Witam. Od ok 500 km pojawia się u mnie ( A 170 CDI ) głośne cykanie, stukanie, po otwarciu komory silnika jest zbyt głośno bym zlokalizował precyzyjnie źródło, lecz wydaje mi się że występuje w okolicach głowicy. Niestety pojawia się zarówno po uruchomieniu silnika na zimno, jak i na ciepło. Czasami zaś wcale nie występuje. Jest raczej niezależne od obrotów silnika. Trwa nie więcej niż ok 10 min od uruchomienia silnika i po tym czasie zupełnie niknie, i nie pojawia się aż do następnego uruchomienia silnika. Nigdy nie pojawia się w trakcie pracy silnika ( tylko w czasie bezpośrednio po uruchomieniu - jeśli wtedy nie wystąpi - nie występuje wcale). Sprzęgiełko altrernatota sprawne, podobnie napinacz, rolki paska wielorowkowego, kompresor. Olej Mobil1 0W40 od początku, przebieg 161 tyś km. Olej + filtr + filtr pow. mają ok 10 tyś km. Wcześniej problem nie występował. Jesli ktoś ma pomysł co to może być za atrakcja i o ile mój portwel stanie się lżejszy, będę wdzięczny za podpowiedzi. Pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Cykanie, stukanie w okolicach głowicy A 170 CDI
Najprawdopodobnie sa to szklanki hydrauliczne.po uzyskaniu przez olej wyzszej temperatury zanika stukanie,szklanki nabieraja olej,pracuja poprawnie.mysle ze te stukanie nastapilo przy nizszych temperaturach.wczesniej byl rowniez olej syntetyczny zalewany?moim zdaniem mozna zyc z ta usterka,w innym przypadku jest zalecana wymiana wszystkich szklanek.jak jest auto uzytkowane,miasto,trasa?niekiedy wystarczy przegonic auto/wyzsza predkosc.odradzam od plukania silnika olejem,jak to czesto warsztaty klientow naciagaja,pozdr _________________ Piwa nie stawiaj,piję tylko czystą...
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Cykanie, stukanie w okolicach głowicy A 170 CDI
Niestety, jest to samochód eksploatowany głównie w mieście, na krótkich trasach ( najczęściej do 20 km - postój kilka h - powrót 20 km). Dalsze wyjazdy stanowią margines jego przebiegu. Do 80 tys km nie wiem na jakim oleju eksploatowany. Od tego przebiegu cały czas Mobil 1 0W40 full synthetic. Zimny silnik, bez względu na porę roku, bardzo delikatnie nagrzewany, lecz zawsze w ruchu, nigdy na postoju, zimą zawsze aż do osiągnięcia temp. włączone vebasto. Obu użytkowników samochodu jeżdzi dość dynamicznie, silnik zawsze pracuje na biegu jałowym 1 - 3 min po skończonej jeździe. Od ok roku silnik się poci, wydaje mi się że nie z turbiny (cały blok jest delikatnie brudny ) i niestety pierwszy raz mignęła mi ostatnio kontrolka smarowania, po obejrzeniu bagnetu musiałem dolać oleju (między wymianami) dolewka ok 0,1 ltr. Do tej pory nie musiałem uzupełniać oleju, poziom był wystarczający między wymianami. Myślałem że to może nieszczelność wtryskiwacza. Ale jeśli to szklanka to chyba duży koszt ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.