Dołączył: 03 Cze 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): cheffois/ vende Posiadane auto: Mercedes ml 420 w164
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 15 Sie 2018, 18:43
Temat postu:
Zgasł i nie chce odpalić
Witam, mam problem z mercedes ml 420 cdi 2008r tydzień temu kiedy wracałem z urlopu na autostradzie w Niemczech nagle samochód zgasł i nie chce odpalić wezwałem asistance które zawiozło mercedes do serwisu mercedesa w Niemczech i tu się zaczynają problemu nie mieli czasu żeby zdiagnozować samochód od razu więc go tam zostawiłem a sam wróciłem do domu (Francja) dzisiaj dostałem od nich takiego maila jest on przetłumaczony w translatorze( Witam panie Wołowicz,
Mamy obecnie testowane wszystkie wartości czujników, wiązki przewodów również testowane okablowanie / contact silnik i sterownik silnika. Wiązało się to z kilku paneli są usuwane. Problemem jest, że nie ma synchronizacji między sygnałem wału korbowego i wałka rozrządu, że silnik nie zostanie uruchomiony. Przetestowaliśmy ciśnienie silnik mechaniczny, kompresja jak daleko wykazały dobre wartości wszystkich cylindrach.
Na biegu zauważyliśmy dzięki pracy inspekcji że kierowca wału korbowego miele na obudowie skrzyni biegów. Dlatego czujnik wału korbowego był wadliwy i dlatego nie może podać wartości. W tym celu, skrzynia biegów musi być usunięty, aby odnowić sterownik.
Koszty diagnostyczne do tej pory są o: 2000, - Euro !!!! Odnowienie Inkrementenrades korbowego by ca: 1500, - Euro konto. . Jeśli więc Veh nie jest uruchomiony lub rozpoczyna rozrządu / wałek rozrządu podstawowe pozycje mają być testowane: testowanie sam na około 900, - Euro, ponieważ pokrywa głowicy cylindrów muszą być asugebaut.
Zapytanie o zawiadomieniu jak postępować. Szczegółowe oszacowanie kosztów nie jest możliwe, ponieważ ma poj. Więcej błędów!
mfg S.Fork)
koszt samej diagnozy zwalił mnie z nóg tym bardziej że to jest dopiero początek kosztów, nie znam się na mechanice i nie za bardzo wiem o co im chodzi, dodam jeszcze że dwa dni wcześniej była wymieniana skrzynia w polsce i jest szansa że oni coś uszkodzili podczas wymiany może jakiś kabel, samochód zaczoł na drugi dzień po wymianie świrować naj pierw były problem z utrzymaniem obrotów na zimnym silniku kiedy samochód się rozgrzał było wszystko ok po przejechaniu około 400km kiedy stanąłem na parkingu nagle samochód ale dawał się odpalić tylko kiedy nie dodałem gazu to od razu gasł wtedy odpiąłem jeden przepływomierz powietrza i nagle jak ręką odjoł wszytskie problemy ustały samochód ładnie palił i trzymał obroty po przejechaniu 200 km wszystko powróciło przy zatrzymaniu od razu gasło ża jechałem po autostradzie nie był to wielki problem dlatego z problemami ruszyłem i przejechałem około 300km az do momentu kiedy podczas jazdy zgasł i już nie dał się odpalić. Może mi ktoś pomóc czy diagnoza postawiona przez mercedesa jest słuszna czy może miał ktoś podobny problem i rozwiązanie jego okazało się inne niż sugeruje mercedes dziękuję za pomoc
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 16 Sie 2018, 08:46
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) Zgasł i nie chce odpalić
Sadzę, że byłoby dużo lepiej zamieścić tekst w oryginale, bo to googlowskie tłumaczenie jest nic nie warte i mało zrozumiałe. Powód zatrzymania silnika jest chyba tu: "kierowca wału korbowego miele na obudowie skrzyni biegów. Dlatego czujnik wału korbowego był wadliwy" - bo własnie uszkodzenie czujnika wału korbowego powoduje nagłe zatrzymanie silnika. Co to jest jednak ten "kierowca wału"? Jest wiele osób znających język niemiecki, są też takie które pracowały/pracują na systemie diagnostycznym SD w języku niemieckim i dla nich na pewno wygodniej jest pracować na tekście oryginalnym.
