Witajcie,
odgrzewam kotleta..
W weekend planuję zabrać się za demontaż napinacza paska alternatora... w W169 1.9 180 CDI
Chyba jest z nim już coś nie tak, w ciągu miesiąca zerwało dwa paski, a podczas ostatniego montażu miałem wrażenie że koła nie są idealnie w jednej płaszczyźnie, dodatkowo całość już dość "szumi".
Czy może zabrać głos ktoś kto już to robił..
Czy do demontażu tej "łyżwy" (czyli całego zespołu napinacza) wystarczy opuścić silnik o te 10 cm, czy jednak trzeba wyjąć cały zespół napędowy?
Czy może nie ruszać tego i wymienić tylko koła-rolki? Inne pytanie jak odkręcić rolkę napinacza?? _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Do wymiany tego sprzęgła raczej trzeba zdemontować alternator z auta bo tam jest bardzo mało miejsca a trzeba użyć specjalny klucz który jest dość długi, swoją drogą sprzęgło jest mocno przykręcone. Do odkręcenia alternatora trzeba zdemontować kompresor klimy ale nie ma potrzeby rozłączania przewodów. Przygotuj sobie nasadki torx wewnętrzny E12. Do wymiany całego napinaczy wystarczy opuścić silnik. Jeśli będziesz to robić i opuszczać na szpilkach to gwint w aucie to M12x1.5 a śruby mają łeb E14. Ogólnie z tym opuszczaniem nie ma aż tyle zabawy.
Tak, planowałem zdemontować cały alternator i gdzieś go odstawić.. np. do elektryka.
Silnik planuję opuszczać właśnie na szpilkach... muszę sprawdzić gwinty, czy może pręty gwintowane z "metra" z LeroMerlin/Castorama się nadadzą
Bardzo dziękuję za rady. _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Szpilki z marketu sie nie nadają bo mają skok 1.75 a tu jest 1.5. Najlepiej jest zakupić takie śruby i dospawać normalne szpilki, nie muszą być długie ponieważ silnik można opuścić max 10 cm. takie około 20 cm powinny w zupełności wystarczyć, dodatkowo dobrze jest mieć jakieś tulejki o długości ok. 8 cm bo trzeba szpilki przeprowadzić przez ramę, na upartego z przodu da sie to zrobić bez tych tulei. Pamiętaj o odkręceniu nadkoli od podwozia, jeśli chodzi o przekładnie to u mnie nic nie musiałem rozbierać bo kolumna wysuneła się na wieloklinie i wygląda, że jest to tak zaprojektowane, ogólnie dość prosta robota:)
Jestem, po opuszczeniu silnika.
Trochę "na wariata", ponieważ nie udało mi się w weekend kupić śrub ani szpilek.
Robiłem wg opisów z forum oraz:
https://youtu.be/bBehz3Ivxzk
Podsumowując, nie wyjąłem jeszcze alternatora ponieważ nie udało mi się odkręcić oraz odczepić przewodów od niego, muszę jeszcze dokładniej "wymacać"
Myślę, że osiągnąłem maksimum, czyli te 10 cm. Jednak nie wiem od której strony włożyć klucz żeby odkręcić napinacz. Odkręciłem poszczególne rolki (3), łożyska mają niewielkie luzy i są głośne. Rolka która napina pasek (ta na klucz 15) jest "przekoszona"- nie jest w tej samej płaszczyźnie co pozostałe.
Jak wymyślę jak dostać się do napinacza, dam znać. _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Po odstawieniu na bok kompresora oraz zdemontowaniu alternatora jest dobry dostęp do napinacza, przykręcony jest chyba 3 śrubami E12 od góry ( korpus napinacza to dość spory odlew aluminiowy). Dostęp do tych śrub jest łatwy od góry (pomiędzy nadwoziem a opuszczonym silnikiem).
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.