Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: Mercedes Sprinter 313CDI 2007r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 24 Mar 2011, 03:29
Temat postu:
kontrolki ABS, ESP, i "żółta opona" 313CDI
Witam, jeździłem ostatnio troche po błotnistej drodze (inaczej sie nie dało...) i zapaliły mi sie któregoś razu te 3 kontrolki i nie chcą zgasnąć, może ktos przerabiał podobny temat? czy to mogąbyć np. czujniki od ABS? jeden mógł zostać np. za bardzo zalany lub kabel urwany, tylko czemu zapaliły się od razu aż 3 kontrolki...? Dodam że to sprinter 313cdi z 2007r.
Dlaczego nas pytasz, czy podłączasz się do pytania ?
artt napisał:
Czujnik ABS?
Może czujnik ABS
artt napisał:
przełącznik pod pedałem hamulca?
Może czujnik pod (a w zasadzie nad) pedałem hamulca
artt napisał:
czy coś innego?
Może coś innego.
Myślisz że tu na forum są wróżki ze szklaną kulą?
Jedź na komputer to się dowiesz - przyczyn może być co najmniej kilkanaście i nie ma co "gdybać" - bo wymienisz pół auta, stracisz kupę kasy, a kontrolki będą dalej świecić...
mam to samo z ML-em, podłączenie do komputera guzik pomogło, elektryk powiedział że tak jest nawywijane w mojej instalacji że on sie nie podejmuje szukać usterki no i jeżdżę z pikającym sygnałem zaciągniętego hamulca ręcznego (a to że się 3 kontrolki świecą nic mi nie przeszkadza)
Myślisz że tu na forum są wróżki ze szklaną kulą?
Jedź na komputer to się dowiesz - przyczyn może być co najmniej kilkanaście i nie ma co "gdybać" - bo wymienisz pół auta, stracisz kupę kasy, a kontrolki będą dalej świecić...
Nie wiesz, nie miałeś takiego przypadku, nie zdiagnozowałeś problemu to po co się odzywasz. Właśnie po to jest forum. Tak to każdy z byle głupotą jechał by na komputer..
Sam staram się pomóc użytkownikom którzy mają problem który ja już przeszedłem, chyba na tym to polega. W każdym razie gratuluje podejścia.
Nie wiesz, nie miałeś takiego przypadku, nie zdiagnozowałeś problemu to po co się odzywasz.
Nie wiem na czym opierasz swoje przypuszczenia - w każdym razie źle trafiłeś.
Takich przypadków właśnie w Sprinterach diagnozuję dwa-trzy tygodniowo i doskonale wiem, jaka jest różnorodność uszkodzeń tego systemu. Nawet jeżeli uda Ci się przypadkiem trafić na uszkodzony jeden z kilkunastu elementów tego układu, to niektóre z uszkodzeń powodujących zapalenie się kontrolki trzeba skasować komputerem i dopiero wtedy kontrolka zgaśnie.
Czasami nawet dobry element będzie działał nieprawidłowo, np. czujnik koła zbyt daleko odsunięty od tarczy liczącej lub tarcza licząca zwichrowana.
Chyba Kolego nadal żyjesz w epoce "malucha" skoro sądzisz że współczesne auto da radę naprawić przy pomocy śrubokręta, kombinerek i kontrolki z żarówką.
Mając wieloletnie doświadczenie i dostęp do schematów nawet się nie zabieram za diagnostykę "na piechotę" - bo doskonale wiem, że sprawdzenie kilkunastu elementów po kolei to marnowanie czasu w sytuacji gdy za kilkadziesiąt złotych komputer pokaże najczęściej od razu o co chodzi. Pomijając że niektóre elementy można sprawdzić jedynie poprzez bezpośrednie wysterowanie, a nie dysponując komputerem jest to niemożliwe.
artt napisał:
W każdym razie gratuluje podejścia.
Skoro nie podoba Ci się moje podejście - to słuchaj dalej dobrych rad co się komu popsuło. Może akurat się uda - nie mówię że nie.
Piszę na kilku różnych forach Mercedesa i już nie raz widziałem taki sposób naprawiania. Na końcu jest zawsze: "wymieniłem wszystko co mi radziliście, straciłem kupę czasu i kasy a auto jest dalej niesprawne..."
Ale to oczywiście w takim przypadku Twoje auto, Twój czas i Twoje pieniądze
Kolego ja miałem podobny problem, jak robiło się mokro na drodze, okazało się że był przetarty kabel od czujnika przy tylnym kole i robiło zwarcie...czujnik załapywał błąd no i zapalały się kontrolki, dodatkowo tak jak kolega Gerri wspominał jeden z czujników był zbyt daleko wysunięty od tzw. koronki i to też powodowało błędne działanie układu ABS. Tak więc u mnie po usunięciu tych usterek i wykasowaniu zapamiętanych błędów z komputera problem znikł... pozdrawiam
Oczywistym jest że jeśli się świeci kontrolka od ABS to jest to problem z ABS a w zasadzie z którymś czujnikiem. Komputer nie pokaże ci w którym kole czujnik a tym bardziej czy kwalifikuje się do wymiany czy jest za daleko odsunięty czy też zwichrowana tarcza (koronka). No chyba że twój pokaże i jeszcze wymieni.. pozdrawiam
Oczywistym jest że jeśli się świeci kontrolka od ABS to jest to problem z ABS a w zasadzie z którymś czujnikiem.
Jeżeli ktoś próbuje mi wmówić że cały ABS składa się z trzech lub czterech czujników to nie widzę specjalnie sensu dalszego tłumaczenia że na przykład jak czujnik jest odsunięty to maleje amplituda sygnału, a jak jest skrzywiona tarcza "koronka" to w miarę obrotu koła sygnał cyklicznie rośnie i maleje. Akurat każde z tych uszkodzeń pojawia się na ekranie komputera serwisowego z dokładnym objaśnieniem i osobnym kodem błędu.
Skoro według Ciebie komputer takich rzeczy rzeczy nie pokazuje to w takim razie po co jest? Pojawia się na ekranie wielka migająca żarówa z napisem "ABS jest uszkodzony! Proszę sprawdzić czujniki!"?
No to po prostu je sprawdź i będziesz miał problem rozwiązany!
A tak na serio: daj lepiej w tym przypadku zarobić parę złotych komuś, kto choć trochę się na tym zna
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.