witam,
hej - dziwna sprawa:
do tej pory nie zauwazylem wahania obrotow - ale
bylo tak ze pedal gazu reagował po - no 5 cm od wcisniecia - strasznie szarpalo i nie moglem sie do grata przyzwyczaic.
trzy dni temu postanowilem podkrecic linke gazu - po czym!!!...:
obroty skacza mi od 700 do 1500 bez niczego - nie jest sie w stanie ustabilizować za chiny
to po pierwsze
po drugie nie spadaja obroty
jedynka - do 3,5 tys obrotów - sprzegło - a on trzyma te 3500 caly czas
obojetnie na jakie obroty go wkręce - trzyma je na wcisnietym sprzegle... - musze je wyhamowywać do ponizej tys na biegu - bo inaczej stojac na swiatlach silnik wyje na 3 tys obrotów.
rzecz jeszcze dziwniejsza:
wyhamowałem obroty - stoje na światłach - patrze - a on SAM sie wkreca na 3000 obrotów bez zadnego działania z mojej strony - nic nie dotykam - muszę wrzucić jedynke i puscic sprzeglo by spadly
same sie wkręcily na 3 tys - same!!!
pojechalem dzs do speca o mb - wszyscy taksowkarze polecaja... psika olejem zgiety w pol przez 15 minut - i nie dał rady:)
w piatek odstawiam celine i zobaczymy - ale twierdzi ze pierwszy raz coś takiego widzi - a zna kazda taksowkę mb w poznaniu
Re: ( Mercedes klasa C ) spece nie mają pomysłu - obroty c 180
Który rok tego C? Mniemam że między 90 a 99 gdzieś jak jest jeszcze linka, a czy przepustnica jest elektryczna? linki gazu się nie naciąga bo teraz nie ma styku wolnych obrotów. Auto jest na LPG? _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes klasa C ) spece nie mają pomysłu - obroty c 180
holloww napisał:
Który rok tego C? Mniemam że między 90 a 99 gdzieś jak jest jeszcze linka, a czy przepustnica jest elektryczna? linki gazu się nie naciąga bo teraz nie ma styku wolnych obrotów. Auto jest na LPG?
jka to sie nie naciaga? - a jak poradzić sobie z problemem wciskania powietrza na pedale gazu przez ok 5 cm?
jest pokrętło na lince - tak jak w hamulcach (przy klamkach) w rowerze - wiec jest po to by krecic i naciagać.
mechanik stwioerdził ze założy silniejsza sprezynke - ale sadze ze to nie ten problem
jezdziłem nim 4 miesiace i bylo wszystko cacy - teraz latają mi obroty nie schodza przy zmianie biegow, a w dodatku dwa razy na swiatlach sam zaczal wkrecac sie na 3 tys obrotów - wiec uwierzcie mi - BIAŁA MAGIA
pzdr _________________ Maciej C-180 94r
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sro 06 Kwi 2011, 08:48
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa C ) spece nie mają pomysłu - obroty c 180
Nikt nie pisze, że masz 5 centymetrów naciągać. Linka ma mieć ok. 1mm luzu - nie może być w żadnym przypadku naprężona, bo nie będzie działał układ regulacji wolnych obrotów. Jak "spec" od tego nie zaczął - tylko od pryskania olejem, to na jego temat wiemy mniej więcej wszystko.
yuchyu napisał:
nic elektroniki
Oczywiście że to wtrysk całkowicie elektroniczny. Silnik 111 nie był nigdy wypuszczany z wtryskiem mechanicznym.
Pzdr. G
Mógłbyś napisać wyraźnie w podpisie jaki to model? Wszystkie trzy C-klasy (202,203 i 204) mają w ofercie C-180. Problem pojawi się znowu przy następnym pytaniu. I używaj dużych liter - choćby z szacunku dla tych co będą Twój tekst czytać!
Pzdr.
Re: ( Mercedes klasa C ) spece nie mają pomysłu - obroty c 180
Gerri napisał:
Nikt nie pisze, że masz 5 centymetrów naciągać. Linka ma mieć ok. 1mm luzu - nie może być w żadnym przypadku naprężona, bo nie będzie działał układ regulacji wolnych obrotów. Jak "spec" od tego nie zaczął - tylko od pryskania olejem, to na jego temat wiemy mniej więcej wszystko.
yuchyu napisał:
nic elektroniki
Oczywiście że to wtrysk całkowicie elektroniczny. Silnik 111 nie był nigdy wypuszczany z wtryskiem mechanicznym.
Pzdr. G
Mógłbyś napisać wyraźnie w podpisie jaki to model? Wszystkie trzy C-klasy (202,203 i 204) mają w ofercie C-180. Problem pojawi się znowu przy następnym pytaniu. I używaj dużych liter - choćby z szacunku dla tych co będą Twój tekst czytać!
Pzdr.
