Po paru latach Żona dała się namówić na kupno samochodu dla niej. A nawet obiecała nim jeździć
Po obejrzeniu wielu samochodów powiedziała A klasa i nic innego.
Będzie to jej pierwszy samochód i nie chcę wydać więcej niż 15 tys. Jak już nabierze doświadczenia to obiecałem coś świeższego, ale wracając do meritum.
Na placu boju zostały 3 egzemplarze:
1. A150 2005 Elegance 170 tys. dobrze wyposażony, jedynie czujniki parkowania do naprawy. Zero rdzy. 12.500 PLN
2. A170 2005 Elegance 180 tys. automat, także szwankują czujniki parkowania. Jedno ognisko rdzy na tylnym błotniku od wewnętrznej strony oraz pod maską. 14.500 PLN
3. A150 2008 Lift Avangarde, 180 tys. Nie ma czujników parkowania . Także zero rdzy., 14.500 PLN
Najlepsze wrażenie zrobiła na mnie pozycja 2. Nic nie skrzypi, nic nie stuka, wspomaganie chodzi lekko no i automat. Ale żadnej dokumentacji oprócz zaświadczenia z przeglądu sprzed 6 laty.
Pozycja 3 słabo wyposażona ale ładniejsza no i młodsza.
Pozycja 1 miała po sprowadzeniu przez handlarza wymieniony łańcuch rozrządu - pisemna gwarancja.
Pozycje 1 i 3 mają wszystko udokumentowane
Co radzicie?
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 08 Paź 2019, 08:45
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Prośba o radę przy zakupie W169
Cześć
Co tu można radzić? Zbyt wielu różnic pomiędzy nimi nie podałeś. O stanie mechanicznym nic nie piszesz - a nie tylko "oczami" się kupuje. Jeżeli się nie znasz - pokaż komuś, kto się zna. Nie ma gwarancji, że wszystko wychwyci, ale zawsze jest szansa, że jednak coś się w oczy rzuci. Reszta to rzeczywiście kwestia indywidualnego odbioru - czy jest np. zadbany (bo jak właściciel nie przywiązuje uwagi do szczegółów - to poważniejsze rzeczy też zaniedba) Dobrze by było takie auto podnieść i nawet okiem laika zobaczyć czy nie było gdzieś od spodu uderzone, czy fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne (taka gruba, chropowata warstwa jasnego lakieru) nie jest uszkodzone. Do wszelkich napraw blacharskich trzeba to zabezpieczenie usuwać, a nie każdy warsztat potrafi je odtworzyć do stanu oryginalnego. Zużyte opony, tarcze mogą świadczyć o tym, że właściciel od dłuższego czasu mógł się liczyć ze sprzedażą auta i czekał z tym do ostatniego momentu przed większymi inwestycjami.
Czujników parkowania nawet bym w swoim aucie nie chciał - sprawa bardzo wygodna (zwłaszcza dla osoby o mniejszej praktyce w ruchu drogowym), ale wiem, ile ich trafia do serwisów z uwagi na uszkodzenia. Wilgoć, zniszczenie mechaniczne - wystarczy, że gdzieś się takim czujnikiem "przyciśniesz" (nawet lekko) i w zasadzie cała strefa przestaje działać. Tak więc osobiście preferuję kamerkę.
Ciekawe, czemu łańcuch był wymieniany - czyżby wysoki przebieg? Niby we wszystkich trzech autach "z grubsza" odpowiada wiekowi, ale jakoś dziwnie w każdym z nich jest niewiele niższy od "magicznych 200 tysięcy" - o ile wiesz, o co chodzi
Nic nie sugeruję - po prostu trzeba być czujnym. Znam auta z jak najbardziej prawdziwą historią i nieprawdziwym przebiegiem.
Jak byś załatwił numery VIN tych aut, to można by coś pokopać w historii - są osoby na forum które takie możliwości mają.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Prośba o radę przy zakupie W169
Gerri napisał:
Cześć
Co tu można radzić? Zbyt wielu różnic pomiędzy nimi nie podałeś. O stanie mechanicznym nic nie piszesz - a nie tylko "oczami" się kupuje. Jeżeli się nie znasz - pokaż komuś, kto się zna. ...
Dzisiaj przejechałem dwoma z nich.
Pozycja 2.
