Witam
Jaki akumulator macie w swoich Mietkach W210 E280 193 mocy(automat)? Obecnie śmigam na 80Ah I jest wszystko w porządku. Przed mrozami chciałbym jednak wymienić na nowy I tutaj jest pytanie jaki byłby optymalny do tego wzidła? W oryginale to chyba 100Ah siedziało.
Pozdrawiam _________________ Mariusz
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sob 10 Lis 2018, 10:02
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa E ) Akumulator E280
Akumulatora w Mercedesie nie dobiera się na zasadzie "jaki koledzy macie w autach" i nie dobiera się go również z katalogu firmy produkującej akumulatory (co może być dla niektórych zaskoczeniem)
Przyczyna jest taka, że Mercedesy (i inne auta klasy wyższej) są produkowane z bardzo różnorodnym wyposażeniem: jeden W210 E280 193 mocy(automat) będzie "golec" i fabryka wyposaży go w akumulator o mniejszej pojemności, drugi "wypasiony" będzie miał akumulator większy. Tak więc według zaleceń producenta akumulator dobieramy na podstawie numeru podwozia. Natomiast opinia elektryków samochodowych jest taka, że jeżeli masz sprawny układ ładowania, nie ma w aucie niekontrolowanych upływności prądu i nie jeździsz autem "po zapałki do kiosku" (przeważająco na krótkich dystansach) to nie ma najmniejszych przeciwwskazań, żeby założyć akumulator większy - taki, jaki się zmieści w podstawce. Jeżeli natomiast ktoś się będzie upierał, że akumulator większy będzie niedoładowany to się po prostu nie zna na elektryce.
Nie wiedziałem że z dobraniem akumulatora może być taki problem I sprawa bardziej skomplikowana. Jednak kogoś kto ma wiedzę warto posłuchać. 90% mojej jazdy to max 15km "po zapałki ". Reszta to jeszcze mniej km. Podam vin to może lepiej będzie z doborem akumulatora WDB2100531A124671 . Pozdrawiam _________________ Mariusz
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sob 10 Lis 2018, 15:15
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa E ) Akumulator E280
Do typoszeregu 210 053 przewidziane są dwie pojemności: 74 Ah oraz 100 Ah
Twoje auto ma kod "673" - czyli bateria o zwiększonej pojemności. I rzeczywiście EPC potwierdza do twojego auta baterię o pojemności 100 Ah. Taka była założona fabrycznie.
Marioo76 napisał:
90% mojej jazdy to max 15km "po zapałki ". Reszta to jeszcze mniej km.
Sprawa eksploatacji akumulatora jest z jednej strony bardzo skomplikowana, ale z drugiej bardzo prosta.
Skomplikowana - bo jest bardzo dużo zmiennych wpływających w czasie użytkowania auta na stan akumulatora. Bo to nie tylko "pomiar prądu ładowania" jak to większość nazywa (zresztą nieprawidłowo - bo to nie pomiar prądu tylko napięcia) i źle go wykonują - bo przeważnie zaraz po uruchomieniu silnika. Ale to już materiał na inną bajkę.
Musimy brać pod uwagę również inne aspekty:
- jak jest słaby motor to "doi" więcej prądu przy każdym rozruchu który trzeba uzupełnić. To źle
- jak jeździsz krótkie trasy to źle - bo czas pracy alternatora jest krótki pomiędzy uruchomieniami silnika.
- jak jest dużo dodatkowego wyposażenia -to źle. Bo oczywiście żre prąd. Często na postoju - kiedy silnik nie pracuje. Np. Audio z mocnym wzmacniaczem lub Webasto.
- jak jest mocniejszy alternator - to dobrze. Chociaż nie zawsze, bo tu z kolei dużo zależy od regulatora napięcia i może się okazać, że mocniejszy alternator będzie gorzej ładował jak ten słaby. I chodzi tu nie tylko o to, jakie daje końcowe napięcie ładowania.
