Wita, chciałbym sprawdzić czujnik położenia wału, gdyż może on być przyczyną, tego, że auto na zimno pali, a jak się rozgrzeje, to już odpalić nie chce bądź robi to z wielkim trudem. Nie wiem natomiast, w którym miejscu się on znajduje, jeśli wiecie, dajcie znać, będę wdzięczny za każdą sugestię.
Czujnik "zbiera" sygnał z koła zamachowego. Powinieneś go zauważyć bez problemu. Numer 29, 32:
Możesz sprawdzić, ale jak jest uszkodzony, to jeżeli ciepły silnik zgaśnie, to już nie odpali - do momentu aż ostygnie. Raczej weź pod uwagę usterkę pompy wysokiego ciśnienia. Najpewniej byłoby podpiąć jakiś tester (nawet ten najtańszy ELM327) i odczytać ciśnienie na railu przy próbie ponownego rozruchu. Możesz też (jak silnik zgaśnie) zlać pompę wysokiego ciśnienia zimną wodą (porządnie -żeby ją schłodzić) i wtedy próbować odpalić.
Dziękuję ci ślicznie, znalazłem go, cały był w syfie i ciężko go było wyciągnąć, ale wyszedł, ogólnie magnes czujnika łapie. Co do pompy, to była w regeneracji i fakt po regeneracji Vitek palił, z tym że po rozgrzaniu później ciężko. Czujnik wyczyściłem, sam magnes był czarny, wsadziłem spowrotem i póki co pali normalnie, z tym że trzeba będzie go wziąć na dłuższą trasę i wtedy przetestować.
Wydaje mi się, że lepiej będzie kupić nowy jednak, ale dam znać jak to wygląda po dłuższej jeździe
Witam,mam podobny problem vito z 2005 roku 109.Auto jest po regeneracji wtrysków,ale problem przed i po jest ten sam tzn.Na zimnym lub po nocy pali odrazu,natomiast jak się nagrzeje nie odpala nawet po długim kręceniu.Jak przestygnie po 10-15 min odpala odrazu.Proszę o poradę,podejrzewam że może to być czujnik położenia wału,ale mechanik by chyba to wykrył ?
Proszę o pomoc _________________ darecki
Czujnik położenia wału powinien się pokazać w błędach. Ja bym sugerował jednak coś innego: kup sobie jakiś najprostszy tester typu ELM 327 który pozwoli ci podejrzeć ciśnienie na railu w momencie gdy kręcisz i nie chce odpalić. Wtryski były robione (to raz) - a jak teraz te regeneracje robią to już nie raz widziałem. Druga sprawa to pompa wysokiego ciśnienia. Może po nagrzaniu nie podawać ciśnienia wystarczającego do odpalenia silnika. Na testerze będzie to widać.
Czujnik położenia wału powinien się pokazać w błędach. Ja bym sugerował jednak coś innego: kup sobie jakiś najprostszy tester typu ELM 327 który pozwoli ci podejrzeć ciśnienie na railu w momencie gdy kręcisz i nie chce odpalić. Wtryski były robione (to raz) - a jak teraz te regeneracje robią to już nie raz widziałem. Druga sprawa to pompa wysokiego ciśnienia. Może po nagrzaniu nie podawać ciśnienia wystarczającego do odpalenia silnika. Na testerze będzie to widać.
Z tydzien temu byłem u mechanika,wymienił czujnik polożenia wału okolo150zł,od tej pory auto pali na zimnym i na ciepłym.Dziękuję za poradę _________________ darecki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.