Bardzo zadbany środek. Czujniki jednak działają, choć jak dla mnie w sposób średnio pomocny (pikają dopiero przy samej przeszkodzie). Wszystko było dobrze do prędkości 60 km/h. Wtedy z okolic prawego, przedniego koła dochodziły odgłosy i wibracje jakby koło nie było wyważone. Ogólnie wszystkie opony miały słabe ciśnienie, lecz to raczej nie z tego powodu. Druga sprawa to przy energicznym skręcaniu w prawo, z okolic kierownicy dochodzi pisk. Poza tym zawieszenie sprężyste. Automat trochę przeciągał biegi i silnik wył, ale zachowywał się tak jak w Toyotach jakimi czasami jeździłem - skrzynia CVT. Reakcja na kick-down całkiem niezła.
Silnik chodzi równomiernie, olej brązowy ale w średnim tonie.
Pozycja 3.
Słabszy silnik niż pozycja powyżej, ale jeździł żwawo a zawieszenie jeszcze lepsze niż w powyższym.
Niestety silnik chodził nierównomiernie. Choć olej był wymieniany 9 tys. km wcześniej to jest w kolorze ciemnej czekolady.
Wspomaganie chodzi troszkę lżej od w/w czy bardzo dobrze.
Kierownica gumowa - mocno wytarta. Ogólnie wnętrze słabo wyposażone i zaniedbane.
Na placu obok samochodu z pozycji nr 2 stał inny. Silnik 1,7, 2004 rok. Tym też się przejechałem.
Tutaj kierownica żyła własnym życiem na zakrętach walcząc z kierowcą. Wspomagania prawie nie było. Dobite zawieszenie, wibracje przechodzące na kierownicę. Ogólnie padaka a gościu chce za ten rocznik i stan 14.500 - rozbój w biały dzień.
Jutro wybieram się ze znajomym mechanikiem obejrzeć jeszcze raz pozycje nr 2 oraz 1.
Posiadam VIN wszystkich tych pojazdów. Jutro rano znajomy znajomego, który pracuje w serwisie Mercedesa ma mi sprawdzić ich historię o bo w tych raportach z netu za 20 zł nic nie ma.
Choć była tam jedna ciekawostka - przy samochodzie z automatyczną skrzynią biegów wyświetlał się napis, ze jest to 8 biegowa skrzynia biegów z dwoma sprzęgłami. Super choć nieprawda. Czy to możliwe aby był błąd w VIN?
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 08 Paź 2019, 21:36
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Prośba o radę przy zakupie W169
mr_roba napisał:
w tych raportach z netu za 20 zł nic nie ma.
Choć była tam jedna ciekawostka - przy samochodzie z automatyczną skrzynią biegów wyświetlał się napis, ze jest to 8 biegowa skrzynia biegów z dwoma sprzęgłami. Super choć nieprawda. Czy to możliwe aby był błąd w VIN?
Na te raporty nie patrz - to taki "bulszit". Napiszą ci za 20 zł. że auto ma cztery koła (plus zapasowe) i kierownicę. Co oczywiście polega na prawdzie. Jeżeli chodzi o VIN, to nie jest tak, jak niektórzy sobie myślą, że poszczególne auta dostają kolejne numery. Ten system jest bardziej inteligentny, numery nie są kolejne, i system kontrolny raczej od razu zasygnalizuje błędy w VIN-ie.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Prośba o radę przy zakupie W169
Gerri napisał:
mr_roba napisał:
w tych raportach z netu za 20 zł nic nie ma.
Choć była tam jedna ciekawostka - przy samochodzie z automatyczną skrzynią biegów wyświetlał się napis, ze jest to 8 biegowa skrzynia biegów z dwoma sprzęgłami. Super choć nieprawda. Czy to możliwe aby był błąd w VIN?
Na te raporty nie patrz - to taki "bulszit". Napiszą ci za 20 zł. że auto ma cztery koła (plus zapasowe) i kierownicę. Co oczywiście polega na prawdzie. Jeżeli chodzi o VIN, to nie jest tak, jak niektórzy sobie myślą, że poszczególne auta dostają kolejne numery. Ten system jest bardziej inteligentny, numery nie są kolejne, i system kontrolny raczej od razu zasygnalizuje błędy w VIN-ie.
To że VIN, podobnie jak numery konta są tak skonstruowane aby zmiana np. 1 liczby/znaku od razu wskazywała na bład w danym numerze to wiem.
