Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 09 Lip 2008, 11:45
Temat postu:
kolektor ssący - czyszczenie
Ostatnio sprawdzałem połaczenia na przewodach i odkręciłem wąż od zaworu upustowego - było tam strasznie dużo mokrego syfu więc odkręciłem zawór upustowy - był nieżle zaklejony mazią sadzy z olejem - jak się włoży palce do kolektora ssącego jest to samo ( czyżby turbina waliła olejem - z tyłu nic nie kopci ani nie dymi na siwo)
Cały kolektor jest zasyfiony - czy ktoś to czyścił - i czym ( benzyna extakcyjna - nafta czy nitro - czym najlepiej ) i czy przypadkiem taki sam syf nie znajduje się w interkulerze - bo tam jeszcze nie zaglądałem
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 31 Lip 2008, 07:20
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) kolektor ssący - czyszczenie
powietrze zasysane przechodzi przez filtr powietrza - przepływomierz - kierowane jest na turbinę - idzie w dół na intercoller- później gumowym wężem do góry ( jest tam zabudowany czujnik temperatury powietrza ) - na zawór upustowy ciśnienia doładawania i do kolektora ssącego -
Ale jak tego nie widzisz po otwarciu maski to znaczy że kompletnie nie masz pojęcia o budowie samochodu i lepiej nie ruszaj niczego sam tylko jedź do mechanika bo coś nachrzanisz
Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: volkswagen Polo 1,4TDI 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 31 Lip 2008, 17:06
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) kolektor ssący - czyszczenie
Przyznaje sie jestem ZIELONY w innych autach troche rzeczy widac a a-kl jest tak ciasno ze nawet w/g instrukcji kogos z forum i tak nic sam chyba nie zrobie .Mimo wszystko jestescie [jako znający sie na tym autku ]bardzo przydatni bo wiedząc coś o awariach od Was nie damy sie kroić mechaniorom DZIEKI
Miałem coś takiego nie sety kupiłem MB 168 z uszkodzoną turbiną , mój mechanik rozebrał tak jak Ty dolot i wszystko wyczyścił (tylko o intel coolerze mi nie mówił :/ ) ten syf to prawdopodobnie wynik nieszczelności łożysk ślizgowych turbiny więc przy okazji wysłał ją do regeneracji, a to oznacza -700zł, oby dla ciebie nie.
pzdr.
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): L. Ś. Posiadane auto: Mercedes-Benz A170
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 06 Paź 2010, 13:24
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) kolektor ssący - czyszczenie
P. miniut ten zawór upustowy za intercoolerem to nie zawór upustowy, a zawór recyrkulacji spalin... częściowo zawraca spaliny do kolektora dolotowego. Spaliny + olej z turbiny to wlasnie ten czarny osad w kolektorze dolotowym, jeżeli chodzi o syf w intercoolerze to raczej spodziewałbym sie tam samego oleju pochodzenia odturbinowego... co jest rzeczą normalną w pewnych granicach...
Jak rozebrac kolektor dolotowy, nie wiem... co prawda są od spodu wkręty ale po ich odkreceniu dalej nie mogłem go otworzyć. Moze komus z was sie udało.. ?
Witam!
Mam już ten problem z odmą trzeci raz, i tylko w zimie przy dużych mrozach kosztowało już 800zł z wymianą turbiny, naprawione przez mechanika. Teraz próbuję sam to naprawić, może ktoś wie gdzie można kupić nową odmę,i ile kosztuje, bo zobaczyłem że jedne mocowanie jest pęknięte. Co trzeba zrobić żeby ten problem nie powtarzał się tak często. Proszę o pomoc i radę z góry dziękuje
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) kolektor ssący - czyszczenie
Kolektor dolotowy jest klejony więc odpada całkowite otwarcie.
Ostatnio przy wymianie filtra powietrza, skusiłem się na wyczyszczenie całego układ dolotowego. Zawór EGR (recyrkulacji spalin) i kolektor dolotowy pokryty był wszędzie sadzą grubością 1cm. Otwory dolotowe zawalone niesamowitym brudem...
Zawór EGR wraz z odkręconym kolektorem wyczyściłem pędzelkiem z dodatkiem benzyny ekstrakcyjnej i sprężonego powietrza.
Po wyczyszczeniu przyszedł czas na (przeróbkę) zaślepienie EGR-a.
Stara uszczelka łącząca zawór została zastąpiona odpowiednio wyprofilowaną blaszką (użyłem z przesyłki listowej Inpost).
Po takiej przeróbce zaślepiony zawór EGR wymaga odpowiedniego dopasowania. Blaszka podnosi nieco wysokość i trzeba użyć sposobu na skręcenie śrub tak aby nie zerwać aluminiowego gwintu na zaworze.
