Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: Mercedes CLS 500
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 07 Maj 2019, 22:05
Temat postu:
CLS 500 z airmatic - wymiana wahaczy.
Witam
Wlasnie wymienilem w swoim mercedesie wszystkie wahacze. I teraz mam pytanie.
Ponieważ wahacze są na sworzniach i tulejach to jeżeli chodzi o sworznie to wiadomo, ze można je dokręcić wg specyfikacji serwisowej. Natomiast nigdzie nie znalazłem informacji jak mam dokręcić wahacze z tulejami. Wiadomo, ze auto musi stać na kołach i wszystko niby ok, ale jak mam airmatic to teraz pytanie na jakim ustawieniu mam dokrecic tuleje wahaczy aby ich nie zerwać w trakcie eksploatacji ?
Gdy auto postawiłem na kolach a airmatic nie był "napompowany" to auto siadło strasznie nisko. jak się airmatic napompował to auto się podniosło, ale wiadomo, ze wysokość może być rożna w zależności od ustawień.
Airmatica nie powinieneś pompować od zera w aucie postawionym na kołach. Powinno się wstępnie napompować miechy na podnośniku, opuścić na koła, dopompować do wysokości roboczej i wtedy wszystko po-dokręcać.
auto stoi niczego jeszcze nie dokręcałem, dziś chcę to zrobić ale nie wiem w jakiej pozycji ma być auto.
Czy skręcać gdy auto samo obniża zawieszenie po wyłączeniu silnika, czy tez skręcać np. na airmaticu z zawieszeniem podniesionym na maxa??? co rozumiesz airmatic wysokość robocza ?
Wysokość robocza to ta która jest na odpalonym silniku. To co się dzieje z zawieszeniem na postoju ze zgaszonym silnikiem nie ma wpływu na jego trwałość. Tak dla ścisłości, masz pełny airmatic czy ABC?
Przy dźwigni zmiany biegów mam 3 guziki
pierwszy od lewej podnosi auto na maxa w górę (wtedy pali się czerwony LED kontrolny),gdy się nie pali ta kontrolka to auto jest podniesione ale nie na maxa i to jest tryb normalny.
Środkowy guzik natomiast to ADS i tutaj mam 3 tryby poziomu zwieszenia:
tryb sportowy 1 - auto obniża się o 10mm (pali się 1 kontrolka)
tryb sportowy 2 - auto obniża się o kolejne 15mm (palą się 2 kontrolki)
tryb Komfortowy -auto podnosi się do poziomu normalnego.
Wydaje mi się ze po włączeniu silnika wszelkie kontrolki powinny zgasnąć i to jest optymalne uniesienie w którym powinienem po dokręcać wszelkie śruby na wahaczach.
Widzę że kolega w kwestii zawieszeń w mercedesach troszkę zielony
Napisałem ABC i to miałem na myśli, ale wiadomo nie musisz się znać na wszystkim. Więc w ramach wyjaśnienia:
"Active Body Control (ABC) to bardzo komfortowy system zawieszenia hydraulicznego, stosowany w niektórych, luksusowych modelach samochodów firmy Mercedes Benz. Skomplikowany system zawieszenia hydraulicznego Active Body Control skutecznie tłumi nierówności drogi, pozwala na zmianę wysokości prześwitu samochodu, a także minimalizuje przechyły nadwozia podczas hamowania (tzw. nurkowanie), w czasie pokonywania łuków drogi i zakrętów podczas jazdy z dużą szybkością."
A co do ostatniego pytania, to tak, dobrze myślisz.
Bez znaczenia jakie masz zawieszenie to zawsze skręca się wahacze i inne elementy zawieszenie w pozycji pośredniej lub inaczej neutralnej. Czyli normalnej/standardowej na kołach. Wtedy wszystkie elementy zawieszenia mogą pracować właściwie ponad i poniżej tego poziomu. _________________ X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
A co jeżeli np u mnie jak wcisne sport 1 to pali sie cały czas jedna czerwona kontrolka jak wcisne sport 2 to dwie kontrolki i te kontrolki palą sie cały czas czy po odpaleniu auta?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes CLS ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.