Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) kolektor ssący - czyszczenie



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miniut

Stały Bywalec



Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 156
Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE
Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 09 Lip 2008, 11:45
Temat postu:

kolektor ssący - czyszczenie


Ostatnio sprawdzałem połaczenia na przewodach i odkręciłem wąż od zaworu upustowego - było tam strasznie dużo mokrego syfu więc odkręciłem zawór upustowy - był nieżle zaklejony mazią sadzy z olejem - jak się włoży palce do kolektora ssącego jest to samo ( czyżby turbina waliła olejem - z tyłu nic nie kopci ani nie dymi na siwo)
Cały kolektor jest zasyfiony - czy ktoś to czyścił - i czym ( benzyna extakcyjna - nafta czy nitro - czym najlepiej ) i czy przypadkiem taki sam syf nie znajduje się w interkulerze - bo tam jeszcze nie zaglądałem
Powrót do góry
paweł80

Debiutant



Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Elbląg
Posiadane auto: Mercedes A 170CDI Avangarde
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 11 Lip 2008, 16:32
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) kolektor ssący - czyszczenie


MAM TEN SAM PROBLEM. MOZE KTOS DA JAKIES RADY. POZDRAWIAM. Twisted Evil
Powrót do góry
jall12

Stały Bywalec



Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: volkswagen Polo 1,4TDI 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Lip 2008, 20:00
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) kolektor ssący - czyszczenie


Gdzie jest ten zawór i wąż upustowy
Powrót do góry
miniut

Stały Bywalec



Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 156
Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE
Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 31 Lip 2008, 07:20
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) kolektor ssący - czyszczenie


powietrze zasysane przechodzi przez filtr powietrza - przepływomierz - kierowane jest na turbinę - idzie w dół na intercoller- później gumowym wężem do góry ( jest tam zabudowany czujnik temperatury powietrza ) - na zawór upustowy ciśnienia doładawania i do kolektora ssącego -
Ale jak tego nie widzisz po otwarciu maski to znaczy że kompletnie nie masz pojęcia o budowie samochodu i lepiej nie ruszaj niczego sam tylko jedź do mechanika bo coś nachrzanisz
Powrót do góry
jall12

Stały Bywalec



Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: volkswagen Polo 1,4TDI 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 31 Lip 2008, 17:06
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) kolektor ssący - czyszczenie


Przyznaje sie jestem ZIELONY w innych autach troche rzeczy widac a a-kl jest tak ciasno ze nawet w/g instrukcji kogos z forum i tak nic sam chyba nie zrobie .Mimo wszystko jestescie [jako znający sie na tym autku ]bardzo przydatni bo wiedząc coś o awariach od Was nie damy sie kroić mechaniorom DZIEKI
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 31 Lip 2008, 17:06
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
lktoja

Debiutant



Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 23


Piwa: 2/2
Wysłany: Sob 07 Mar 2009, 20:29
Temat postu:

Miałem coś takiego


Miałem coś takiego nie sety kupiłem MB 168 z uszkodzoną turbiną , mój mechanik rozebrał tak jak Ty dolot i wszystko wyczyścił (tylko o intel coolerze mi nie mówił :/ ) ten syf to prawdopodobnie wynik nieszczelności łożysk ślizgowych turbiny więc przy okazji wysłał ją do regeneracji, a to oznacza -700zł, oby dla ciebie nie.
pzdr.
Powrót do góry
burza85

Debiutant



Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 35
Skąd jesteś (miejscowość / region): L. Ś.
Posiadane auto: Mercedes-Benz A170
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 06 Paź 2010, 13:24
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) kolektor ssący - czyszczenie


