienić ostatecznie ten olej; w misce nie było żadnych nowych okruchów Smile mechanik zatrzymał auto na cały dzień, i oddając je powiedział że objawów złych nie widzi, nic by go nie zaniepokoiło gdyby nie widział tych okruchów; na pytanie czy ktoś przy remoncie skrzyni mógł je przeoczyć pokręcił głową i bąknął że nie wyobraża sobie takiego przeoczenia

czyli obecnie trochę korzystam z gwarancji; za ~3 miesiące zobaczymy jak auto sobie radzi i jedno z dwóch - albo uznam że jest ok, albo zacznę wojenkę z serwisem o naprawę gwarancyjną.. Smile oczywiście jeżeli ktoś mnie uspokoi i powie że brzęczenie o którym pisałem to norma i tak ma być, oraz że kangurki się zdarzają i się nie przejmować bo ten typ tak ma - tylko mi się humor poprawi Smile

pozdrawiam
serwan
Powrót do góry
BrunoJ

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: A170 Elegance, 2009, noPB, automat; A160 Elegance, 2001, noPB, automat
Piwa: 3/3
Wysłany: Pon 02 Kwi 2018, 14:39
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 - automat szarpie przy redukcji biegów


To szarpanie przy wrzucaniu D i R nie jest prawidłowe, u mnie tez było jak kupowałem. Gdy padł sterownik skrzyni (brak komunikacji z can, znikała literka na wyswietlaczu) to od czasu naprawy D i R wchodziły bez najmniejszego drgnienia. A po ostatnim kilkudniowym odpieciu od prądu skrzynia - jak pisałem - zaczęła zmieniać biegi dużo niżej, żadnego przeciągania, rzekłbym idealnie, jak powinna pracować skrzynia. W momencie gdy teraz zaczyna się szarpanie 2->1 powróciło również delikatne szarpanie przy wrzucaniu D i R. W moim przypadku auto najczęściej na zimnym jeździ w miarę dobrze a jak się rozgrzeje to zaczyna się szarpanie. Gdyby było odwrotnie to pasowałoby ze mało oleju...
Jeszcze jedna rzecz. Jak skrzynia przechodzi w awarie (F) to również bardzo szarpie przy wsrzycianiu D i R (brak synchronizacji?). Stad nasuwa się jednak podejrzenie ze problem jest natury elektrycznej, aż by się prosiło podmienić sterownik skrzyni na jakiś sprawdzony, tylko gdzie. Namierzyle w okolicy gościa który sprzedaje:naprawia sterowniki, przepływomierze itp (Gniewkowo k/Torunia, może ktoś zna). Będę się próbował dogadać czy by nie grzebneli w aucie, chocia nie mam przekonania ze tam jest warsztat, raczej rozbieralnia anglikow i ewentualnie naprawa samych modułów. Ale na razie lepszego pomysłu nie mam. Poza zmiana auta oczywiście, ale znalezienie nowszej a klasy ~2010 z pewna historia i w wymaganej konfiguracji (benzyna, automat, 4 drzwi, pdc i nie-czarny:-) na razie nie zakończył się powodzeniem.
Powrót do góry
gadu-gadu
BrunoJ

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: A170 Elegance, 2009, noPB, automat; A160 Elegance, 2001, noPB, automat
Piwa: 3/3
Wysłany: Wto 03 Kwi 2018, 16:21
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 - automat szarpie przy redukcji biegów


Objechałem dzis kilka miejsc i podzwoniłem po kilku kolejnych. W moim przypadku - szarpanie 2->1 i zanikanie 1go biegu po nagrzaniu silnika - zostało przez kilka niezależnych osób 'zdiagnozowane' jako znana przypadłość skrzyni, czyli kosz piewrszego biegu.
Szacunkowe koszty naprawy (oczywiście dokładne mogą być znane tylko po rozbebeszeniu auta) to ok 3,5tys w najtanszym miejscu, przy założeniu że nic innego nie będzie robione, po 5tys+ w innym, z bogatą listą tego co przy takiej naprawie powinno zostac zobione. Dostałem też propozycję "na raty" czyli jak przywiezie pan skrzynie to wymienimy kosz po taniości. Ale mam wrażenie że takie historie nie kończą sie dobrze Wink
Ewentualnie jest jeszcze opcja przełożenia skrzyni z innego auta (z uzyciem swojej elektroniki(?)), ale zakup skrzyni plus koszt jej montażu też nie wychodzi taniej niż 3k. Oczywiście przy założeniu że robię to w warsztacie, ale w moim przypadku nie mam innej możliwości.