Co można do tego dodać? Z przytoczonego tekstu podejrzewam, że uszkodzenie czujnika wału miało bezpośredni związek z przeprowadzonym wyjęciem skrzyni. Jeżeli niesprawności zaczęły się pojawiać od razu po naprawie - to czemu jej nie reklamowałeś? W takiej sytuacji było sporym ryzykiem wyjechanie niesprawnym autem w tak długą trasę - pomijając, że z zagranicy tracisz możliwość reklamacji powstałych uszkodzeń.
Co teraz natomiast? Jeżeli auto stoi w autoryzowanym serwisie, to ja bym je szybciutko stamtąd zwijał. Podane koszty to wierzchołek góry lodowej. Tam nikt nie będzie się z tobą pieścił i nikt nie będzie załatwiał używanych części żeby było taniej. Nowe, nowe, nowe i KASA. A jak nie będziesz chciał zapłacić, to nie wydadzą samochodu
Kosztorysu ci teraz nie podadzą, bo jak sami napisali są w trakcie diagnozowania, a nawet jak rozbiorą to zawsze jeszcze coś może "dojść" i nadejdzie taki moment że odbierzesz auto w workach i pudełkach. Do tego oczywiście trzeba doliczyć lawetę - tylko nie wiadomo w którym kierunku: na wschód, czy na zachód. Bo podejrzewam, że we Francji naprawy tanio też nie zrobisz...
Dołączył: 03 Cze 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): cheffois/ vende Posiadane auto: Mercedes ml 420 w164
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Sie 2018, 12:23
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) Zgasł i nie chce odpalić
Dziękuję za odpowiedź zgodnie z radą umieszczam teks w języku niemieckim
Hallo Herr Wolowicz,
wir haben jetzt alle Sensorwerte geprüft, auch Verkabelung/Kontaktierung Motorkabelsatz und Motorsteuergerät geprüft. Dazu mussten diverse Verkleidungen ausgebaut werden. Problem ist weiterhin, dass es keine Synchronisation zwischen Signal Kurbelwelle und Nockenwelle gibt, d.h. Motor startet nicht. Dazu haben wir den Motor mechanisch geprüft, Kompressionsdruck ergab soweit gute Werte von allen Zylindern.
Am Getriebe ist uns durch die Prüfarbeiten aufgefallen, daß der Mitnehmer der Kurbelwelle am Getriebegehäuse schleift. Deswegen war auch der Kurbelwellensensor defekt und kann dadurch keine Werte liefern. Hierzu muss das Getriebe ausgebaut werden, um dem Mitnehmer zu erneuern.
Diagnosekosten bis jetzt sind ca: 2000,- Euro !!!! Erneuerung des Inkrementenrades Kurbelwelle würde ca: 1500,- Euro ausmachen. Falls dann Fzg. nicht läuft bzw. anspringt müssen die Steuerzeiten / Grundstellungen der Nockenwellen geprüft werden: Prüfung alleine dafür ca: 900,- Euro, weil die Zylinderkopfhauben asugebaut werden müssen.
Bitte um Nachricht, wie es weitergehen soll. Eine genaue Kostenschätzung ist nicht möglich, weil das Fzg. mehrere Fehler hat ?!
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 17 Sie 2018, 08:41
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) Zgasł i nie chce odpalić
Moja znajomość niemieckiego nie jest rewelacyjna, ale wspomożony słownikiem i internetem coś tam wykoncypowałem.
