za długo kręci rozrusznik po odpaleniu w906 3.0 V6 2008r
Witam,w sprintku mam taką przypadłość że za długo kręci rozrusznikiem po odpaleniu silnika. Mechanik stwierdził że uszkodzony jest komputer od silnika i proponuje przerobienie tego na dodatkowy wyłącznik. Z tego co się zorientowałem to za rozruch nie odpowiada stacyjka,ona tylko wysyła impuls do rozruchu a całością zarządza właśnie komputer silnika.Zastanawiam się czy może nie jest to kwestia jakiegoś czujnika. Skąd komuter silnika bierze informacje że silnik już pracuje ?
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 08 Lis 2020, 13:42
Temat postu:
Re: za długo kręci rozrusznik po odpaleniu w906 3.0 V6 2008r
slimaktlen napisał:
Mechanik stwierdził że uszkodzony jest komputer od silnika i proponuje przerobienie tego na dodatkowy wyłącznik.
Poniżej krytyki.... On powinien naprawiać traktory w kółku rolniczym...
slimaktlen napisał:
Z tego co się zorientowałem to za rozruch nie odpowiada stacyjka,ona tylko wysyła impuls do rozruchu a całością zarządza właśnie komputer silnika
Jak byś więcej o aucie napisał, to byśmy więcej wiedzieli. Bo układ automatycznego startu jest w autach z ASB. W autach ze skrzynią manualną rozrusznik kręci tak długo, jak długo trzymasz kluczyk. Puszczenie kluczyka powoduje wyłączenie rozrusznika.
slimaktlen napisał:
.Zastanawiam się czy może nie jest to kwestia jakiegoś czujnika. Skąd komuter silnika bierze informacje że silnik już pracuje ?
Z czujnika na wale. Liczy sobie prędkość impulsów. Na rozruszniku mamy ok. 200 obrotów silnika/min. Minimalna prędkość dla samodzielnej, stabilnej pracy silnika to ok. 500 obr/min. Wystarczy je porównać. Jeżeli silnik w ogóle pracuje - to czujnik jest dobry. Układ jest dosyć niezawodny i nie spotkałem się, żeby kiedykolwiek w nieuzasadniony sposób przedłużał pracę rozrusznika ponad czas potrzebny do uruchomienia silnika.
Dam ci jednak pewną radę: rozrusznik ma swój przekaźnik w skrzynce bezpieczników. Ten przekaźnik ma już dwanaście lat i dziesiątki tysięcy uruchomień silnika na koncie. Słyszałeś o czymś takim jak "kratery" na stykach przekaźnika? Jeżeli nie - to sobie przeczytaj:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2723666.html
Nadmierne wyeksploatowanie przekaźnika prowadzi do erozji jego styków, mogą na nich powstawać takie jakby "haczyki" które powodują ich sklejanie. Może więc sprawa jest prosta.
Re: ( Mercedes Sprinter ) za długo kręci rozrusznik po odpaleniu w906 3.0 V6 2008r
Dzięki za odpowiedź.Przekaźnik od rozrusznika poszedł jako pierwszy,potem sam rozrusznik trafił na stół firmy od regeneracji,ale to nic nie dało.Dalej potrafił przeciągać o kilka 2-5 sekund kręcenie rozrusznika po odpaleniu.
Jakie dane auta potrzebne ?
WDB9066331S155413
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 08 Lis 2020, 19:43
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) za długo kręci rozrusznik po odpaleniu w906 3.0 V6 2008r
Producent nie wskazuje na żadne problemy w tym kierunku - w każdym razie nic w tym względzie do fabryki nie meldowano.
Jeżeli chodzi o skrzynię, to masz w aucie model 722.6
Ona jest jak najbardziej OK, ma jednak pewną wadę. Otóż złącze elektryczne ze skrzyni z czasem zaczyna przepuszczać olej który przedostaje się na stronę wtyczki i stąd olej pod ciśnieniem, wzdłuż kabelków jest pompowany do sterownika skrzyni. Dlatego to złącze powinno być regularnie wymieniane, żeby takiej przygody uniknąć. Odepnij wtykę - jak zacznie kapać olej to trzeba sprawdzić, czy wewnątrz sterownika nie ma olejkowego basenu.
W celach diagnostycznych spod styków cewki przekaźnika startera można wyprowadzić dwa kabelki i w polu widzenia kierowcy wpiąć jakąś niewielką żaróweczkę lub diodę LED (mały pobór mocy). Wtedy można sobie sprawdzić, czy przedłużony sygnał już dociera do przekaźnika, czy w tym miejscu wyłącza jednak prawidłowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.