Gdyby udało sie kupić na już nowsze auto, to najchętniej bym tego nie ruszał i sprzedał jak stoi, kosztowo pewnie na jedno by wyszło, ale przynajmniej nie musiałbym sie wozić z warsztatami. Ale skończy sie pewnie jednak naprawą. Jedyne czego sie obawiam, to że wybiorę opcję tanszą, za 3.5k, a potem i tak się dowiem że doszły inne rzeczy i trzeba dać 5-kę. heh...
Wesołego po-Świętach Wink
Powrót do góry
gadu-gadu
BrunoJ

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: A170 Elegance, 2009, noPB, automat; A160 Elegance, 2001, noPB, automat
Piwa: 3/3
Wysłany: Sro 04 Kwi 2018, 19:03
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 - automat szarpie przy redukcji biegów


To monologu część dalsza. Dziś dostałem sugestię że problemy z tym pierwszym biegiem wcale nie muszą wynikać z uszkodzenia kosza i że słabe napięcie/wydojenie akumulatora może być wprost przyczyną problemów. Niestety nie dostałem żadnych konkretniejszych szczegółów, auto pójdzie do sprawdzenia i wtedy ewentualnie będę wiedział więcej.

Co do dynamiki, to w pełni szanuję to że koledzy jak hollow w miarę regularnie odpisują, nawet jeśli odsyłają do szukajki na forum. Problemem jest to że np w temacie skrzyni, po wpisaniu "kosz pierwszego biegu" dostałem kilkanaście stron wątków, gdzie może 2-3 jakoś tematycznie zahaczały, a reszta była obok, ktoś gdzieś napisał, że kiedyś mu padło itp.
Brakuje jakiegoś podsumowania, przyklejonego postu "najczęstrze awarie skrzyni biegów", gdzie pewne powtarzające się objawy, ich przyczyny i potencjalne rozwiązania byłyby zebrane w jednym miejscu.
Przecież na koniec i tak stanowcza większość czytających oddaje auto do speca i samemu tego nie naprawia. Więc nie jest to żadne zdradzanie tajemnej wiedzy. Ale np jeśli faktycznie problemy z prądem mogą byc przyczyna jakichs kłopotów ze skrzynią, to byłoby fajnie wiedzieć wcześniej, a nie po fakcie Wink

Zdaję też sobie sprawę, że każdy ma troche inny przypadek, więc takie ogólne podsumowanie zawsze będzie miało pewien margines błędu.

Jeśli to pomoże to przygotuję taki post zbiorczy na temat skrzyni. Byłoby jednak fajnie żeby ktoś to przejrzał fachowym okiem, żeby wyłapać grube błędy i post miał jakąś wartośc merytoryczną.
Powrót do góry
gadu-gadu
serwan

Debiutant



Dołączył: 29 Paź 2017
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: A190, W168
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Kwi 2018, 15:57
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 - automat szarpie przy redukcji biegów


to jeżeli uda Ci się naprawić skrzynie i będziesz zadowolony z warsztatu - daj znać gdzie/który, nie wykluczam że też skorzystam w przyszłości Smile
Powrót do góry
BrunoJ

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: A170 Elegance, 2009, noPB, automat; A160 Elegance, 2001, noPB, automat
Piwa: 3/3
Wysłany: Czw 05 Kwi 2018, 20:39
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 - automat szarpie przy redukcji biegów


Jestem wstępnie umówiony na przyszły tydzień, żeby wstawić auto i w kilka dni powinni zrobić. Przy czym dopiero jak sami pomacają to postawią diagnozę i okaże się jak zaboli.
Powrót do góry
gadu-gadu
BrunoJ

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: A170 Elegance, 2009, noPB, automat; A160 Elegance, 2001, noPB, automat
Piwa: 3/3
Wysłany: Sob 26 Maj 2018, 12:55
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 - automat szarpie przy redukcji biegów


Nie napisałem wcześniej. Spec od skrzyni pokatował auto i stwierdził że mechanicznie skrzynia jest ok, nic z pierwszym biegiem. Generalnie to szapranie raz jest raz nie ma. Ostatecznie wiec niczego nie naprawiał. Przyczepił sie natomiast do świecącej kontrolki silnika, sugerując że ewentualne problemy z komputerem silnika (typu przeplywomierz czy cokolwiek innego) automatycznie wplywają na sterowanie skrzyni. Więc w pierwszej kolejności zlikwidować inne błędy i dopiero wtedy patrzeć jak chodzi skrzynia.
Tak więc problem nierozwiązany, przy najbliższej jak uda mi się wydłubać sterownik silnika to dam go do naprawy i zobaczymy wtedy.
Przy okazji - pojezdzilem niedawno kilkaset km nową insignia z automatem, i tam przy delikatnym hamowaniu tez potrafiło lekko szarpnąć na jedynce, tutaj wprost bym to wiązał z tym że hamulec był za delikanie naduszony i auto probowalo jechać dalej. Co nie zmienia że nie spotkałem tego w innych autach z automatem którymi jezdziłem (auta z wypożyczalni, zazwyczaj nowawe).
Powrót do góry
gadu-gadu
brutikon

Czytelnik



Dołączył: 29 Lip 2017
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie
Posiadane auto: Mercedes w168
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Lip 2018, 09:38
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 - automat szarpie przy redukcji biegów


od pierwszego posta minął prawie rok, szczerze nic nie robiłem ze skrzynią bo mechanicy spławiają. U mnie również na zimnym silniku jest wszystko ok. Sytuacja się nie pogorszyła, w związku z tym jeżdżę i zobaczę co będzie dalej. Samochód warty 5 tys. a naprawy rzędu 3-5 tys. - dramat.

