Coś wystrzeliło przy ruszaniu, problem z włączaniem biegów.
Posiadam A180 CDI, 2005r. z automatyczną skrzynią.
Czy ktoś może polecić dobry warsztat samochodowy w Warszawie gdzie znają się na A klasie?
Ostatnio przy delikatnym, nie gwałtołnym ruszaniu usłyszałem strzał oraz szarpnięcie po czym samochód nie reagował na pedal gazu dopiero jak wcisnąłem ponad połowe zaczął nabierać obroty ale wciąż nie jechał. Zgasiłem silnik, odpaliłem jeszcze raz, włączyłem D ale samochód stał na miejscu, to samo było z wstecznym, wyglądało tak jakby nie było ciśnienia. gdy odczekałem jakąś chwilę trzymając na D samochód ruszył z delikatnym szaprnięciem. Dojechałem do domu jakieś 2km i przy parkowaniu włączyłem wsteczny i znów to samo, samochód nie jechał, zgasiłem, odpaliłem, włączyłem jeszcze raz wsteczny i zaparkowałem. Postanowiłem otworzyć maskę i po otwarciu zauważyłem, że rura dolotowa powietrza jest wyciągnięta ze zwojego miejsca, nie znalazłem również uchwytów więc scisnąłem opaską. Zrobiłem jazdę testową i przy delikantym ruszaniu jest ok, natomiast przy dynamicznym ruszaniu gdy tylko obroty silnika przekroczą ponad 2000 a skrzynia nie zdąży zmienić biegu z 1 na 2 zaczyna szarpać, mimo jednakowo wciśniętego pedału gazu, po kilku takich szarpnięciach samochód nie reaguje na pedał gazu. gdy odczekam jakąś chwilę samochód powoli zaczyna jechać. Skrzynia nie przechodzi w tryb awaryjny.
Nie wiem co to był za strzał ale podejrzewam, że rura własnie wyleciała po tym strzale. Nie było żadnego dymu, nic nie kopci, odpaliłem w mróz bez problemu. Dziś dojechałem do pracy, trzymając obroty w granicach do 2200 obrotów, bardzo delikatnie przyspieszając i było ok. Wracając do domu, zatrzymałem się na światłach i znowu samochód przestał jechać, musiałem odpalić jeszcze raz i wtedy ruszyłem.
Proszę o pomóc, może ktoś miał już podobną sytuacje?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Coś wystrzeliło przy ruszaniu, problem z włączaniem biegów.
Prawdopodobnie ten strzal odpowiada za wyskoczenie silniczka mechatroniki w module skrzyni. Zapewne nie masz miarki oleju bo wystepuje tylko do zakupienia dodatkowego w serwisie. W domowych warunkach forma testu oleju automatu jest spuszczenie go,poddanie ocenie wizualnej czy nie ma opilkow i zapach czy nie smierdzi spalenizna co by wnioskowalo o przytartej tarczy.Nie jestem pewien ale chyba w tej skrzyni jest 4.5L oleju (do potwierdzenia)
Czasami tak reaguja przy niskim stanie. Mozesz dolac 0.5L i zaobserwowac czy jest poprawa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Porady, problemy techniczne - tematy ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.