Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Bzyczenie przy wlaczaniu biegu, automat w168



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BrunoJ

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 199
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: A170 Elegance, 2009, noPB, automat; A160 Elegance, 2001, noPB, automat
Piwa: 3/1
Wysłany: Czw 03 Kwi 2014, 08:43
Temat postu:

Bzyczenie przy wlaczaniu biegu, automat w168


Witam,

Gdy wlacza sie bieg D lub R to przez kilka sekund jest takie jakby bzyczenie, z tego co czytalem jest to normalne, nalezy odczekac az zamilknie I wtedy mozna jechac.
Ostatnio zdarzylo mi sie ze przy wlaczeniu zarowno wstecznego jak I do przodu bzyczenie nie zamilklo, tylko bylo caly czas. Auto jechalo normalnie (parkowanie, wiec tylko pare metrow) I nie wyskoczyl zaden blad.
Po zgaszeniu silnika I odpaleniu ponownie przelaczanie biegow odbywalo sie juz normalnie (bzyczenie przez kilka sekund).
Czy ktos podpowie co sie dzieje, czego sie spodziewac, co sprawdzic, jak ewentualnie uniknac problemow.
Auto ujezdza zona i nie mam przekonania ze zwraca na to uwage, wiec rownie dobrze ktoregos razu bedzie jezdzic z tym pol dnia, a zakladam ze to nie jest zdrowe. Olej w skrzyni jest, nie ma zadnych niepokojacych objawow uzytkowych ze skrzynia (zadnych szarpan czy problemow z przelaczaniem biegow)

z gory dzieki za odpowiedz
Powrót do góry
gadu-gadu
BrunoJ

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 199
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: A170 Elegance, 2009, noPB, automat; A160 Elegance, 2001, noPB, automat
Piwa: 3/1
Wysłany: Wto 02 Wrz 2014, 22:58
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Bzyczenie przy wlaczaniu biegu, automat w168


Podbijam temat, sytuacja opisana wczesniej powtarza sie regularnie, Bzyczenie potrafi sie utrzymywac podczas jazdy, czasem wystarczy pare razy przelaczyc przod/tyl I dziala juz poprawnie (bzyczy pare sekund I milknie). Mam wrazenie ze pojawia sie to czesciej niz wczesniej, szczegolnie po nocnym postoju.
Problem z diagnoza jest taki ze to slychac z zewnatrz auta, a od srodka praktycznie nie (trzeba miec otwarte okna). Ja to slysze gdy zona wyjezdza, ale jak sam jade to musze sie bardzo wsluchac.
Jakies sugestie?
Powrót do góry
gadu-gadu
BrunoJ

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 199
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: A170 Elegance, 2009, noPB, automat; A160 Elegance, 2001, noPB, automat
Piwa: 3/1
Wysłany: Czw 02 Paź 2014, 12:50
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Bzyczenie przy wlaczaniu biegu, automat w168


Naprawde nikt nie wie?
Zauwazylem dodatkowe objawy. nawet jeśli po zapięciu biegu bzyczenie normalnie się wylaczy po 2 sekundach, to w momencie ruszania i dodawania gazu potrafi się odezwac ponownie. Caly czas zdarza się ze się nie wylacza i bzyczy caly czas.
Ktos mi probowal sugerować ze zbyt niskie ciśnienie oleju i zawory sterujące nie daja rady się przestawić. Ale jak już jest wlaczony bieg D i auto jedzie na 1-ce to dlaczego odgłos wlacza się ponownie (na chwile)?

Czy to może być cos innego niż skrzynia? Co jeszcze może się "zalaczac" w momencie zapięcia biegu, tak żeby generowalo elektryczny odgłos?

Skrzynia nie wyrzuca zadnych bledow w komputerze, poprawnie zmienia biegi w pelnym zakresie. Poza odgłosem nie widać zadnych objawow ubocznych. Jak pisałem wcześniej - bzyczenie jest praktycznie niesłyszalne z wewnątrz auta, oraz w warunkach halasu miejskiego. Slychac je dobrze z zewnątrz gdy jest w miare ciche otoczenie (parkowanie pod domem).
Powrót do góry
gadu-gadu
pawelolokg

Czytelnik



Dołączył: 11 Mar 2018
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kołobrzeg
Posiadane auto: w168 1.6 automat 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 13 Mar 2018, 18:43
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Bzyczenie przy wlaczaniu biegu, automat w168


Witam.Czy kolega dowiedział się coś z tym bzyczenie , bo mam to samo.Dzieki za info.
Powrót do góry
spik (wp kontakt)
pawelgl3

Czytelnik



Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock
Posiadane auto: MB W168 1999
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 13 Mar 2019, 16:43
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Bzyczenie przy wlaczaniu biegu, automat w168