U mnie plusem jest, że żadne błędy nie wyskakują.
Powrót do góry
BrunoJ

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: A170 Elegance, 2009, noPB, automat; A160 Elegance, 2001, noPB, automat
Piwa: 3/3
Wysłany: Wto 24 Lip 2018, 22:32
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 - automat szarpie przy redukcji biegów


U mnie również bez zmian, auto rozsupyje się elektrycznie, naprawiałem już pokrętło świateł, teraz właśnie rozleciał się przełącznik świateł pod kierownicą. Do tego któregoś razu auto zaświeciło nagle wszystkie kontrolki, a po zgaszeniu silnika już nie uruchomiło się - martwy rozrusznik. POnieważ termin do mechanika dwa tygodnie, więc wysłałem w końcu komputer z przepływomierzem do sprawdzenia i po naprawie wreszcie auto nie daje żadnych błędów. Co ciekawe po złożeniu do kupy rozrusznik zagadał jakby nigdy nie miał problemów i nie bardzo wiem o co chodziło. Na wszelki wypadek - skoro i tak musze rozbierać kierownicę zeby wymienić przełącznik od świateł, to wymienię również kostkę stacyjki, bo jest podejrzenie że to mogła być jej wina (ale czemu się samo naprawiło?)

Temat skrzyni bez postępu, cały czas jest mniejsze lub większe szarpnięcie przy zmianie D/R, przy powolnym manewrowaniu słychać "bzyczenie", kiedyś po chwili się wyłączało, a teraz potrafi być cąły czas przy toczeniu auta. Oraz wystepuje omawiane w tytule wątku szarpnięcie przy dohamowaniu. Sama zmiana biegów góra/dół jest plynna, bez szarpnięć i przeciągnięć. Niestety również już u kolejnego mechanika usłyszałem "nie będę sie więcej zajmował skrzynią, tego się nie da naprawić". Wprawdzie nadzieja umiera ostatnia, ale nie jest dobrze... Wink

Autem da się jeżdzić, ale nie jest to w pełni komfortowe, i coś z tą skrzynią nie jest ok. Coś, co w najmniej spodziewanym momencie znowu unieruchomi auto.

Ostatni rok auto dało w kość, zarówno finansowo (bardziej w sensie włożonych pieniędzy do wartości auta) jak i uzytkowo, ponieważ w zasadzie w dowolnym momencie potrafiło sie zbiesić.

Gdyby udało sie tę skrzynie okiełznać, to auto powinno jeszcze trochę posłużyć, szczególnie że chyba wszystkie newralgicznie rzeczy, w tym większośc psującej sie elektroniki została już naprawiona.
Ze skrzynią mam teoretycznie jeszcze jedną opcję, czyli wcześniej wspominany specu od skrzyń, który proponował, wymianę zaworów, które moga odpowiadać za to szarpanie. Ale nawet specu tak trochę bez przekonania to mówił, mechanicy którzy odmówili dłubania przy skrzyni też przecież umieją zawory wymienić. Więc mam wrażenie że to takie troche macania czy przez przypadek nie uda sie trafić. Za moje pieniądze oczywiście. W tej sytuacji postawa "nie będe naprawiał" wydaje sie nawet uczciwsza....

Tyle ze u mnie ten temat aktualnie schodzi na dalszy plan, ponieważ w najbliższych dniach pod domem zawita W169, któremu dużo dalej do pelnoletności niż obecnemu W168 Wink Jest więc nadzieja że przez jakiś czas nie będzie się rozpadać sam z siebie....
Powrót do góry
gadu-gadu
codec

Debiutant



Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Darłowo
Posiadane auto: Vaneo 1.9 / 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Sie 2018, 23:50
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 - automat szarpie przy redukcji biegów


Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Vaneo W414 z silnikiem 1.9 benzyna z automatyczną skrzynią biegów. Kupiłem auto z uszkodzoną skrzynią. Początkowo jeździła tylko na 1-2, R wchodził bez problemu. Później zaczęła rozłączać napęd, aktualnie szarpie przy wrzucaniu D oraz R. Postanowiłem ją zdemontować i naprawić we własnym zakresie.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu


MercedesA 160

12 900

2006r.

290 100 km

mazowieckie

MercedesA 180

73 900

2016r.

148 000 km

wielkopolskie

MercedesE 220

27 000

2008r.

209 000 km

lubelskie

MercedesR 350

69 700

2012r.

260 000 km

mazowieckie

MercedesE 250

68 900

2013r.

245 000 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System