P. miniut ten zawór upustowy za intercoolerem to nie zawór upustowy, a zawór recyrkulacji spalin... częściowo zawraca spaliny do kolektora dolotowego. Spaliny + olej z turbiny to wlasnie ten czarny osad w kolektorze dolotowym, jeżeli chodzi o syf w intercoolerze to raczej spodziewałbym sie tam samego oleju pochodzenia odturbinowego... co jest rzeczą normalną w pewnych granicach...
Jak rozebrac kolektor dolotowy, nie wiem... co prawda są od spodu wkręty ale po ich odkreceniu dalej nie mogłem go otworzyć. Moze komus z was sie udało.. ?
Powrót do góry
walix57

Czytelnik



Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ochla Lubuskie
Posiadane auto: Mercedes C-A klase 2.2 - 1.7 CDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 06 Gru 2010, 18:43
Temat postu:

Pomocy przy odmie


Witam!
Mam już ten problem z odmą trzeci raz, i tylko w zimie przy dużych mrozach kosztowało już 800zł z wymianą turbiny, naprawione przez mechanika. Teraz próbuję sam to naprawić, może ktoś wie gdzie można kupić nową odmę,i ile kosztuje, bo zobaczyłem że jedne mocowanie jest pęknięte. Co trzeba zrobić żeby ten problem nie powtarzał się tak często. Proszę o pomoc i radę z góry dziękuje
Powrót do góry
A-RGB

Czytelnik



Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stettin
Posiadane auto: A170 CDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Gru 2010, 21:45
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) kolektor ssący - czyszczenie


Kolektor dolotowy jest klejony więc odpada całkowite otwarcie.
Ostatnio przy wymianie filtra powietrza, skusiłem się na wyczyszczenie całego układ dolotowego. Zawór EGR (recyrkulacji spalin) i kolektor dolotowy pokryty był wszędzie sadzą grubością 1cm. Otwory dolotowe zawalone niesamowitym brudem...
Zawór EGR wraz z odkręconym kolektorem wyczyściłem pędzelkiem z dodatkiem benzyny ekstrakcyjnej i sprężonego powietrza.
Po wyczyszczeniu przyszedł czas na (przeróbkę) zaślepienie EGR-a.
Stara uszczelka łącząca zawór została zastąpiona odpowiednio wyprofilowaną blaszką (użyłem z przesyłki listowej Inpost).
Po takiej przeróbce zaślepiony zawór EGR wymaga odpowiedniego dopasowania. Blaszka podnosi nieco wysokość i trzeba użyć sposobu na skręcenie śrub tak aby nie zerwać aluminiowego gwintu na zaworze.
Brudna robota ale warta poświęcenia dla osób którzy lubią dłubać w śrubkach. W tym przypadku sporo jest tych śrubek i trzeba naprawdę uważać aby przy tej (ciasnocie miejsca) nie daj boże by wpadła nam śruba do układu zasilania (dolot).

Nie polecam stosowania preparatu EGR 3 Diesel, gdyż przy takiej ilości nagaru panującego w przewodach dolotowych ten preparat nie przyniesie nam spodziewanego rezultatu zrobi nam po prostu bagno w dolocie !.
"Pszczółka" po gruntownym wyczyszczeniu jest stanowczo nieco dynamiczniejsza.
Układ wydechowy i katalizatory też są nabite sadzą jedyna rada trzeba po prostu wyskoczyć na autostradę i depnąć z buta... sadza się wydali.
Powrót do góry
delek

Auto Maniak



Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 825
Skąd jesteś (miejscowość / region): wlkp
Posiadane auto: w168 170 cdi
Piwa: 95/5
Wysłany: Pią 21 Sie 2015, 15:24
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) kolektor ssący - czyszczenie


Zaślepienie EGR w CDI W168 jestem pewien na 99% że wywoła tryb awaryjny, ktoś już gdzieś to opisywał.
Nie wyobrażam sobie wyczyszczenia tego kolektora "od ręki". Próbowałem ropą, benzyną, preparatem w spreju do czyszczenia gaźników (mocna rzecz), izopropanolu, denaturatu, metyloetyloketonu i było słabo. Może gdyby to parę dni moczyć??? Dobrze daje radę podobno karcher i to najlepiej gorącą wodą ale i tak zabawa długa bo jeszcze (del)montaż.
Powrót do góry
mick15