Otóż kierowca/Mitnehmer to "zabierak" - jest to część, która łączy wał korbowy z konwerterem (sprzęgłem hydrokinetycznym) i na obwodzie ma wieniec z którym zazębia się rozrusznik oraz pierścień z wyciętymi "podziałkami" które generują impulsy dla znajdującego się w pobliżu czujnika obrotów wału korbowego. Któryś z fragmentów tego zabieraka (wskutek złego dobrania lub wskutek błędu montażowego) ocierał o obudowę skrzyni biegów i spowodował uszkodzenie czujnika co było bezpośrednią przyczyną unieruchomienia pojazdu. W celu dokonania naprawy skrzynia biegów musi zostać wyjęta i prawdopodobnie wtedy zostanie dokładnie określony zakres zniszczeń, wstępnie jednak zakwalifikowano do wymiany wspomniany zabierak oraz wieniec liczący ( Inkrementenrades) Na tym etapie sugerowane sprawdzenie pozycji bazowych wałków (Grundstellungen der Nockenwellen ) nie wydaje mi się konieczne. Prawdopodobnie wynika z odczytanego błędu braku synchronizacji pomiędzy wałem korbowym i rozrządu (keine Synchronisation zwischen Signal Kurbelwelle und Nockenwelle) ale tu przyczyna została znaleziona - czyli zniszczony czujnik. Jak nie ma sygnału - to nie ma synchronizacji.
Teraz można przejść do rozpatrywania kto jest winien. Możliwe są różna warianty: jeżeli skrzynia była wymieniona, to może została źle dobrana. Czy ty ją zakupiłeś, czy oni we własnym zakresie. Może nastąpił błąd montażu - w czasie wkładania sprzęgła i skrzyni wieniec z tarczą liczącą został skrzywiony i zaczął trzeć po powierzchni czujnika. Jeżeli zdecydujesz się kontynuować naprawę w Niemczech, to zleć wykonanie zdjęć uszkodzonych elementów które bezpośrednio wpłynęły na powstanie usterki. Po założeniu skrzyni i zakończeniu naprawy możliwości wykonania zdjęć już nie będzie. W takich przypadkach serwisy raczej nie odmawiają, a nigdy nie wiesz, kiedy takie zdjęcia będą potrzebne.
Dołączył: 03 Cze 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): cheffois/ vende Posiadane auto: Mercedes ml 420 w164
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Sie 2018, 17:02
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) Zgasł i nie chce odpalić
Dziękuję za odpowiedź jeśli chodzi o skrzynię to sam ją kupiłem i była identyczna taka jak moja uszkodzona oni tylko montowali, zastanawia mnie tylko dlaczego kiedy zaczęły się problemy i samochód gasł na wolnych obrotach po odłączeniu przepływomierza powietrza na jakiś czas to pomogło i samochód już nie gasł? i czy faktycznie była potrzebna przeprowadzona tak szczegółowa diagnoza przez serwis mercedesa nie wystarczyło podłączenie komputera diagnostycznego żeby zlokalizować problem?
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 17 Sie 2018, 20:19
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) Zgasł i nie chce odpalić
wolekkw napisał:
zastanawia mnie tylko dlaczego kiedy zaczęły się problemy i samochód gasł na wolnych obrotach po odłączeniu przepływomierza powietrza na jakiś czas to pomogło i samochód już nie gasł?
"Szlifowanie" czujnika prowadziło do sytuacji, że impulsy które on generuje zaczynały być coraz słabsze i w końcu stały się dla sterownika nierozpoznawalne na wolnych obrotach i silnik gasnął. Tu trzeba nadmienić, że siła sygnału jest zależna od obrotów: im większe obroty, tym, mocniejszy sygnał. Tak więc odpięcie przepływomierza podnosiło obroty biegu jałowego, co zwiększało siłę sygnału w stopniu wystarczającym do podtrzymania pracy silnika.
wolekkw napisał:
czy faktycznie była potrzebna przeprowadzona tak szczegółowa diagnoza przez serwis mercedesa nie wystarczyło podłączenie komputera diagnostycznego żeby zlokalizować problem?
Zazwyczaj tego typu uszkodzenie w większości przypadków jest bezpośrednio sygnalizowane jako usterka czujnika obrotów wału korbowego. Doświadczony diagnosta wie również, że błąd braku synchronizacji wałków może być związany z uszkodzeniem jednego z czujników (wału korbowego lub rozrządu) i od tego zaczyna diagnozę. Przeprowadzony pomiar kompresji jest o tyle wytłumaczalny, że zdarzały się w tych silnikach przypadki przeskoczenia łańcucha będące wynikiem przedwczesnego zużycia elementów napędu rozrządu. Albo chłopcy nie mieli akurat roboty i chcieli podbić wyniki ekonomiczne warsztatu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.