Witam serdecznie!
Pomóżcie Panowie rozwiać moje wątpliwości. Jestem przed wyminą oleju silnikowego w moim W245 B180CDI 2011r. Generalnie zdecydowany byłem na Castrola, zalewanego przez większość niemieckich producentów aut. Naczytałem się jednak dużo negatywnych opinii o tych olejach, m. in., że jest dużo podróbek, olej na kiepskiej bazie, zaszlamiający silnik, drogi etc. Obecnie zalany mam Mobil1 (jeszcze poprzedni właściciel). Co radzicie?
Re: ( Mercedes klasa B ) Jaki olej do W245 B180CDI?
Temat rzeka. Najważniejsze żeby olej spełniał wymogi stawiane przez producenta auta, potem kupno z pewnego źródła.
Marka oleju moim zdaniem niema aż tak dużego znaczenia. Wiadomo, byle czego nie wlejesz ale jest kilku wiodących producentów środków smarnych, kwestia tylko wyboru.
Dołączył: 30 Maj 2019 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): gorlice Posiadane auto: Mercedes w245 B180
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 30 Maj 2019, 23:15
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Jaki olej do W245 B180CDI?
Ja w w245 b180 mam zalane CASTROL MAGNATEC C3 5W40 5W-40. Najważniejsze żeby normy się zgadzały. Nie mam pod ręką zeszytu a napisałbym na co zwracać uwagę. Te literki C, D i liczby nie są ot tak. Znajdziesz w internecie co oznaczają. Ważne żeby silnik z dpf był zalany olejem który nadaje sie do silnika z dpf.
- oleje oznaczone literą "C" są do Diesla, a literą "S" do beznyzniaków
Coś na szybko znalezione w internetach:
C1 – do silników benzynowych i wysokoprężnych wyposażonych w filtr DPF lub katalizator, w których wymagane są oleje SAPS o niskim współczynniku tarcia i niskiej lepkości (HTHS wyższej niż 2,9 mPas); stały wskaźnik lepkości; wysokie parametry, wydłużają żywotność filtra DPF i katalizatora, oszczędzają paliwo
C2 – do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtr DPF lub katalizator (wydłużają ich żywotność) wymagających olejów o niskiej lepkości (HTHS wyższej niż 2,9 mPas) i niskim współczynniku tarcia; zmniejszają spalanie
C3 – do silników benzynowych i wysokoprężnych wyposażonych w katalizator lub filtr DPF (wydłużają ich żywotność), ale bez wymogu lepkości HTHS;
C4 – do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w katalizator lub filtr DPF (wydłużają ich żywotność) z wymogiem lepkości HTHS 3,5 mPas
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa B ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.