Trochę późno, ale dopiero teraz znalazłem ten post.
Bzyczenie przy włączeniu biegów jest normalnym objawem w automatycznych skrzyniach Naszych kurdupli. Dzieje się tak dlatego, że sterownik skrzyni steruje zaworami puszczającymi olej na sprzęgła poszczególnych biegów na zasadzie impulsów oraz podanego napięcia. I gdy sterownik podaje napięcie, to jest jedno stuknięcie, którego nawet nie jesteśmy w stanie wyłapać. A gdy sterownik wysyła serię impulsów napięciowych na zawór, to ten "tryka", a dokładniej kulka w nim uderza o gniazdo i stąd owe bzyczenie. I po włączeniu D na postoju powinno cały czas bzyczeć, bo taki jest program w sterowniku. Jeśli bzyczenie jest i znika i pojawia się i znika lub znika po kilku sekundach, to są 2 drogi naprawy. Jedna to oddanie sterownika do naprawy, a konkretnie do poprawienia połączeń elektrycznych w sterowniku. Ktoś z projektantów wpadł na pomysł, żeby nie lutować połączeń tylko je zgrzewać. I trafiają się sterowniki ze źle "zgrzanymi "połączeniami. Ja oddałem swój do naprawy w serwisie http://elektrobip.pl/kontakt/ Zajrzałem do sterownika po okresie gwarancyjnym i stwierdziłem że poprawiali luty na ścieżkach od zaworu 1/4 i lockup-u. Robota dobrze zrobiona, także polecam firmę. 600zł za naprawę. Szkoda się samemu babrać, bo płytka jest w takim żelu, który jest ciężki do obróbki.
Druga droga naprawy, niezależna od pierwszej, ale do zrobienia również oprócz pierwszej, to naprawa samych zaworów. W naszych automatach jest 5 zaworów. 4 takie same (różowe podstawy przyłączy) i jeden inny (zielona podstawa przyłączy). Ten inny można kupić jako część zapasową, ale chyba nie warto. I ten zawór działa tylko na zasadzie otwórz - zamknij. Niestety tych pozostałych 4 (jednakowe) nie można dostać jako nowych nigdzie. A to właśnie szarpania przy włączaniu i przełączaniu biegów są również ich przyczyną (oprócz sterownika). Jak ktoś jest ogarnięty manualnie, to naprawi je sobie sam, tak jak ja to zrobiłem. Warunek poprawnego działania zmiany biegów to dokonać naprawy wszystkich 4 zaworów jednocześnie. Naprawę zaczynamy od wyjęcia tych 4 zaworów.
Następnie zawory należy rozłożyć, tj wyjąć blokadę sprężynki i samą sprężynkę.
https://photos.app.goo.gl/g7dQrLDt7v3VyKCN8
https://photos.app.goo.gl/Fx1t2qU4UPmcP6B18
https://photos.app.goo.gl/Uj4sxNU1ayx4xL2Q7
https://photos.app.goo.gl/uZ1FR4YZ1Ze6jvrn6
Następną operacją jest rozciągnięcie sprężynek do ok. 17mm długości razem ze szpicą która uderza w kulkę, a następnie ściskanie ich aż do rozmiaru, który jest zależny od stanu skrzyni (luzy, wydajność pompy oleju). W moim przypadku okazało się, że najlepiej skrzynia zmienia biegi, gdy długość sprężynek wynosi 15,5 mm. U mnie najkrótsza sprężynka miała 13,8 mm. Pozostałe ok. 14,6 mm. Następnie wkłada się sprężynkę z powrotem do zaworu i blokuje tymi kołeczkami. Te kołeczki to zwinięta taśma, którą również można regulować siłę napięcia sprężyny. Ale ja sugeruję wciskać je na płasko z występem na dnie obudowy zaworu.
https://photos.app.goo.gl/4cox61kN7BWwNwJD6
https://photos.app.goo.gl/p5xQ9Fv21mnps9MY6
Ja zlewałem olej i wyjmowałem zawory chyba z 7 razy zanim doszedłem do wymiaru 15,5 mm. Gdy rozciągnąłem sprężynki do 16 mm i włożyłem, to zaworki trykały, ale nie były w stanie "podać" wystarczającego ciśnienia na sprzęgło kosza i bieg się w ogóle nie chciał włączyć. I znowu w drugą stronę - jak sprężynka będzie za krótka, to zawór zamiast trykać i "modulować" ciśnienie na kosz, puszcza je szybko, co przejawia się szarpnięciem przy włączaniu biegu.
I teraz uwaga którą już wcześniej napisałem - wszystkie sprężynki muszą mieć tę samą długość, czyli w domyśle, te same napięcie wstępne, żeby stawiać elektromagnesowi który ciągnie kulkę do gniazda ten sam opór. Wtedy przełączanie i włączanie wszystkich biegów będzie płynne i takie jak trzeba.
Powodzenia.
_________________
Podróże kształcą...
Powrót do góry
skype status Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Sro 13 Mar 2019, 16:43
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu


Mercedes

C 220

16 400

2005r.

169 800 km

lubelskie

Mercedes

A 160

19 900

2010r.

118 340 km

śląskie

Mercedes

C 180

36 500

2007r.

100 000 km

pomorskie

Mercedes

C 220

31 900

2009r.

225 000 km

śląskie

Mercedes

W124

99 500

1992r.

104 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2019 Created by idealneT and OM System