Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 123 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Mercedes A 140 1.4 2000 r.
Piwa: 11/6
Wysłany: Nie 02 Maj 2010, 21:55
Temat postu:
Wymiana paska wieloklinowego i rolek
Witam,
Jak zawsze nauczyłem się na moich własnych błędach więc chcąc pomóc forumowiczom napiszę jak wymienić pasek wieloklinowy i rolki. W samochodzie z klimatyzacją - Mercedes W168 A140 rok 2000 1.4 benzyna
Po pierwsze będzie nam potrzebne:
-1 klucz 13 najlepiej oczkowy ale bez wygięcia
-1 klucz 15 najlepiej oczkowy ale bez wygięcia, dodatkowo najlepiej jeśli był by długi ok 30 cm. Jeśli nie ma takiego klucza to można zrobić patent.
-małe klucze do odkręcenia osłony plastikowej.
Materiały: (pamiętaj musisz powiedzieć sprzedawcy czy masz auto z klimatyzacja czy bez, to wpływa na rodzaj rolek i długość paska)
W zależności co chcemy wymienić jeśli wszystko to:
+ pasek wieloklinowy ok 55 zł (CONTI)
+ 2 rolki kierunkowe ok 54 zł za sztuka (RUVILLE)
+ 1 rolka napinająca ok 53 zł (RUVILLE)
(Ja zakupiłem w sklepie www.autoseven.pl - wystarczy zadzwonić/napisać maila i podać informacje o samochodzie, wysyłają za pobraniem bardzo szybka dostawa)
Osoby:
+Sztuk 2
Pomieszczenie:
+ garaż z kanałem
Czas:
+ ok. 3 godzin (bez komplikacji), jeżeli robimy to pierwszy raz. Radził bym jednak policzyć ok 8 godzin ze względu na wliczenie pory obiadowej do tego rozprostowanie kolan i komplikacje, które muszą być ;)
Ok więc:
1. najpierw wjeżdżamy na kanał i odkręcamy osłonę od strony pasażera, w dobrym miejscu kładziemy wkręty i zdejmujemy osłonę.
2. Odciągamy rolkę napinająca za pomocą klucza numer 15 przy tej rolce ( tak jakbyśmy chcieli dokręcić śrubę która trzyma tą rolkę) Ponieważ najprawdopodobniej nie będziecie posiadali długiego klucza 15 to należy zakupić klucz 15 po jednej stornie oczkowy po drugiej płaski. Do oczka przywiązujemy sznurek. Do tego domontowujemy z drutu przedłużkę(na izolację) do klucza aby naprowadzić go później na naszą śróbę. Jeżeli już trzymamy kluczem śrubę to ciągniemy za sznurek (uwaga, żeby klucz się nie ześlizgnął) aż do oporu. Wtedy to rolka odchyla się na napinaczu.
3. ściągamy pasek trzymając za sznurek. Puszczamy sznurek.
4. Wykręcamy rolki od dołu do góry, czyli najpierw kierunkową kluczem 13 potem napinającą kluczem 15 i na końcu drugą kierunkową kluczem 13 . Uwaga trzeba mieć chude ręce !!!!
5. Zakładamy nową rolkę kierunkową na samej górze, przykręcamy kluczem 13.
6. Zakładamy mniej więcej pasek wieloklinowy.
7. Zakładamy nową rolkę napinającą
8. Zakładamy nową rolkę kierunkową na samym dole.
9. Naciągamy kluczem 15 tak jak w punkcie 2., rolkę napinającą.
10. Zakładamy POPRAWNIE pasek. UWAGA można założyć źle pasek, tak jak ja to zrobiłem :D spowodowało to zniszczenie nowego paska a mianowicie wykoszenie jednego rowka w pasku. Jeżeli pasek jest poprawnie założony to nie powinien dotykać wystającego nad rolką napinającą "zęba". Jeżeli dotyka to założyć pasek zgodnie ze schematem, który zamieszczam poniżej.
11. Jeżeli pasek jest założony poprawnie, sprawdzamy jeszcze raz czy jest poprawnie założony i kręcimy silnikiem ale nie odpalamy. Jeżeli wszystko jest ok odpalamy silnik i pasek powinien poprawnie pracować. Uwaga jeśli z paska leci dym to natychmiast wyłącz silnik. Założyłeś źle pasek !!! tak jak ja ;) Kup nowy pasek.