- jak instalacja elektryczna auta jest w złym stanie - to źle. Bo prąd zamiast bez przeszkód przepływać przez styki będzie je bez sensu nagrzewać (bo słabe styki się grzeją w czasie pracy co powoduje spadki napięcia)
Jak widać trudno to wszystko dokładnie przeliczyć i uwzględnić żeby w danym momencie móc powiedzieć właścicielowi: "wszystko będzie w porządku", bo można przyjąć ekstremalny przypadek, że auto jest zupełnie nowe i w idealnym stanie, ale właściciel będzie jeździł kilkanaście razy dziennie po kilka kilometrów (czasami tylko setki metrów) i będzie za każdym razem włączał prawie całe wyposażenie (bogate zresztą) i do tego Webasto. Mam nie wymyślać niemożliwego? Niestety - to przypadek z mojego osobistego doświadczenia (zresztą również było to 210) Bateria dwa - trzy razy w roku robiła "padakę" i wskutek zasiarczenia spowodowanego chronicznym niedoładowaniem trzeba ją było wymieniać. Nie mówiąc o tym, ile razy facet nie mógł odpalić i musiał odpalać z kabli. Po części można gościa zrozumieć - kupił auto za kupę kasy, a nie może z niego korzystać w sposób jaki mu odpowiada.
Tak więc w przypadku kłopotów z akumulatorem zwróćmy uwagę również na nasz sposób jazdy - a nie "psioczmy" od razu na producenta akumulatora lub auta.
Jest jeszcze bardzo prosta i nieskomplikowana zasada tej oceny: nosi ona nazwę "bilans energetyczny". Z akumulatora nie może wychodzić więcej energii niż do niego dociera - inaczej akumulator będzie ulegał powolnemu rozładowaniu i zasiarczeniu. Jeżeli przy naszym zwykłym trybie użytkowania pojazdu dokonamy pomiaru sprawności akumulatora w warsztacie - to znaczy, że wszystko w porządku.
Jeszcze na koniec mały przykład:
Weźmy dwa samochody (identyczne) jeżdżące w identycznych warunkach i do jednego wsadzimy większy akumulator.
-oba silniki przy rozruchu wyciągają z akumulatora takie same porcje energii, i takie same porcje muszą więc zostać uzupełnione po uruchomieniu silnika
-w czasie jazdy używane są te same urządzenia biorące w obu autach tyle samo energii
Jak widać bilans w obu autach jest identyczny: jeżeli w jednym aucie akumulator będzie niedoładowany, to w drugim nastąpi to samo - bez względu na wielkość akumulatora. Jest jeszcze mały niuans: w zasadzie akumulator o większej pojemności ma większy prąd rozruchowy, co spowoduje szybsze obroty przy rozruchu i szybsze odpalenie silnika - czyli mniejszą stratę energii.
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Prawie referat z tego wyszedł. W ciągu roku zrobię niecałe 1000 kilometrów w większości miesięcy samochód stoi w garażu i nasuwa się taka myśl czy zakup takiego urządzenia nie wpłynęło by na lepszą efektywność akumulatora a mianowicie Ładowarka automat Tuborg TC-3.0 6V/12V 3A. Jak to Garri widzisz. Jak samochód będzie używany przez trzy tygodnie to podłączyć to urządzenie na noc a na dłuższy postój odłączyć akumulator i zostawić w ciepłym i suchym miejscu. Czy to będzie dobra opcja?
Pozdrawiam. _________________ Mariusz
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 11 Lis 2018, 10:56
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa E ) Akumulator E280
Teraz wiele sieci handlowych ma w ofercie takie prostowniki: Lidl, Aldi. Jak sobie doczytasz w opisie, to po naładowaniu akumulatora przechodzą one w tzw. tryb konserwacji: napięcie na klemach akumulatora jest cały czas mierzone, i w miarę potrzeby prostownik się na krótki czas uruchamia i małym prądem (bardzo korzystnym dla trwałości akumulatora) doładowuje go. Jeżeli auto stoi w garażu i jest dostęp do gniazdka 230 woltów to takie rozwiązanie jest bardzo korzystne. Montujemy taki prostownik na ścianie, odpowiednio przedłużamy jego kable i może pozostawać podłączony do akumulatora nawet przez kilka miesięcy. Dla wygody można gdzieś w aucie założyć gniazdo zapalniczki na stałe połączone z akumulatorem i w miejsce żabek założyć wtyczkę (taką pasującą do gniazda zapalniczki) Wtykamy i już. Wtedy odpada również konieczność otwierania maski za każdym razem. W przypadku takiego prostownika nie ma konieczności odpinania klem akumulatora.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa E ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.