Sprinter w903 313 cdi traci moc oraz szarpie podczas jazdy
Witam, mam problem z swoim dostawczakiem.
Od niedawna zaczął szarpać podczas ruszania pod górkę lub normalnej próby ruszenia z świateł czy też wyprzedania.
Objawia się to brakiem mocy oraz zapaleniem EDC, moc po chwili wraca wraz z szarpaniem auta i smuga czarnego dymu.
Filtr paliwa wymieniony, zestaw naprawczy czujnika regulacji ciśnienia paliwa oraz czujnik ciśnienia doładowania myty ultradźwiękiem. Ustąpiło na 200 km po czym wróciło ponownie i robi się coraz gorzej. Auto potrafi zgasnąć przy normalnej jeździe.
Obecnie komputer zarejestrował błędy:
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sob 27 Paź 2018, 08:37
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter w903 313 cdi traci moc oraz szarpie podczas jazdy
Moja rada jest taka (poniżej cytaty moich wypowiedzi z innego forum):
"Do sprawdzenia wiązka silnika w miejscach gdzie przechodzi z silnika na nadwozie. Są to dwa wsporniki (jeden pod kolektorem ssącym i drugi przy zawieszeniu silnika (na dole) oraz miejsce w którym wiązka wisi nad podłużnicą (blisko obok). Objawy są typowe: gwałtowne przyspieszanie lub hamowanie silnikiem powoduje jego przechylenie i kontakt wiązki z masą pojazdu. W każdym razie niewątpliwie od tego bym zaczął."
"Sprawdź w trzech miejscach BARDZO DOKŁADNIE wiązkę łączącą silnik z nadwoziem: - pod kolektorem ssącym jest wspornik do którego "złapana" jest wiązka. - na samym dole jest drugi wspornik - trzecie miejsce - to wiązka może trzeć o kant podłużnicy tuż obok dolnego wspornika. Wiązka jest w nylonowej plecionce. Jeżeli w którymkolwiek z wyżej podanych miejsc plecionka jest naruszona, to trzeba BARDZO DOKŁADNIE (!) obejrzeć stan kabelków. Uszkodzenie izolacji może mieć powierzchnię ułamka milimetra! Przebieg wiązki podaję dla "anglika" - ale z tego co pamiętam to w "normalnej" wersji jest podobnie."
Na koniec muszę dodać, że nie jest to usterka jednostkowa - lata robią swoje i uszkodzenia wiązki w tym miejscu spotykałem wielokrotnie. Oprócz zaizolowania poszczególnych, uszkodzonych kabelków dobrym zabezpieczeniem na dłuższy czas jest zrobienie "rękawa" z niewielkiego płata plastiku (np. wycięty z bańki po oleju - mamy pewność, że tworzywo jest olejoodporne) owinięcie nim wiązki na wysokości uszkodzenia i ściągnięcie "trytytkami"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.