Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Próba walki z odma, nowy sposób
Witam
Do delek
Mam ten sam silnik, samochód przed liftingiem. Rozebrałem tą pokrywę od odmy - mam także tylko membranę. Wracając do twojego pytania -trochę "poteoretyzuję" jeżeli wywalisz tą gumę to prawie cały olej może Ci wywalić (zassać) do dolotu, może nastąpić "samozapłon" oleju silnikowego.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Próba walki z odma, nowy sposób
Wyrzuciłem tę gumową przeponę i tak była dziurawa. Nic złego się nie dzieje ale kupię używkę i zamontuję, dla świętego spokoju, bo jednak jakaś zależność, nadciśnienie z jednej, podciśnienie z drugiej strony jest tam przez konstruktorów przewidziana.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Próba walki z odma, nowy sposób
Wracając do problemów z odmą w naszych merolach mam pytanie do ekspertow. Czy lepiej usunąć filtr odmy ze środka czy lepiej wywiercic otwór w korku i puścić wężyk gdzieś do plastikowej butelki? Wczoraj zamarza mi odma i na postoju już zaczęło wyrzucać olejem przez bagnet, odkrecilem korek oleju i wszystko się unormowalo. Dodam że co roku mam z tym problem. W styczniu kupiłem nowy filterek odmy i ją porządnie wyczyscilem....jak widać u mnie nic to nie dało. Samochód w ostatnie mrozy stoi cały tydzień nie odpalany bo żona boi się ze znów olej wyleci. Wczoraj chciałem sprawdzić bo myślałem że jest ok a tu olej leci bagnetem. I pomyśleć co by się stało gdyby wysłać żonę bez sprawdzania. Pewnie kolejny remont silnika albo nie ...złomowanie tylko wchodzi w grę. Wiec co radzicie wyjecie filtra czy dziura w korku i wąż do butelki? Pozostawiam serdecznie!
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Próba walki z odma, nowy sposób
U mnie ponownie wyrzuciło olej, wyczyścilem wszystko ale też zastanawiam się nad wyjęciem tego filtru.
Przyszło mi też na myśl założenie zaworu bezpieczeństwa na wężu między komorą silnika, a odmą.
Co roku podczas mrozów to samo. Coś trzeba wymyślić, bo następnego razu silnik może nie przeżyć.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Próba walki z odma, nowy sposób
maniuś65 napisał:
Jak ktoś pamięta Żuka w benzynie to zależnie od rodzaju odmy miał korek wlewu oleju tradycyjny lub taki wysoki z sitkami metalowymi. Jak będziesz przerabiał to pomyśl o tym że tędy wydostają się niewielkie ilości spalin i to nie może wpadać do wnętrza wozu bo zaczadziejesz!
pisania dużo w gardle sucho a sponsorów brak.
Mam właśnie taki objaw w 180CDI... tzn. paskudny smród spalin.. a raczej gotującego się oleju z silnika w aucie..
Dotychczas nie miałem ochoty się tym zajmować, ale dziś znalazłem potężny wyciek oleju... myślałem że wyciek a to raczej "luźny" wąż z którego leci olej po obudowie skrzyni biegów.. pod samochodem się skrapla i wygląda jakby jakiś uszczelniacz puścił.. Chyba poprzedni właściciel coś już tam "usprawniał". Jutro postaram się zrobić zdjęcie, może pomożecie mi określić co to za wąż. _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Próba walki z odma, nowy sposób
Dopiero dzisiaj, wrzucam zdjęcia zrobione po wyjęciu obudowy filtra powietrza.
Na tym nieostrym ujęciu (tylko poglądowo) jest widoczna odma, ale ona wydaje się być cała, nie rozbierałem bo trochę nie miałem czasu, a nie chciałem się przekonać w niedzielę po południu że potrzebuję jakiś nowych części..
Pytanie odnośnie tego kolanka zaznaczonego kolorem zielonym.. ono wchodzi jakby pod tą aluminiową pokrywę.. Co to za pokrywa? Zaglądając na ile się da.. w otwór wokół węża..
Wszystko jakby zawalone olejem.. Czy dobrze się domyślam, że tam biegnie listwa wtryskowa? Czy możliwe że wywala ON gdzieś na połączeniach i to tak paskudnie śmierdzi? Czy ktoś widział taką usterkę i czy tą obudowę/osłonę aluminiową można w domowych warunkach zdemontować.. bo się nie przyjrzałem.
Trzecie zdjęcie
Tutaj mam wężyk, który wychodzi gdzieś z boku głowicy.. wisi sobie i z niego leci olej, leje się po skrzyni biegów i skrapla na spodzie obudowy, sprawiając wrażenie, że ze skrzyni kapie Czy wiecie gdzie on powinien być "oryginalnie" podłączony? Jeżeli nie dowiem się gdzie go podłączyć, zmajstruję jakiś "catch tank"..[/img] _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.