Linkę naciągnąłem cztery obroty w lewo (czy prawo - jakoś tak)
na samej lince nie ma - nie stwierdziłem luzów - luz wyczuwam wciskając pedał gazu..
dość ciężko chodzi - i by silnik zareagował na wciskanie gazu - no te 4 - 5 cm noga trzeba depnąć - efekt - piekielnie trudno łagodnie ruszyć - wielokrotnie szarpie i podskakuje - tak jak mówię - nie mogę się do niego - po przejechaniu 6 kkm przyzwyczaić.
poprzednio miałem peugeota 106 - i wspominam go jak stary wygodny dobry kapeć - w porównaniu z Celiną
a możecie mi wyjaśnić dlaczego po wciśnięciu obroty spadają / wracają do normalnego stanu - dopiero po ok 20 - 30 sek?
i po drugie
co się musi stać z samochodem by - nic nie dotykając zaczął wkręcać się na obroty rzędu 2500 - 3000 (wkręcał by się może wyżej - gdybym przerażony nie wrzucił jedynki i nie shamował ich biegiem?
nikt nic nie wie - a mesiu chodził bez zarzutu całe 4 miechy - na wiosnę zwariował..
jaki pan taki pies:)))
ehehheh
wszystko stało się z godziny na godzinę!!
na zimnym - gdy jechałem do mechanika - na zimnym silniku pracował oki - nawet myślałem że już problem minął - po 3 km zaczął gruchać jak opisałem wyżej - więc to niekoniecznie linka - a może się mylę
ja nie wiem - nikt nie wie
mowie raz jeszcze - koleś który naprawia wszystkie mb w poznaniu pod maską zrobił się czerwony i zaprosił mnie na piątek:( _________________ Maciej C-180 94r
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sro 06 Kwi 2011, 18:36
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa C ) spece nie mają pomysłu - obroty c 180
Skoro linka pedał ciężko chodzi to proponuję zacząć od tego. Może linka się gdzieś przyciera? Zacznij od sprawdzenia, jak naciskanie pedału gazu przekłada się na obrót dźwigni przy przepustnicy. Czy już niewielkie naciśnięcie pedału powoduje jej obrót? Znajdź przyczynę, DLACZEGO pedał chodzi tak ciężko.
Ten model generalnie to miał dwa rodzaje wtrysku.
- PSM (sterowanie wtryskiem za pomocą ciśnienia): tańszy,prostszy w budowie, sprawiający mniej kłopotów, jednak później z niego zrezygnowano z uwagi na to, że nie spełniał norm ekologicznych.
- HFM (sterowanie wtryskiem za pomocą przepływu powietrza) - bardziej złożony, droższy i bardziej awaryjny, jednak to właśnie on został na placu boju z uwagi na ekologię.
Na pierwszy rzut oka różnią się tym, że HFM ma przepływomierz powietrza (jest to część 8 na poniższym rysunku (tylko to 8 na górze, na środku, ta wersja bardziej na lewo to jakaś zboczona):
http://www.unitcat.ru/mercedes/7/1/1/111920/19K/07/040/
PMS ma natomiast w tym miejscu wstawiony kawałek niepomalowanej rury.
Jeżeli masz HFM i rozwiązałeś kłopoty z linką, to szczególną uwagę trzeba zwrócić na przepływomierz oraz szczelność kolektora dolotowego. Jakiekolwiek nieszczelności będą powodować nieregularną pracę. Jednak nie będą to raczej na pewno skoki obrotów aż do trzech tysięcy
Zacznij od linki - możesz to zrobić sam. Odepnij od dźwigni na przepustnicy, zobacz wtedy jak chodzi linka i poruszaj ręką dźwignię przepustnicy czy nie stawia oporu.
Re: ( Mercedes klasa C ) spece nie mają pomysłu - obroty c 180
poczciwy kumpel podpowiedział mi ze to może byc zaciąganie fałszywego powietrza przez jakąś spruchniałą gumę..
co sądzicie? _________________ Maciej C-180 94r
Re: ( Mercedes klasa C ) spece nie mają pomysłu - obroty c 180
Powtarzając pytanie czy auto ma LPG.
Myślę, że powinieneś jechać do kogoś od mercków. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes klasa C ) spece nie mają pomysłu - obroty c 180
wszystkim b dziękuje.
nie uwierzycie - dziś miało padać, więc moto zostawiłem w garażu i wsiadam do celiny
-no pomęcze się - pomyślałem i pojechałem..
25 km - działał bez zarzutów - zero - jakby mu sie odmieniło..
tylko te fele - a koleiny to juz czysta rozpacz - ćwicze bicepsy heheh
zobaczymy z powrotem..
niestety - nie ma LPG
pozdrawiam _________________ Maciej C-180 94r
Ostatnio zmieniony przez yuchyu dnia Pon 18 Kwi 2011, 11:44, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Mercedes klasa C ) spece nie mają pomysłu - obroty c 180
za wczesnie sie cieszylem - w polowie drogi z powrotem...
eh
jak baba..
to niemal na 100 % uklad dolotowy powietrza - gdzies jest dziura badz luz na obejmie.
na dziś to dla mnie czarna magia, ale w weekend ubabram się po lokcie - i zobaczymy:( _________________ Maciej C-180 94r
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.