Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa SLK ) Slk r170 97r 2.3k Szarpanie/dławienie przy redukcji biegu.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartekzwroc

Czytelnik



Dołączył: 01 Sie 2019
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): wrocław
Posiadane auto: mercedes slk r170 97 r 2.3 kompressor
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 01 Sie 2019, 20:17
Temat postu:

Slk r170 97r 2.3k Szarpanie/dławienie przy redukcji biegu.


Siemka

Slk 97r 2.3 Kompressor automat 5-cio stopniowy 722.6

Na wstępie bardzo wszystkich proszę o przeczytanie posta do końca, nie będzie on krótki ale już serio nie mam pomysłów, może ktoś z Was jakimś cudem będzie wiedział jak mi pomóc.

Problem z którym mój slk się męczy jest bardzo konkretny, zacznę od szczegółowego opisania, potem dopiszę co zostało już w nim zrobione. Borykam się z pewnym szarpnięciem które objawia się zawsze oraz tylko i wyłącznie przy redukcji między 3, a 2 biegiem. Wymienie może w pktach kiedy dokładnie jest to odczuwalne :

1. W momencie kiedy samochód wrzuci 3 bieg, a my zwolnimy do 19-20 km/h. W tym momencie mniej wiecej auto chce zredukować bieg na 2. Kiedy wciśniemy gaz zanim uda mu się zredukować bieg, wystąpi efekt hmm - "zadławienia", obroty troszeczkę pójdą już do góry, auto zrzuci powoli bieg (zajmuje mu to ok sekundy żeby ten bieg zrzucić, znacznie wolniej niż inne biegi), po czym z racji tego ze obroty poszły w góre, występuje efekt szarpnięcia kiedy już złapie drugi bieg.

2. Jedziemy na trzecim biegu i postanawiamy zahamować do zera. Zawsze uda mu się przetrzymać ten trzeci bieg niemalże do samego zatrzymania, przed samym zatrzymaniem odczuwamy ciezkie zrzucenie trójki, z dwójki na jedynke zrzuca już leciutko.

3. Jedziemy na trójce i wciskamy mocno gaz, tutaj następuje klasycznie zrzuceniu biegu na 2 - również w tym momencie czuć że jest takie niefajne szarpnięcie, że mu ten bieg ciężej schodzi niż inne - choć w tym przypadku najmniej przeszkadzające bo przecież dynamicznie chcemy ruszyć do przodu.

4. Jedziemy sobie na trójcę np 55km/h, manualnie zrzucamy na 2-gi bieg drążkiem, jednocześnie wciskając gaz. Kiedy wykonamy te dwie czynności faktycznie równolegle - występuje wyżej opisane zadławienie trwające około sekundy, dopiero ruszenie z szarpnięciem.

Wszystkie te przypadki tak naprawdę opisują jeden objaw. Teraz co zostało w samochodzie zrobione:

-sprzegło hydrokinetyczne jest po całkowitej regeneracji

-skrzynia biegów jest po przeglądzie, wymienione wszelkie uszczelki, jakieś [cenzura] które wymagały wymiany - generalnie po renowacji. Wszystko robione kompleksowo gdyż no oddałem auto na kompleksową regeneracje skrzyni i sprzegła.

- olej oczywiście wymieniony

- mechatronika była sprawna, chociaż i tak finalnie została wymieniona na nową gdyż padł pomysł, że może sterownik się gubi gdzieś przy redukcji tego biegu. Nowa mechatronika nie pomogła. Objaw dokładnie taki sam.

-padl pomysł że może coś w silniku, została sprawdzona przepływka, wyczyszczone przepustnice, auto ma i gaz i benzyne - ten sam objaw na obu paliwach. tak czy siak dopisze ze świecie sprawne i tego typu [cenzura]ły również.

Mój mechanik od skrzyni biegów twierdzi, że pierwszy raz spotyka się z takim przypadkiem. Twierdzi również, że nie ma sensu ponownie rozbierać skrzyni bo nic w skrzyni nie powinno powodować takiego objawu na przestrzeni redukcji pomiędzy 3-ką i 2-ką. Podobno za redukcje odpowiada komputer, nie sama skrzynia( przynajmniej tak zrozumiałem, choć zawile tlumaczył). Dodam, że skrzynia idealnie wbija biegi, po prostu bajka w porównaniu do tego co było zanim oddałem ( choć wtedy duży wpływ na działanie skrzyni miało sprzęgło hydrokinetyczne w stanie agonalnym). Mechanik czeka na informacje od przyjaciela który pracuje w mercedesie, ten robi dochodzenie co takiego może powodować w tym modelu taki objaw. Ze wszystkich objawów z którymi oddawałem pojazd - został tylko ten jeden. Również z 2 na 3 wbija bieg bez żadnego problemu. Każda inna redukcja odbywa się leciutko i dosłownie w moment, nie wpływając w ogóle na kulturę jazdy.

Panowie, Panie, czy ktoś ma jakieś pomysły? Czy skrzynia może jednak wywoływać taki objaw i może być coś w niej do wymiany, biorę już pod uwagę, że może nie przeszła przeglądu tak dokładnego jak powinna przejść, że może jednak coś zostało pominięte...

Z góry dziekuje za każdy pomysł
Pozrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes klasa SLK »

Opinie o samochodach Mercedes klasa SLK - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne


Mercedes

B 180

17 900

2006r.

225 000 km

lubelskie

Mercedes

B 170

14 900

2005r.

207 100 km

mazowieckie

Mercedes

B 180

16 900

2006r.

252 000 km

podkarpackie

Mercedes

C 180

42 999

2011r.

177 000 km

łódzkie

Mercedes

S 320

14 900

2001r.

251 000 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2019 Created by idealneT and OM System