Witajcie. Mam mercedesa slk r170 2.0 1998. Dach otwiera się i zamyka bez problemu tylko gdy samochód jest na słońcu. Gdy tylko temperatura spadnie np. wieczorem będzie problem ze złożeniem i rozlozeniem. Gdy jest ciepło można składać i rozkładać bez problemu. Pomóżcie. Samochód bardzo mi się podoba ale ten problem wkurza. Od razu powiem, że nie jest to krancowka od klapy bagażnika, była wymontowana i sprawdzona. Może dodam, że czasami gdy jest zimno też zadziała, ale to chybił-trafił. Będę wdzięczny za pomoc. Słyszałem, że to mogą być linki, ale nie wiem gdzie jest regulacja. W aucie wszystko wygląda jak nowe, nie jest zmęczony życiem. Pozdrawiam i czekam.
Re: ( Mercedes klasa SLK ) Dach otwiera się tylko w pogodny dzień.
Zdajesz sobie sprawę że to może być kilkanaście przyczyn ?
Dlatego proponuję diagnostyke za 10 zł opisaną przez innego forumowicza
(10 pln to koszta kabli,cyny i złączek do podłaczenia)
• W prosty sposob bez uzycia star diagnosis mozna sprawdzic dzialanie dachu poprzez modul n10-3 ktory znajduje sie w skrzynce komputera (tam gdzie diagnostyczne gniazdo 38-pinowe), n10-3 to modul taki podluzny i z roznymi pinami (rozpiska) koresponduja krancowki dachu;
• Voltomierz ustawić na 20V mase woltomierza podłączyć pod pin 43 (gruby brazowy przewód), a czerwony pod wybrany pin krańcówki, rozpiska krańcówek poniżej, jeżeli na woltomierzu jest prąd ok. 12V tzn. że krańcówka jest nie aktywna (przy zamkniętym dachu krańcówka 9 i 11 powinna pokazywać prąd, reszta powinna wskazywać 0V, jeżeli nie zaciągniemy rolety w bagażniku to na pinie 54 czyli krańcówka nr 10 wskaże prąd, jeśli zaciągniemy rolete powinna wskazać 0V), jeżeli gdzieś coś się nie zgadza to wtedy sprawdza się krańcowke ale na rezystancje, jeżeli ustawimy woltomierza na pomiar rezystancji to przy wylaczonej krancowce wskaze 1 (jeden) a jak ją wcisniemy wskaże 0 (zero) i to sprawdzamy przy krańcówce a pozniej po wcisnieciu na przewodach laczacych i cala instalacje do modulu n10-3, bo gdzies moze byc przerwa w instalacji najczesciej na ruchomych czesciach w dachu lub bagazniku.;
• Dodatkowo warto sprawdzic wszystkie masy czyli dwie w bagazniku po lewej i prawej stornie i jedna pod fotelem pasazera i na samym pinie 43 czyli woltomierz ustawiamy na rezystancje i czerwony przewod woltomierza do pinu 43 a czarny do minusa na akumulatorze i powinno wskazac 0 (zero).
Ten moduł gdzie należy się wpinać znajduje się w tym miejscu:
I jeszcze taka uwaga:
WAŻNE: Dodatkowo są linki, które luzują zaczepy
- (2 w bagażniku po lewej i prawej stronie podłączone do siłowników);
- 2 w dachu które luzują małe zaczepy dachu, podłączone do mechanizmu głównego;
Jak one nie „puszczą” to się nie otworzy.
Reguluje się je tak samo jak linki w rowerze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.