Dziwiłem się bardziej skąd taki zapis o tej skrzyni biegów.
Jakby nie było zobaczymy jutro rano co kolega odczyta.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sro 09 Paź 2019, 08:38
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Prośba o radę przy zakupie W169
mr_roba napisał:
Dziwiłem się bardziej skąd taki zapis o tej skrzyni biegów.
Kody wyposażenia nie są stałe na przestrzeni lat. Przypuśćmy że dana aplikacja rozszyfrowująca kody wyposażenia powstała kilkanaście lat temu i opiera się na kodach z tego okresu. Jeżeli te kody nie będą aktualizowane, (lenistwo posiadacza aplikacji, koszty) to ich zastosowanie dla auta nowego doprowadzi do przekłamań. Dotyczy to co prawda pojedynczych kodów, ale tym bardziej budzi to zdziwienie - bo reszta się zgadza i wzbudza pozory wiarygodności.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Prośba o radę przy zakupie W169
Dostałem info z Mercedesa, że zarówno pozycja 1 jak i 2 były ponownie u nich malowanie podczas akcji walki z rdzą.
Pozycja 1 była serwisowana tylko do 2007 roku w Mercedesie.
Pozycja 2 była do 2012 serwisowana w Mercedesie i w tamtym czasie przebieg 90 tys.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sob 02 Lis 2019, 16:23
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Prośba o radę przy zakupie W169
Stables87 napisał:
Nie bierz automatu, bardzo wadliwe...
Jak już się wypowiadasz w jakiejś kwestii to rób to rzetelnie i nie siej zamętu.
W-169 miały dwa typy automatu: klasyczny (ze sprzęgłem hydrokinetycznym) i skrzynię "Autotronic Constantly Variable Transmission" znaną jako "CVT"
Pierwsza z nich nie sprawia większych problemów - o ile jej się nie "katuje" i jest serwisowana. Problematyczna jest natomiast druga. Ale o tym nie napisałeś - siejesz tylko panikę...
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Prośba o radę przy zakupie W169
Gerri napisał:
Stables87 napisał:
Nie bierz automatu, bardzo wadliwe...
Jak już się wypowiadasz w jakiejś kwestii to rób to rzetelnie i nie siej zamętu.
Pełna zgoda.
Natomiast ciężko mi się zgodzić z tym że w W169/245 występowały dwa rodzaje skrzyń automatycznych. Występowały tylko skrzynie CVT z konwerterem momentu obrotowego (sprzęgło hydrokinetyczne). Jeśli jednak się mylę to proszę mnie poprawić, chętnie się nauczę czegoś nowego.
Jeśli zaś chodzi o awaryjność to wcale nie jest tak źle, skrzynie są całkiem trwałe. Jedyne do czego można się przyczepić to sterowniki (można skutecznie regenerować). Sprzęgła wytrzymują przynajmniej 250 tyś. km.
Oczywiście obowiązuje zasada "jak dbasz tak masz"
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sob 02 Lis 2019, 20:32
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Prośba o radę przy zakupie W169
Arcydemon napisał:
Natomiast ciężko mi się zgodzić z tym że w W169/245 występowały dwa rodzaje skrzyń automatycznych. Występowały tylko skrzynie CVT z konwerterem momentu obrotowego (sprzęgło hydrokinetyczne).
Prawdopodobnie masz rację. Przysiągłbym, że jednak nie masz racji, ale chyba masz. Musiałbym mieć łeb jak sklep żeby to wszystko spamiętać. Ale tam gdzie popaszczyłem, to jednak masz rację.
1:0 dla ciebie
Koledze Stables87 zwracam należny mu honor
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Prośba o radę przy zakupie W169
No to w końcu trafiłem w komisie A170 z 2005 z rzekomo udokumentowanym przebiegiem niecałe 150 tys.
Na stacji diagnostycznej wyszło, że zawieszenie w idealnym stanie.
Jedynie problem termostatem.
W środku bardzo zadbany i cena atrakcyjna.
Mam go już 3 tydzień i zakochaliśmy się z Żoną w tym samochodzie.
Wymieniłem olej a dzisiaj także termostat i wszystko ok.
Jedyne co odkryłem, że miał jakaś stłuczkę ale wszystko porządnie zrobione.
Wyglada i jeździ super.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Porady, problemy techniczne - tematy ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.