Re: ( Mercedes Vito ) Sprzęgło koło dwumasowe czy jednomasowe pytanie?
Już lepiej zregenerować koło dwumasowe, bo wibracje na wolnych obrotach są większe jak go nie ma i może rozlecieć się coś więcej po kilku tysiącach. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 21 Lut 2012 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 23 Mar 2012, 06:46
Temat postu:
biegi
Czym obiawia sie awaria kola dwumasowego i gdzie mozna je regenerowac w okolicach Warszawy .
czy gra jest warta swieczki .
Mam taki obiaw ze biegi slabo wchodza czsem ze zgrzytem przy ruszaniu i zmianie biegow sa wibracje i odglosy jak by poduszki siadaly
Czasami po wcisnieciu sprzegla czuc ze jest jeszcze na biegu auto dopiero po chwili wysprzegla -ten objaw jest jak na razie tylko rano jak wyjeżdżam do pracy ,
Wogole zauwazylem ze czasami latwiej zmieniac biegi a czasami ciezej .
Re: ( Mercedes Vito ) Sprzęgło koło dwumasowe czy jednomasowe pytanie?
To trzeba niestety rozebrać, ale to nie musi być wina koła, może być tarcza i docisk. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 21 Lut 2012 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 23 Mar 2012, 21:43
Temat postu:
Re: ( Mercedes Vito ) Sprzęgło koło dwumasowe czy jednomasowe pytanie?
tez tak mysle i w związku z tym mam pytanie gdzie moge znalezdz instrukcje demontazu skrzyni
a moze jakies rady przy tej operacji na co zwrocic szczegolna uwage od czego zaczac
jak wyglada zuzyty docisk
a jak tarcza
Jutro biore sie za rozbiórkę
Dołączył: 21 Lut 2012 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 25 Mar 2012, 09:42
Temat postu:
Re: ( Mercedes Vito ) Sprzęgło koło dwumasowe czy jednomasowe pytanie?
Jam pisalem tak i zrobilem oto efekty
Wyjąłem skrzynie i okazało się ze
skrzynia ma bardzo mały wyciek oleju mały ale wystarczyl do tego aby zamulić tarcze sprzęgłową , jest na niej nalot czarny tłusty wymieszany z kurzem
Tarcza ma tez luźne sprężynki (4 szt)można je bez oporu obracać w swoich gniazdach jedna ma pęknięta jedna spiralkę,
Jaka jeszcze może być przyczyna drgań jakie sa przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła zwłaszcza na biegu 1,2,3 i wstecznym,a przy puszczaniu nogi z gazu jest takie walniecie jak by motor uderzał o karoserie ,dodam ze 2 poduszki od silnika i jedna od skrzyni są cale ,niezerwanie,
Czy to może być ta przyczyna drgań ,czy trzeba jeszcze cos sprawdzic
Proszę o sugestie bo autko stoi juz rozebrane i mógłbym sprawdzić jeśli coś by mogło jeszcze innego powodować te drgania
Słoneczko - docisk (nie wiem jaka jest tego fachowa nazwa jest w ogóle niewyrobione i cale, .Olej w skrzyni był ale jakiś taki brązowy jak by zardzewiały ,może ze starości tak wygląda ,a może dostała sie tam woda ale chyba to raczej nie realne.
Jeszcze zastanawiam sie czy nie sprawdzić kola dwumasowego ale nie wiem jak , na co zwrócić uwagę
Do jeszcze do lepszego zobrazowania usterki odpowiem na kilka pytań
Co działa nieprawidłowo, jakie objawy?-zle wchodzą biegi -objaw drgania walenie -zgrzyt
Kiedy pojawiła się usterka?-od kilku miesięcy
Jak często się ona objawia: rzadko, często, zawsze?-zawsze ,czesto
Kiedy podczas jazdy objawia się usterka: -podczas ruszania, zmiany biegów,puszczania nogi z gazu większe nasilenie przy zimnym silniku
Czy pojawiają się trudności podczas uruchamiania silnika-nie
Jaki jest średni roczny i całkowity przebieg pojazdu?-180tys chyba
Czy występują ponad normatywne obciążenia pojazdu: jazda z przyczepą, ciężki załadunek, taxi, pojazd flotowy,-nie
Jaki jest rodzaj eksploatacji pojazdu: po mieście, bliski zasięg, daleki zasięg, jazda głownie po autostradach?-po mieście i bliski zasięg
Czy były dokonywane naprawy sprzęgła lub skrzyni biegów: nie wiem
Re: ( Mercedes Vito ) Sprzęgło koło dwumasowe czy jednomasowe pytanie?
Witam , właśnie jestem po zamianie dwumasy na stałe koło zamachowe .
Miałem wielkie obawy czy się uda i jak na razie wszystko jest lepiej niż sie spodziewałem.
Koszty- Koło zamachowe UŻYWKA 90 pln + 170 pln tarcza nowa LUK 240mm
docisk ten sam co był przy dwumasie .Bałem sie że różnica w wadze kół zamachowych będzie miała negatywny wpływ na pracę silnika ,pozytywne rozczarowanie SILNIK CHODZI RÓWNIEJ NIZ WCZEŚNIEJ .Dwumasa z tarczą 16kg a zwykła z tarczą 13 kg.Jedyny problem to skrócenie śrób , długość gwintu 27mm i lepiej wcześniej sprawdzić czy dobrze sie wkrecają przed założeniem koła.
Jak macie jakieś pytania to proszę pisać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.