Po przejechaniu kilkunastu kilometrów następuje ograniczenie prędkości (obroty silnika tylko do 3000 na każdym biegu-wchodzi w tryb awaryjny). Pojawia się również kontrola silnika. Wymieniono zawór EGR na nowy ponieważ diagnosta stwierdził zacinanie się zaworu. Po wymianie zaworu zaktualizowano również oprogramowanie silnika. Samochód jest cały czas serwisowany i naprawiany w autoryzowanym serwisie. Wszystkie czynności do tej pory nie są skuteczne i nadal pojawia się w/w ograniczenie do 3000 obrotów. Ostatnie badanie komputerowe w serwisie nie wykazało nieprawidłowości. Przepływomierz, wtryski i wszystkie inne możliwe do sprawdzenia parametry są w porządku.
Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 439 Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Nie 12 Sty 2020, 13:21
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) ograniczenie obrotów silnika
Skoro w robisz to w ASO to powinni ogarnąć. Zapalenie kontrolki silniki oznacza błąd więc wiedzą co jest jego przyczyną.
W jakich konkretnie warunkach to się dzieje?? Jakie masz błąd?? _________________ X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
Re: ( Mercedes klasa B ) ograniczenie obrotów silnika
Generalnie problemy widzę dwa.
Po pierwsze, skoro autoryzowany serwis podjął się naprawy, wymienił jakieś części a auto dalej jest niesprawne, to powinieneś reklamować naprawę do skutku.
Po drugie, z wieloletniej obserwacji działania pracowników ASO stwierdzam że ci ludzie mają dość mgliste pojęcie o diagnostyce komputerowej. Jeśli elektronik ASO robi test z którego wynika że do wymiany jest EGR, wymienia go a auto dalej wchodzi w tryb awaryjny, to znaczy że poza krótkim testem nie zrobił nic innego.
Podsumowując, poszukał bym kogoś kto potrafi obsługiwać SD w trochę większym zakresie niż kilka procedur wyuczonych na kursie dla pracowników ASO.
Re: ( Mercedes klasa B ) ograniczenie obrotów silnika
Arcydemon wielkie dzięki-będę próbował reklamacji do skutku. Ale może znasz diagnostę, który potrafi obsługiwać SD w trochę większym zakresie niż kilka procedur wyuczonych na kursie dla pracowników ASO.
notgroove też dziękuję i wyjaśniam iż wcześniej stwierdzili, iż przyczyną zapalenia się kontrolki jest uszkodzony EGR
Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 439 Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Nie 12 Sty 2020, 20:22
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) ograniczenie obrotów silnika
Nie znam łodzi ale reklamuj i niech dadzą ci raport z diagnostyki byś też wiedział jakie masz błędy. _________________ X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
[quote="pkfamilia"]Mercedes B200 CDI 2006 (model z 2007)
Witam i bardzo proszę o pomoc
Po przejechaniu kilkunastu kilometrów następuje ograniczenie prędkości (obroty silnika tylko do 3000 na każdym biegu-wchodzi w tryb awaryjny). Pojawia się również kontrola silnika. Wymieniono zawór EGR na nowy ponieważ diagnosta stwierdził zacinanie się zaworu. Po wymianie zaworu zaktualizowano również oprogramowanie silnika. Samochód jest cały czas serwisowany i naprawiany w autoryzowanym serwisie. Wszystkie czynności do tej pory nie są skuteczne i nadal pojawia się w/w ograniczenie do 3000 obrotów. Ostatnie badanie komputerowe w serwisie nie wykazało nieprawidłowości. Przepływomierz, wtryski i wszystkie inne możliwe do sprawdzenia parametry są w porządku.[/quote]
Samochód odebrałem 20bm z wcześniej wspominanego serwisu po tygodniu.
Tym razem udało się im zdiagnozować. Powiedziano mi, że wymontowano i oczyszczono dolot. W usługach napisano, że naprawa polegała na "obudowa miesz., wymont. i zamont., oczyszczenie z nagaru". Wprawdzie zapłaciłem ale samochód śmiga jak "nowy". Nie uruchamia się tryb awaryjny pracy silnika (ograniczenie do 3000 obr. ) i nie zapala się kontrolka.
Witam,
u mnie podobny przypadek tylko model inny (W246 B200 benzyna 156KM, 2012 r.)
Problem występuje przy załapaniu/ rozgrzaniu odpowiedniej temp. silnika 80 st.- 90 st.
wtedy przy 3000 tyś.obr. na III biegu auto traci moc. Na desce nie ma żadnych błędów/ kontrolek, auto równo pracuje nic się nie dzieje po za 'zabraniem mocy'. Wyłączę silnik i włączę wtedy robi się restart i przy 3000 tyś.obr. znowu to samo.
Nie wiem czy mam to łączyć z Akcją serwisową czy po prostu pech chciał że na powrocie z serwisu coś uległo uszkodzeniu.
Ostatnio zostałem wezwany na serwis ASO na dwie akcje serwisowe:
* 4390042 Wymiana przewodu podciśnieniowego systemu wspomagania układu hamulcowego
* 5499346 Aktualizacja oprogramowania modułu sterującego układu elektronicznego silnika (ME)
... i od tego czasu auto zachowuje się tak.
Czy ktoś miał podobny przypadek ?
Re: ( Mercedes klasa B ) ograniczenie obrotów silnika
Wczoraj dostałem info.z ASO, że przeprowadzone dwie akcje serwisowe nie mają nic wspólnego z tym jak się teraz auto zachowuje :/
"Przed wykonaniem akcji technik podłączył do pojazdu komputer serwisowy i wykonał test początkowy wszystkich modułów w pojeździe. Protokół z tego badania przedstawia między innymi błąd zapamiętany „Wartość ciśnienia doładowania różni się od wartości żądanej,, Reasumując, błąd utraty mocy wystąpił 18 razy zanim pojazd pojawił się w ASO na wykonaniu akcji serwisowej. Akcja serwisowa polegała na wymianie oprogramowania w module silnika, a dokładnie miała poprawić następujące działania:
Rozpoznawanie zaników zapłonu
Ciśnienie paliwa jest zbyt wysokie lub zbyt niskie
Praca silnika na biegu jałowym
Wg. mnie odpisali bardzo politycznie i tak naprawdę wszystko można podpiąć pod ten opis.
Jeszcze wczoraj pojechałem do niezależnego warsztatu który podpiął komputer poprzez Star Diagnosis i system wykazał poniższe błędy. I co najdziwniejsze te błędy pojawiły się dopiero w momencie jak wracałem z serwisu (jest to zapisane po stanie licznika) Tak więc albo coś namieszali przez wgranie akcji serwisowych albo pech chciał że coś uległo awarii na powrocie i nie ma nic wspólnego z akcją serwisową
Błędy:
*P001685 położenie walka rozrządu zaworów ssących (rząd cylindrow 1) jest nieprawidłowe w stosunku do położenia wału korbowego. Podawany sygnał przekracza dopuszczalna wartość graniczna.
* P029921 ciśnienie doładowania turbosprezarki 1 jest zbyt niskie. Amplituda sygnału jest mniejsza niż Amplituda minimalna.
*stary błąd który jest zapisany w systemie. P06DA00 W module sterującym N3/10 Układ elektroniczny silnikaMES40 dla silnika spalinowego M270 (ME)
Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z poniższymi błędami- czego dotyczą ?
Serwisant z niezależnego serwisu dodatkowo oglądał całe auto i przyznał że nie ma się czego czepić, wszystko pracuje prawidłowo nie widać żeby gdzieś był problem :/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa B ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.