ja także mam problem z hamulcami, miękki pedał mam od jakiegoś czasu, chciałm odpowietrzyć , jeden zaworek udało się cudem odkręcić drugi po długim czasie walki i po dużych ilościach wd40 pękł, i gwint został w zacisku. Teraz mnie czeka wymiana zacisku ;/ w każdym bądź razie,
- pali mi się kontrolka od hamulców(mryga raz świeci lekko raz mocno raz w ogóle)
- nie mam żadnego wycieku płynu
- pompa absu aktualnie mi nie działa bo mam uszkodzony czujnik
- pedał po przepompowaniu twardy
- podczas odpowietrzania jednego zaworku brak bąbelków
- lewa tarcza 20mm prawa 19mm klocki dobre.
jak ktoś ma jakieś wskazówki lub pomysły co to może być poza odpowietrzeniem to byłbym wdzięczny. pzdr
Też mam ten problem. Dokładniej:
tył się odpowietrza, ale przodu nie da rady. Na wyłączonym silniku pedał twardy, ale po włączeniu silnika hamulca nie ma.
Czy to komputerowe odpowietrzanie, to jedyny sposób, czy da sie to jednak zrobić inaczej?
odgrzeje kotleta.
czy ktos zwalczyl problem miekkiego pedalu hamulca?
jestem w uk i wymienilem pompe ham i usprawnilem hamulce abs i abd dziala jak dodepcze to zalancza abs i abd przy przyspieszaniu jednak pedal jest miekki i baaardzo niski moze dojechac praktycznie do podlogi i nie rosnie bardzo ( poza strata podcisnienia ) po kolejnych depnieciach Odpowietrzalem wiele razy i nic , z tym ze zauwazylem jakies takie dziwne niskie cisnienie na tylnich zaciskach , plyn wycieka z nich leniwie i bez cisnienia wiekszego dziwne to troche bo odpowietrzalem nowszego 208cdi i tam szczalo konkretnie z tylnich zaciskow a w moim 312d 97r leci marnie. Jezeli chodzi o korektor to przy naciskaniu pedalu on sie porusza a naciag to jest taki na 0 czyli jak nie zaladowany nie naciagniety i chyba tak powinno byc?
Tragedia z tym hamulcem.
Czy potrzeba faktycznie HHT zeby odpowietrzyc dobrze? - nie mam dostepu moze kts200 bym zalatwil tu serwisy znaja sie jedynie na wymianach oleju i to nie brardzo wiec za rady typu jedz do serw dziekuje
mam doswiadczenie ktore mi podpowiada ze to problem pompa abs lub regulator ? ewentualnie ktos zle zarobil przewody hamulcowe bo widze ze byly wymieniane ( nie wszystkie glownie na tyl ) i sa laczone takimi mufkami za zbiornikiem?
jakies pomysly sugestie?
Miałem podobny problem w moim MB 212 po wymianie klocków w przednich kołach
wyjechałem w trasę, po 200 km. pedał zrobił się miękki i wpadał w podłogę,
zaczeła świecić kontrolka od hamulcy, odpowietrzenie pomagało na chwilę oczywiście na odpalonym silniku, wymiana pompy nie pomogła. Dopiero wymiana tarcz z przodu okazała się skuteczna, stare tarcze mieściły się w dop wymiarze.
Witam
Odgrzeje kotleta , rozwiązania nie mogę znaleźć nawet na angl. stronach.
Auto sprinter 312d 98r z ABS
Klocki są ok tarcze tez maja jeszcze wymiar ok w tolerancji.
Wszystkie zaciski chodzą na prowadnicy ok. zostaly wyczyszczone i przesmarowane
Pompa vacum wymieniona x2 ostatnia nówka sztuka
Pompa hamulcowa nowa
Servo właśnie dziś założyłem inne używane.
Przewody elastyczne nie puchną
A jeb...ych hamulców brak.
Bardzo bardzo niska skuteczność hamowania. Pedał stawia opór przy końcu niemal przy samej podłodze - długa droga oraz jest miękki. NIE rośnie po kolejnym pod pompowaniu zbytnio, może troszkę.
Na piachu próba zblokowania ok abs się włącza na przedniej osi. Na asfalcie nie mogę zblokować hamulców. Skończyła mi się koncepcja?
Regulator sily hamowania sie porusza ( podciagnelem a jakże - minimalnie lepiej lecz nadal nie mogę pustego auta na asfalcie zatrzymać np do uruchomienia abs ) musze stanąć na pedale a auto wraz nie słucha i jedzie sobie.
Podciśnienie ok -0,9bara sprawdzałem po nowym vacum podłączyłem manometr zamiast małej rurki od sterowania EGR oraz nagrzewnica?
I teraz pytanie ponieważ dźwigienka sie porusza przy naciskaniu hamulca z tego regulatora i mogę ja ręką cofnąć z lekkim oporem z powrotem???
Odpowietrzałem kilka razy i jedyne co zauważyłem ze płyn jakoś tak leniwie nieco z tylu wylatywał ???
I teraz pytanie czy moze ktoś sprawdzić w Sprinterze ( rocznik model obojętny ) czy :
a) dźwigienka regulatora hamulca sie porusza przy naciskaniu hamulca ( tłoczek wychodzi ) a po zwolnieniu nacisku wraca do pozycji wyjściowej - zamkniętej ???
b) czy przy wysuniętym tłoczku ( przy naciśniętym hamulcu ) mozna te dźwigienkę cofnąć ręka do poz. wyjściowej? U mnnie mozna jest wysunieta ja moge ja z powrotem nacisnac jak by bylo miejsce ( powietrze? )
ad. pyt B - pytam bo być może jakaś nie usuwalna poduszka pow. jest w systemie?
c) oba serwa wydawały sykniecie przy gwałtownym wdepnięciu hamulca czy tak ma być? gdy wciskam powoli nie ma syknięcia.
Dołączył: 21 Gru 2010 Posty: 198 Skąd jesteś (miejscowość / region): Konskie Posiadane auto: Audi a6,Sprinter 312
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 25 Kwi 2012, 09:55
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Problem z hamulcami
Jesli plyn z tylu na tylnej osi mam na mysli slabo leci podczas odpowietrzania to masz walniety korektor sily hamowania.Zapiekl sie i nie przepuszcza plynu. Lub jest zle wyregulowany.
sprinter 318 automat. wymieniłem całe zawieszenie przednie na nowe wraz z zaciskami po przejechaniu 300km zaczęły stukać zaciski jadąc po małych dziurach co może być przyczyną?
Cześć, jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość. Nie chcę spamować i zakładać nowego zbędnego tematu. Proszę o pomoc- poszukuję artykułów odnośnie wszelkiego rodzaju awarii związanych z układem hamulcowym takich jak np ten http://www.moto-uslugi.com/artykul/awarie-ukladu-hamulcowego tylko bardziej nasycony technicznymi wyrażeniami. Będę wdzięczny za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.