Mam problem z moim Sprinterem 318CDI furgon. Od dłuższego czasu raz na jakiś czas samochód traci moc w przedziale 2000 -3000 obrotów.
Polega to na tym, że samochód normalnie przyspiesza od dołu do 2000 obr/min, a następnie do 3000 obr/min bardzo zamula jakby nie miał turbo.
Zdarza się to raz, dwa razy dziennie. Czasami wcale.
Dodatkowo w trakcie wypalania się DPF'a strasznie kopci na niebiesko jak się zatrzymam np. na skrzyżowaniu i ruszam. DPF był już wymieniony i nie pomogło.
Samochód ma 280 000 km, nie jeździ po mieście tylko w trasie około 3000 km tygodniowo z prędkościami powyżej 120km/h.
Ja u siebie wlasnie zakonczylem dosc dluga przygode z DPF-em. Tak wlasnie sie dzieje jak wypala,kopci jak wariat az wstyd ,wolne obroty 1000 rpm.
Nie mialem do niego sily,servis wypalal pare razy z pomoca kompa i nic chociaz wedle ich zanieczyszczenie miescilo sie w normie.
Moj w trakcie wypalania tez byl slabszy, wydawal taki dziwny buczacy dzwiek.
Rozwiazalem problem tak ze mechanicznie usunalem DPF, pojechalem do goscia z ogloszenia,przeprogramowal ECU i problem zniknal.
Jezdze juz miesiac, wszystko smiga i zauwazylem ze teraz na pelnym zbiorniku robie regularnie okolo 50 km wiecej(sprawdzam dokladnie),nie leje ropy zeby wypalac.
W sumie chcialem to naprawic tak jak byc powinno ale nie dalo rady(po wymianie pdf na nowy bylo za chwile to samo) i niestety stracilem nerwy.
Wstyd na skrzyzowaniu co chwile a do tego nawet jak auto stalo kilka godzin to przechodzac kolo niego smierdzialo spalona ropa i olejem.
Logicznie patrząc.
Jeżeli został wymieniony DPF i dalej usterka się powtarza to znaczy, że nie była to usterka DPF. Mam nowy i dalej usterka występuje.
Usunięcie go spowodowało, że nie zbiera się w nim (paliwo,olej, sadza czy co tam jeszcze) tylko na bieżąco jest wypluwane przez tłumik.
Jeżeli DPF jest zamontowany i przez 200 tkm działało, a teraz walczę z taką usterką nawet z nowym DPF, to znaczy że to nie wina filtra.
Dodatkowo wypalanie przeboleję.
Przede wszystkim chodzi o spadki mocy. niezależnie czy DPF jest wypalony czy tez nie.
Ja nie napisalem ze u Ciebie wina lezy po stronie DPF. U mnie byly podobne objawy i dlatego opisalem co sie dzialo zeby pomoglo to moze w jakis sposob rozjasnic Twoja sytuacje.
Pozdro.
Ps Napisz co bylo przyczyna jak dojdziesz do ladu.
należało by sprawdzić katalizator może być nieskuteczny i nie osiaga swojej temperatury 600stC przy dopalaniu DPF i recylkulacje spalin czy rurka która idzie pod turbo nie jest przepalona
Ja miałem 315 i na ponad 220.000km nie miałem żadnych kłopotów...stosowałem sie do porady kolegi z ASO...Na autostradzie powiedział podeptaj mu przez 15-20km tak pod 3000obr\min co w tym przypadku dawało 130-140km\h przedmucha,dogrzeje,wyjara i cześć...0 problemów...Obecnie użytkuje 319 na szybkim moście,long blaszak...Tu mam troche problem bo pułap 3000obr\min przy 6-tym biegu to przeszło 160km\h...w zasadzie bliżej 170 wiec regularnie dopalam filtr ale na A2 pod Hanowerem....ponad 160.000km przez 13 miesięcy i nic..dla mnie problem wogóle nie znany...a olej zmieniam co 25.000..zadnych tam wskażników z komputera ze 40200 i wymiana-to pewnie tez ma znaczenie
interwał wymiany oleju 40kkm jest ok i nie ma wpływu na DPF. Jeśli nie walisz po 160 km/h cały czas to olej będzie może w 30 % wypalony. Sam DPF nie jest zły jeśli wywalimy EGR. Wywalenie ekologii powoduje że przebieg auta do naprawy głównej powiększy się dwukrotnie. Ja wywalam i jedno i drugie , w autach zmieniam soft i jest ok. Spada spalanie , bo nie trzeba wypalać DPFa oraz w dolocie nie ma syfu co powoduje że spalanie jest efektywniejsze. DPFa można porównać do srania ale z założonymi rajtuzami , wysrasz się i czekasz aż przeleci przez filtr - rajtki .
Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Sprinter 318
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 20 Gru 2012, 00:05
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Spadki mocy 318 CDI
Witam, szukam dobrego mechanika z Warszawy lub okolic który usunie mi filtr DPF ze sprintera 318 CDI rocznik 2006, byłem już w kilku warsztatach które zajmują sie takimi zabiegami ale żaden z nich nie robił jeszcze 318 tylko 315 CDI.
Czy ktoś na forum usuwał już ten filtr z tego silnika ?
Pozdrawiam !
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 20 Gru 2012, 09:02
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Spadki mocy 318 CDI
Przy tej całej dyskusji istotna będzie uwaga, że do silników z DPF producent dopuszcza TYLKO oleje o niskiej zawartości popiołu (tzw. "LOW ASH")
Jeżeli nalejesz zwykły olej (nawet najlepszy) to powstający w czasie spalania popiół w krótkim czasie zatka filtr (pomijając częstsze wypalanie nie ratujące sytuacji)
Przykładowe oleje LOW ASH dopuszczone przez producenta podane są w tej specyfikacji: (grupa 229.31 i 229.51)
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?session_id=&navigation_path=&language_id=1
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.