Witam własnie mechanik zakładał mi chamulce w moim sprinterze model 413 2005r po przejechaniu kilkunastu kilometrów zauważyłem ze na felgach jest czerwony olej czyli wyciek z ukladu napędowego teraz niewiem jakim olejem mam uzupełnić brakującą ilość.Czy kupić nowy olej czy mam dolać inny do tego który jest teraz w układzie napędowym.
Jeśli ktoś sie orientuje w tej materii proszę o pomoc i z góry dziękuje.
A druga część pytania czemu ten olej wycieka dodam ze piastu były wyjmowane niewiem czy słusznie
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 02 Sie 2011, 23:38
Temat postu:
Re: Jaki olej do tylnego mostu
driver87pl napisał:
A druga część pytania czemu ten olej wycieka dodam ze piastu były wyjmowane niewiem czy słusznie
Dobre pytanie - bo do wymiany HAMULCÓW półosi (a nie piast) wyciągać zdecydowanie nie trzeba!
Poradziłbym jechać do gościa spowrotem i niech poprawia co spieprzył, ale pewnie skoro raz nie umiał - to drugi raz też popsuje...
Tak więc lepiej jedź do kogo innego - oszczędzisz nerwy i pieniądze
Odnośnie oleju: mogę podać jaki ma być, ale co z tego, że uzupełnisz? Przecież jak olej po paru kilometrach wycieka, to za kilkadziesiąt kilometrów most będzie pusty! Przecież to się nadaje wszystko do zrobienia od nowa: jak olej wycieka na tarcze hamulcowe i klocki to jak Ty chcesz jeździć???
Do przekładni głównej w tym aucie są oleje z grupy 235.0, 235.6 i 235.8
Link do materiałów eksploatacyjnych Mercedesa ten co zawsze:
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?session_id=&navigation_path=&language_id=1
Nie wydaje mi się, żeby którykolwiek z nich był koloru czerwonego. Facet nawet nie wie jaki ma wlać olej...
Re: ( Mercedes Sprinter ) Jaki olej do tylnego mostu
Do wspomagania jest czerwony.Moze pomyslal ze bedzie ok.Do mostu olej jest normalnego koloru jak olej do silnika i ma specyficzny zapach jak chyba kazdy olej przekladniowy.
Niestety wychodzi na to ze pan definitywnie nie wiedzial o co chodzi,niestety.
Olej sam nie przestanie leciec.
Teraz to juz chyba tylko zostalo rozebrac jeszcze raz,wymienic simering i poskladac od nowa.Jesli zamierzasz troche jezdzic tym autem rozwaz przy okazji wymiane lozyska(i tak bedzie rozebrane) a wiec robota jedna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.