Chlapanie dobiegające z okolic paska wielorowkowego
Drodzy forumowicze,
Od pewnego czasu mam problem ze swoim Mercedesem W245 B180 CDI 2009r. W listopadzie wymieniałem pasek wielorowkowy, napinacz, łożysko alternatora. Wszystko było w porządku do kwietnia. Wtedy zaczęło się owe chlapanie. Pojechałem, osluchalismy go stetoskopem. Okazało się że pasek jest w stanie idealnym, rolki napinacza bez zarzutu. Padło na pompę wody. Pompa wody wymieniona jednak jak chlapalo, tak chlapie. Serwis nie pomógł nic. Niestety mechanik się poddał , powiedział że on już nie wie co to może być. Nie chcąc usłyszeć "jeździć, obserwować" staram się czegoś dowiedzieć na forum, może komuś coś podobnego się przydarzyło. Link do dźwięku na YouTube (trzeba podglosic na full wtedy słuchać ten dziwny dzwoniący dźwięk):
https://youtu.be/6fCpb9VJyNo
Re: ( Mercedes klasa B ) Chlapanie dobiegające z okolic paska wielorowkowego
Tak szczerze mówiąc nic niepokojącego nie słyszę. Jeśli faktycznie jest jakiś dźwięk który Cię wkurza to pozostało Ci jeszcze do wymiany sprzęgiełko koła pasowego sprężarki klimatyzacji.
Re: ( Mercedes klasa B ) Chlapanie dobiegające z okolic paska wielorowkowego
Niestety dzwonienie jest bardzo wyraźne i słychać zwłaszcza jak jadę przy barierach energochłonnych. Z racji że sprężarka jest na samym dole i jest do niej dobre dojście wykluczyliśmy ja podczas osluchu stetoskopem. Czy możliwe że jest coś nie tak z kołem pasowym korby?
Re: ( Mercedes klasa B ) Chlapanie dobiegające z okolic paska wielorowkowego
Myślę że nie, to bardzo prosty patent który nie wydaje żadnych dźwięków. Nawet gdyby było coś nie tak z jego mocowaniem to najpierw zaczyna zrzucać pasek. Dobrze by było dać auto do do osłuchania komuś kto ma doświadczenie z tym modelem.
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard Posiadane auto: Mercedes B180 CDI, 2.0, r. 2010; Jeep Compass 2.0 CRD, 4x4, r. 2008.
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 01 Sie 2020, 20:26
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Chlapanie dobiegające z okolic paska wielorowkowego
Sprawdź stan rolki napędzającej alternator. To taka "wolnobieżka", która potrafi się zatrzeć i wtedy słychać takie charakterystyczne jakby chrapnięcia. Jak się zatrze i zblokuje może spaść Ci w czasie jazdy pasek wielorowkowy. _________________ \"Dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości\" - Albert EINSTEIN
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa B ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.