12. Załóż osłonę. Najprawdopodobniej nie będą się chciały trzymać wkręty bądź zardzewiałe gwinty. Użyj patentu, który wymyślisz sam ;) Pamiętaj ta osłona jest bardzo ważna !!! bez niej nie wyjeżdżaj na drogę.
No i to by było wszystko...
Aha no i radzę wymienić wszystkie rolki i pasek od razu ze względu na komplikacje w wymianie. Tak to będziemy mieli już na jakiś czas spokój.
Mam nadzieję że Wam pomogłem i nie popsujecie paska jak ja ;( 55 zł do tyłu... Wszelkie pytania proszę na gg w wolnej chwili z chęcią odpowiem !!!
Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: A 140 '02
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 05 Maj 2010, 15:57
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana paska wieloklinowego i rolek
Moim zdaniem super
Opisane punkt po punkcie jak to zrobić , dołączone są obrazki
Każdą robotę można zrobić na kilka sposobów , sam robiłem na innych forach podobne pomocne innym rzeczy więc oby więcej takich osób
gratuluję
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana paska wieloklinowego i rolek
Gdyby w internecie nie było opisów, takich jak ten, to bym jeździł ze źle założonym paskiem.
Poprzedni właściciel musiał serwisować auto u jakiegoś partacza, bo pasek był źle założony na rolki i ja podczas wymiany powtórzyłem ten błąd, bo nie miałem rysunku, jak powinien być założony.
Po powrocie do domu sprawdziłem w tym wątku i okazało się, że jest niewłaściwie, szybko poprawiłem i teraz wiem, że wszystko jest OK.
Także Mariusz, nie przejmuj się krytyką i dalej dziel się wiedzą, bo po to są fora internetowe!
Czarny1 - porządne warszaty mają tyle klientów, że nie potrzebują się reklamować, bo na termin trzeba czekać z tydzień, albo dłużej.
Jak się nudzisz i szperasz po necie w poszukiwaniu klientów, to wiele mówi o twoim serwisie
Poza tym nie uważam ceny 200zł za atrakcyjną za usługę, która mnie i mojemu znajomemu zajęła niecałą godzinę. Korzystaliśmy z podnośnika dwukolumnowego i podstawowych kluczy.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana paska wieloklinowego i rolek
Posty naruszające regulamin usunięte (pkty 4, 5, 6) _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana paska wieloklinowego i rolek
W dniu wczorajszym dokonałem samodzielnej wymiany paska oraz rolek w A klasa w168 po liftingu. Jak kolega już opisał potrzebne są następujące narzędzia . Klucz 15 najlepiej długi na 30 cm do rolki napinające oraz klucz 13 najlepiej długi lub z tzw. grzechotka. Do pozostałych rolek. Ze względu na bardzo słaby dostęp wymagany jest kanał i możliwie małe dłonie. Do założenia paska potrzebowałem pomocy drugiej osoby. Jedna trzymała napinacz a druga zakładała pasek na rolki. Operacja zajmuje (że względu na małą ilość miejsca) około 2 lub 3 godzin. Mając dobre klucze tzn długie i 13 na grzechotka można to zrobić i w godzinę. Po wymianie nastąpiła upragnioną cisza. Pasek jak i rolki miałem już mocno zużyte. Jeśli tylko ktoś posiada kanał i klucze to polecam samodzielną wymianę.
Witam
Jestem świeżo po wymianie napinacza oraz sprzęgła alternatora w w169 CDI + CVT. Wymiana polegała na opuszczeniu pół ramy za pomocą szpilek. W internecie jest sporo manuali odnośnie w168 a jak widzę jest kilka różnic pomiędzy tymi modelami. Mianownikiem wspólnym jest ilość oraz rozmiar śrub mocujących ramę ( 8 śrub M12x1.5). Podczas opuszczania trzeba pamiętać o odkręceniu nadkoli bo są przymocowane do ramy z silnikiem. Silnik można opuścić max ok 10cm. Nie trzeba nic rozłączać nawet kolumna kierownicy wysuwa się na wieloklinie, pozostałe przewody oraz węże są z odpowiednim zapasem i nic nie powinno się wydarzyć pod warunkiem, że nie odpuści sie motoru za bardzo, trzeba o tym pamiętać bo nie ma żadnego ogranicznik. Chłodnica wody + intelcooler zabudowany jest również na ramie więc opuszcza się razem z silnikiem, dlatego trzeba całkowicie zdemontować zderzak łącznie z tym aluminiowym wzmocnieniem pod zderzakiem. Ogólnie praca łatwa i przyjemna ale czasochłonna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.