Witam proszę o pomoc w diagnozie Mercedes b170 w245 2006r Cvt. Ale od początku.
Kupiłem samochód z uszkodzoną skrzynia biegów. Wyświetlały się różne błędy i szarpał przy ruszaniu, więc oddałem sterownik do naprawy po tym zabiegu brak błędów olej wymieniony wraz z filtrem ale niestety bez poprawy. No więc wyczytałem że problemem może być konwerter więc znów oddałem do regeneracji po zamontowaniu dalej bez poprawy.
Objawy po przełączeniu na d lub r samochód wyrywa mocno jak go chce przytrzymać na hamulcu to zgaśnie. Gdy już ruszy nie ma żadnych problemów jedzie płynnie bez szarpania miałem inny samochód z CVT wiec wydaje mi się że działa bez zarzutów. Jedyny problem to to że nie mogę sie zatrzymać:p
Czy ktoś jest wstanie powiedzieć mi co jeszcze być przyczyną? Nie wiem czy jest tam jeszcze jakiś magiczny zawór przełącznik cokolwiek co mogło by być uszkodzone?
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi bardzo mało mądrych rzeczy udało mi się znaleźć na ten temat także mam nadzieję że tu się uda.
Witam proszę o pomoc w diagnozie Mercedes b170 w245 2006r Cvt. Ale od początku.
Kupiłem samochód z uszkodzoną skrzynia biegów. Wyświetlały się różne błędy i szarpał przy ruszaniu, więc oddałem sterownik do naprawy po tym zabiegu brak błędów olej wymieniony wraz z filtrem ale niestety bez poprawy. No więc wyczytałem że problemem może być konwerter więc znów oddałem do regeneracji po zamontowaniu dalej bez poprawy.
W moim przypadku W169 2005r (również skrzynia CVT) kupiłem go rok temu, po ciemku, w deszczu wiedząc że coś jest nie halo ze skrzynią, cały prawy bok przerysowany, ale silnik 2.0 benzyna turbo i cena dobra...
Skrzynia szarpała przy zmianie RND, DNR, RNR, DND, podczas jazdy wyła, świszczała, ogólnie tragedia - jak się zagrzał to prosił żeby go złomować - 120km do domu jechałem nim 3 godziny z postojami... taka przygoda, żona radziła zawrócić i oddać, ale... 193 konie pod maską niepozornego samochodu niemieckiego emeryta nie dawały mi spokoju.
Demontaż i diagnoza: pęknięcie płyty hydraulicznej - znajomy ślusarz za 100zł pospawał , ale...
wyczytałem że problem powszechny, poprawiony w 2010r (może plotka, nie wiem). Kupiłem płytę z 2011 roku 800zł, wymieniłem.
W międzyczasie wysłałem sterownik gdzieś w okolice Lublina, fajny gość, zaufałem po rozmowie telefonicznej i wysłałem w ciemno. 3 dni później sterownik wrócił - jedna ścieżka poprawiona, uszczelniony, odbiór sterownika za pobraniem - niecałe 300zł, ok.
Montaż, wymiana olejów i pozostałych płynów ustrojowych i... radość wielka, problem rozwiązany - tanio jak na gwiazdę.
Przy wyłączonym ESP jak wchodzi bokiem w ostry łuk w lewo na pełnym gazie przy prędkości 60km/h to słychać metaliczny dźwięk łańcucha (to Święty Piotr albo cały olej w skrzyni klei się do bocznej ściany i nie ma smarowania - pasażerowie nie potwierdzają - walczą o życie).
danielgodek15 napisał:
Czy ktoś jest wstanie powiedzieć mi co jeszcze być przyczyną? Nie wiem czy jest tam jeszcze jakiś magiczny zawór przełącznik cokolwiek co mogło by być uszkodzone?
Czujnik pod pedałem hamulca ? Miałem tak w Mondeo MK3 - były 2 czujniki pod pedałem: 1 do świateł i info dla skrzyni, drugi ponoć tylko do tempomatu. Mimo zatrzymania silnik chciał jechać i przy zatrzymaniu szarpał, wymiana tego drugiego pomogła. Nie wiem jak jest w Mercedesie... zbyt krótko je posiadam żeby martwić się o naprawy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa B ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.