Brudna robota ale warta poświęcenia dla osób którzy lubią dłubać w śrubkach. W tym przypadku sporo jest tych śrubek i trzeba naprawdę uważać aby przy tej (ciasnocie miejsca) nie daj boże by wpadła nam śruba do układu zasilania (dolot).
Nie polecam stosowania preparatu EGR 3 Diesel, gdyż przy takiej ilości nagaru panującego w przewodach dolotowych ten preparat nie przyniesie nam spodziewanego rezultatu zrobi nam po prostu bagno w dolocie !.
"Pszczółka" po gruntownym wyczyszczeniu jest stanowczo nieco dynamiczniejsza.
Układ wydechowy i katalizatory też są nabite sadzą jedyna rada trzeba po prostu wyskoczyć na autostradę i depnąć z buta... sadza się wydali.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) kolektor ssący - czyszczenie
Zaślepienie EGR w CDI W168 jestem pewien na 99% że wywoła tryb awaryjny, ktoś już gdzieś to opisywał.
Nie wyobrażam sobie wyczyszczenia tego kolektora "od ręki". Próbowałem ropą, benzyną, preparatem w spreju do czyszczenia gaźników (mocna rzecz), izopropanolu, denaturatu, metyloetyloketonu i było słabo. Może gdyby to parę dni moczyć??? Dobrze daje radę podobno karcher i to najlepiej gorącą wodą ale i tak zabawa długa bo jeszcze (del)montaż.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) kolektor ssący - czyszczenie
delek napisał:
Zaślepienie EGR w CDI W168 jestem pewien na 99% że wywoła tryb awaryjny, ktoś już gdzieś to opisywał.
Nie wyobrażam sobie wyczyszczenia tego kolektora "od ręki". Próbowałem ropą, benzyną, preparatem w spreju do czyszczenia gaźników (mocna rzecz), izopropanolu, denaturatu, metyloetyloketonu i było słabo. Może gdyby to parę dni moczyć??? Dobrze daje radę podobno karcher i to najlepiej gorącą wodą ale i tak zabawa długa bo jeszcze (del)montaż.
Ten gostek powyżej wkleił reklamę warsztatu i moderator powinien to usunąć, przecież ten post dotyczy problemu z przed 5 lat.
Co do zaślepienia EGR, to ja próbowałem i wywala tryb awaryjny w momencie kiedy na dłuższą chwilę damy na wolne obroty. Wystarczy jednak w zaślepce wywiercić dziurę fi 10mm i już tryb awaryjny się nie włącza.
Dołączył: 08 Kwi 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Mercedes W220 S400 CDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 09 Maj 2018, 15:13
Temat postu:
Czyszcenie ukałdu dolotowego w S400 CDI
Ostatnio wymieniałem u mechanika napinacz łąncucha rozrządu w S 400 CDI,i zauważyłem że w przewodach dolotowych jest sadza,dośc gruba warstwa ,jakby nie patrzył 10 procent średnicy rury zawalone syfem,czy ktoś z obecnych na Forum przerabiał ten temat ,czy jest jakiś sposób aby wyczyścić to chemią,na youtube pokazują różne rzeczy i nawet kupiłem taki srodek który doskonale rozpuszcza takie brudy i jest do tego przeznaczony,pomińmy kwestie nazwy ,może to być 10 innych środków,,ale mam obawy czy to nie wywoła rozbiegania silnika,może ktoś z was robił to ,albo zna warsztat który to robi,wiem że jest to wykonalne,tylko ta obawa czy jakiś kawałek takiego nagaru nie oderwie się i nie doostanie się pod zawory ssące,i bardzo ważne gdzie ,znaczy w którym miejscu,w S400 CDI należało by wprowadzić taki środek aby wyczyścić cały układ,,samochód ma przejechane 145 tysięcy km,w inercoolerze nie ma oleju,w załączeniu dodaję link z zapytaniem czy można to zrobić w ten sposób w S400 CDI,,od razu zaznaczam że nie jestem żadnym przedstawicielem pokazanej na filmie firmy,,kupiłem to przez internet i nie mam nic wspólnego z tą firma i nie jest to reklama ,bardzo proszę o odpowiedzi jeśli ktoś, najlepiej z mechaników obecnych na Forum mógłby się wypowiedzieć na ten temat,uważam że temat jest bardzo ciekawy i godny poruszenia ,bo w większości S400,S320, jest ten problem i powoduje znaczne straty mocy i zanieczyszcenia silnika i układu wydechowego
Pozdrawiam _________________ Kiedy mam czas to leżę i odpoczywam,kiedy nie mam czasu, to tylko leżę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.