Dyskutant



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mysłowice
Posiadane auto: W168 A170L 2003r
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 28 Sie 2015, 19:09
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) kolektor ssący - czyszczenie


delek napisał:
Zaślepienie EGR w CDI W168 jestem pewien na 99% że wywoła tryb awaryjny, ktoś już gdzieś to opisywał.
Nie wyobrażam sobie wyczyszczenia tego kolektora "od ręki". Próbowałem ropą, benzyną, preparatem w spreju do czyszczenia gaźników (mocna rzecz), izopropanolu, denaturatu, metyloetyloketonu i było słabo. Może gdyby to parę dni moczyć??? Dobrze daje radę podobno karcher i to najlepiej gorącą wodą ale i tak zabawa długa bo jeszcze (del)montaż.


Ten gostek powyżej wkleił reklamę warsztatu i moderator powinien to usunąć, przecież ten post dotyczy problemu z przed 5 lat.

Co do zaślepienia EGR, to ja próbowałem i wywala tryb awaryjny w momencie kiedy na dłuższą chwilę damy na wolne obroty. Wystarczy jednak w zaślepce wywiercić dziurę fi 10mm i już tryb awaryjny się nie włącza.
Powrót do góry
Roman S400CDI

Czytelnik



Dołączył: 08 Kwi 2018
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Mercedes W220 S400 CDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 09 Maj 2018, 15:13
Temat postu:

Czyszcenie ukałdu dolotowego w S400 CDI


Ostatnio wymieniałem u mechanika napinacz łąncucha rozrządu w S 400 CDI,i zauważyłem że w przewodach dolotowych jest sadza,dośc gruba warstwa ,jakby nie patrzył 10 procent średnicy rury zawalone syfem,czy ktoś z obecnych na Forum przerabiał ten temat ,czy jest jakiś sposób aby wyczyścić to chemią,na youtube pokazują różne rzeczy i nawet kupiłem taki srodek który doskonale rozpuszcza takie brudy i jest do tego przeznaczony,pomińmy kwestie nazwy ,może to być 10 innych środków,,ale mam obawy czy to nie wywoła rozbiegania silnika,może ktoś z was robił to ,albo zna warsztat który to robi,wiem że jest to wykonalne,tylko ta obawa czy jakiś kawałek takiego nagaru nie oderwie się i nie doostanie się pod zawory ssące,i bardzo ważne gdzie ,znaczy w którym miejscu,w S400 CDI należało by wprowadzić taki środek aby wyczyścić cały układ,,samochód ma przejechane 145 tysięcy km,w inercoolerze nie ma oleju,w załączeniu dodaję link z zapytaniem czy można to zrobić w ten sposób w S400 CDI,,od razu zaznaczam że nie jestem żadnym przedstawicielem pokazanej na filmie firmy,,kupiłem to przez internet i nie mam nic wspólnego z tą firma i nie jest to reklama ,bardzo proszę o odpowiedzi jeśli ktoś, najlepiej z mechaników obecnych na Forum mógłby się wypowiedzieć na ten temat,uważam że temat jest bardzo ciekawy i godny poruszenia ,bo w większości S400,S320, jest ten problem i powoduje znaczne straty mocy i zanieczyszcenia silnika i układu wydechowego

Pozdrawiam
_________________
Kiedy mam czas to leżę i odpoczywam,kiedy nie mam czasu, to tylko leżę
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla


MercedesC 320

30 900

2008r.

263 000 km

mazowieckie

MercedesS 55 AMG

49 900

2001r.

163 291 km

pomorskie

MercedesE 220

27 000

2008r.

209 000 km

lubelskie

MercedesA 180

92 600

2021r.

58 000 km

mazowieckie

MercedesE 450

209 777

2019r.

46 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System